Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v r.2013 jsem se na internet.stránkách přihlásil a stal se zákazníkem operátora Plus4U Mobile. Důvod byl, že v tétp dpbě nabízeli bezkonkurenčně výhodné tarify. Po čase byl zájem lidí o tyto tarify tak velký, že operátor Plus4U Mobile byl nucen nabídku stáhnout a vydal nové tarify, né již tak výhodné.
Po letech bezproblémového užívání tarifu od tohoto oparátora, jsem je letos upozornil na to, že by měli od 15.6.2017 nabízet bezplatně roaming včetně části dat v zahraničí (EU). Oparátor se ohradil, že tyto původní "výhodné tarify" určené jak on uvádí pouze pro korporátní zaměstnance se to netýká. Když jsem do toho dál "šťoural", že by se to mělo týkat i jich, najednou z ničeho nic mi poslali číslo k přechodu k jinému oparátoru a oznámili mi, že jsou nuceni mi k 22.7.2017 vypovědět smlouvu. ˇUdajně, že jsem nikdy nebyl korporátním zákazníkem a k tarifu se dostal nedopatřením.
Prosím jak mám postupovat a bránit se neoprávněné výpovědi smlouvy. Já jsem nic neporušil a k tarifu se dostal zcela jejich veřejnou nabídkou.
Děkuji za pomoc s pozdravem
Bárta Tomáš
Plus4U Tarif 2 (původní tarif z roku 2013)
Rád bych zůstal klientem Plus4U s tím, aby mi nevyhrožovali ukončením smlouvy.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel s postupem společnosti nesouhlasí, je nutné uplatnit reklamaci. Nebude-li spotřebitel s reklamací úspěšný, může se do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Pana Bártu jsme kontaktovali osobně, abychom mu vyjasnili situaci.
Podle platných obchodních podmínek jsme zveřejnili nové podmínky, které mohli spotřebitelé přijmout, nebo bez sankcí odstoupit. Pan Bárta nás kontaktoval s tím, že s podmínkami nesouhlasí, proto jsme mu vygenerovali ČVOP, aby mohl včas přejít k jinému operátorovi.
Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění. Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Zákon tedy umožňuje jednostrannou změnu závazku ze strany operátora a narušuje tak jednu ze základních zásad občanského práva o dodržování smluv. Na druhou stranu umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vývoj případu reagovat.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.