Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Chtěla bych zrušit zásilku která mi zatím nepřišla ale rozmyslela jsem si její koupi.Telefon mi ale nikdo nezvedá a e-mail jsem na firmu nenašla.Nevím zda mám počkat na zásilku a pak jí vracet nebo se snažit dál objednávku zrušit.
Předem děkuji za odpověd.
Holící strojek pouze za poštovné 129kč.
Chtěla bych poradit jak objednávku zrušit nebo když mi přijde jak dál postupovat.
|
Tweet |
Ustanovení § 1829 odst. 1, písm. (a) občanského zákoníku umožňuje spotřebiteli odstoupit od smlouvy do čtrnácti dnů od převzetí zboží v případě uzavření smlouvy na dálku (například po telefonu). Situaci je tedy možné řešit tak, že počkáte, až Vám zboží přijde, a následně zašlete odstoupení od smlouvy spolu s nerozbaleným zbožím. Doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zasílá obdržené zboží na zmíněnou adresu společnosti a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení.
Odstoupit je však možné i před převzetím zboží a to na základě bodu č. 40 preambule směrnice o právech spotřebitelů 2011/83/EU. V tomto případě se však může stát, že se Váš dopis s odstoupením od smlouvy a balíčky minou na cestě, tedy stejně Vám přijdou. Proto doporučujeme postupovat podle první varianty.
Odstoupení zašlete na adresu P.O.Box 18, 120 00, Praha 2, doporučeně s dodejkou. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.
Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.