Společnost


Raiffeisen stavební spořitelna a.s.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#16651Nezákonné, bezdůvodné prodloužení délky splácení úvěru o pět let; hrubé porušení smlouvy, správa mého úvěru pracovníkem, který se již před dvěma léty prokazatelně dopustil nezákonného jednání (trest. činu falšování mého podpisu, slibování zajištění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.06.2017, před 8 lety

Emil Budín

Znění stížnosti

1. Před nedávnem mně z vašeho odboru zpracování úvěrů přišel návrh na změnu úvěrové smlouvy, jíž se mně úvodem oznamuje, že: "...po vyhodnocení Vaší platební morálky i délky, po kterou jste klientem RSS bylo zjištěno, že k úplnému splacení úvěru dojde až v r. 2032."
Týká se to mé smlouvy o úvěru č. 14293/2008/O1, smlouvy o stavebním spoření č. 2232567304, v níž je však stanoveno ukončení splácení v r. 2027.
Zřejmě tedy došlo k potrestání mé patrně špatné platební morálky prodloužením doby splácení úvěru o pět let (tedy vlastně k pokutě 25200 Kč), což nemá oporu ve smluvním ujednání a samozřejmě ani v žádném právním předpise. Nehledě k tomu, že má platební morálka nemohla být objektivně hodnocena jako špatná (pravidelné splátky úvěru trvalým bankovním příkazem).
Žádám o neprodlené vysvětlení, kdo toto způsobil, a o okamžitou nápravu. Pokud k tomu nedojde, odstoupím od smlouvy a zvážím podání trestního oznámení na odpovědnou osobu.

2. Můj úvěr i stavební spoření nadále spravuje pan I., pracovník Vaší hodonínské pobočky, ačkoliv mně způsobil řadu potíží mj. i prokazatelným falšováním mého podpisu na úřední listině (což je trestný čin), a ačkoliv ho měl po mých zcela oprávněných stížnostech na jeho jednání již před více než jedním rokem nahradit jiný pracovník pobočky (byl jsem ujištěn, že mé žádosti o to bylo vyhověno). Přitom by podle mého názoru po tak skandálním, trestněprávním počínání neměl pracovat v žádné organizaci zajišťující finanční služby. Zastání však patrně našel u ředitelky pobočky, paní S.)
Nevím, zda právě on není zdrojem těch nepravdivých, nepříznivých informací o mé platební morálce, které vedly jiné svéhlavé pracovníky Vaší spořitelny k výše uvedené nezákonné sankci.
Žádám, aby byla neprodleně vyvozena a přijata patřičná opatření. Mám právo být o nich informován, což rovněž požaduji. (Nejde pouze o žádná tajná interní opatření, jak to bývá občanům často předhazováno k věření, aby se zakryla nečinnost či shovívavost z pocitu kolegiální solidarity.)

Děkuji za vyhovění

S pozdravem
Mgr. Emil Budín


Produkt

č. smlouvy o stav. spoř.: 2232567304, č. smlouvy o úvěru: 14293/2008/01, překlenovací úvěr


Požadované řešení

Uvádím v popisu stížnosti.
Rychlá, účinná opatření dle právních předpisů, efektivní postih konkrétních odpovědných osob. Vyrozumění stěžovatele o konkrétních přijatých opatřeních (bez běžného, zcela neoprávněného tvrzení, že 'jde pouze o interní záležitost, která se jiným osobám nesděluje'.)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.7.2017 15:40, před 8 lety

Společnost nemůže spotřebitele sankcionovat za to, že plnil řádně dle smlouvy. Pokud spotřebitel nesouhlasí s postupem společnosti, je vhodné se obrátit se stížností přímo na společnost. Nebude-li spotřebitel se svou stížností úspěšný, může podat návrh na zahájení řízení u finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný pro řešení sporů mezi spotřebitelem a stavební spořitelnou nebo zprostředkovatelem při nabízení, poskytování nebo zprostředkování stavebního spoření. Řízení před finančním arbitrem je zdarma. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.9.2017 12:13, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.