Počet nahlášených stížností: | 441 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
V Bille na Bělehradské ulici na Praze 2 jsem přestala nakupovat v lahůdkách, neboť tamní obsluha nandává na váhu uzeniny holýma rukama bez rukavic. Jednou jsem dokonce viděla, jak slečna u lahůdek sahá na mobilní telefon a následně hned na to šla nandávat uzeniny holýma rukama. Řekla jsem, že v tom případě už nic nechci, tak to tam vrátila zpátky a hodila po mně obličej. Slečnu následně vyměnili za nějakého mladíka, rukavice stále nikde a teď tam byla nějaká jiná paní, opět bez rukavic. Nevím, zda na této pobočce Billy je nějaký problém s nedostatkem rukavic, ale už by s tím měli něco dělat, je to nehygienické, ba odporné. Když jsem na to upozornila přítomnou zaměstnankyni, slečnu na lahůdkách pouze upozornila, aby si rukavice vzala, ale k dlouhodobé nápravě nedošlo a tento problém se stále opakuje.
Všechno podstatné je uvedeno výše.
Návštěva hygienika by na této pobočce zřejmě nebyla úplně od věci.
|
Tweet |
Po zrušení vyhlášky č. 347/2002 Sb., o hygienických požadavcích na prodej potravin a rozsah vybavení prodejny podle sortimentu prodávaných potravin, která obsahovala v § 7 výslovné ustanovení o tom, že při prodeji nebalených potravin určených k přímé spotřebě musí být vyloučen přímý kontakt rukou obsluhující osoby s těmito potravinami a za tím účelem musí obsluhující osoby používat čisté a vhodné pomůcky a ochranné prostředky, se dostatečnost zavedených hygienických opatření posuzuje v souladu se systémem kritických kontrolních a regulačních bodů (HACCP). Podle evropské legislativy musí mít každý podnik vypracovaný vlastní systém kritických bodů, který by měl zabraňovat ohrožení nezávadnosti potravin.
V případě podezření na porušování hygienických předpisů lze na tuto skutečnost upozornit příslušnou Krajskou hygienickou stanici. Orgán dozoru je oprávněn po provedené kontrole provozovny při zjištěných nedostatcích, uložit podnikateli opatření k nápravě, popřípadě pokutu ve správním řízení. Pokud spotřebitel o to požádá, mají dozorové orgány povinnost vyrozumět spotřebitele do měsíce o postupu v dané věci. Podnět je třeba předat příslušné Krajské hygienické stanici podle místa provozovny, které se podnět týká.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.