Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.11.2016 jsem zakoupil voucher na pobyt v Hřensku v penzionu Česká hospoda. Č. voucheru NAK00197vgtxwvgr. Provozovatelem služby Nakupvakci.cz je Garuma s.r.o., Československého exilu 2062/8, Modřany, 143 00 Praha 4. Když jsem si chtěl objednat ubytování a volal přímo do penzionu, paní mě odkázala na e-mail a že prý potřebuje heslo pro uplatnění. Bohužel se mi e-mail na provozovatele info@nakupvakci.cz s dotazem na uplatnění voucheru vrátil jako nedoručitelný a tel. číslo neexistuje. Voucher má být platný do konce roku 2017. Děkuji za případnou radu, jak dále postupovat. Se srdečným pozdravem David Beran
Voucher č. NAK00197vgtxwvgr koupený přes nakupvakci.cz na ubytovní v penzionu Česká hospoda
Požaduji využít voucher na ubytování případně vrátit zaplacené peníze.
|
Tweet |
V daném případě je podstatné, že k uzavření smlouvy o ubytování již platně došlo. Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a penzion, slevový portál byl zprostředkovatelem této smlouvy.
Penzion si vybral zprostředkovatelský server a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - penzion si mohl svobodně zvolit formu, jakou budou oslovovat zákazníky. Pokud zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Tím, že si spotřebitel objednal ubytování přes slevový portál došlo k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a penzionem. K platnému uzavření smlouvy došlo již ve chvíli, kdy bylo ubytování objednáno. Poté vznikla spotřebiteli povinnost zaplatit, což učinil a penzionu vznikla povinnost ubytovat zákazníka a splnit dohodnuté služby. Spotřebitel může tedy na poskytnutí ubytování trvat. Doporučujeme kontaktovat penzion a trvat na tom, aby svůj závazek z uzavřené smlouvy splnil, tedy, aby poskytl sjednané služby.
Penzion se může o dlužné částky, které mu slevový portál dluží přihlásit v insolvenčním řízení. Spotřebitel nemůže podat přihlášku do insolvenčního řízení, neboť nemá vůči slevovému portálu žádnou pohledávku, kterou by mohl uplatnit. Povinností spotřebitele ze smlouvy bylo zaplatit kupní cenu (podle § 2118 občanského zákoníku), což bylo splněno. Povinností penzionu je poskytnout zaplacenou službu - na jejím poskytnutí může spotřebitel dále trvat. Více o problematice slevových portálů lze nalézt v článku zde (https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech).
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.