Společnost


DEICHMANN-OBUV s.r.o.

Počet nahlášených stížností:123
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#16700Neuznaná reklamace na místě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

20 hodin 1 minuta

Detail stížnosti

Publikováno
26.06.2017, před 8 lety

Dagmar Králová

Znění stížnosti

Dámská vycházková textilní obuv byla zakoupena dne 2.4.2017 v prodejně v České Třebové.Reklamace nebyla uznána dne 26.6.2017 v prodejně Deichmann ve Svitavách.
Rychlá neuznaná reklamace na místě.Ze strany prodávající se tvrzením že" jsme měli přijít dříve".
V obuvi je papírová podešev která je slepená s gumovou podrážkou.Spadlá papírová výplň opatků.
Dle dcery se boty rozlepily od podrážky zpětně 2týdny.Boty nebyly použity na celodenní nošení.


Produkt

Dámská vycházková obuv,lepená.č.1102438z/38 GRAC.barva černá kupní cena 599kč.Reklamační protokol č:1060612


Požadované řešení

Reakce na moji stížnost by měla vypadat určitě lépe než jak jsem se dnes přesvědčila dnes u prodávajícího personálu.
Boty jsem reklamovala svého času pouze jednou s kladným vyřízením,vrácením peněz.
Požaduji výměnu zboží nebo vrácení peněz.Děkuji za vyřízení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2017 15:05, před 8 lety

Pokud spotřebitel nesouhlasí se zamítnutím reklamace a věc reklamoval během šesti měsíců od převzetí stanoví § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku („dále jen občanský zákoník“) platí vyvratitelná právní domněnka podle které se má za to, že věc byla vadná již při převzetí. Povinností prodejce je tuto domněnku vyvrátit. Pokud ji nevyvrátí přesvědčivě - například pouze konstatuje, že se o vadu jedná, ale došlo k jejímu zhoršení dalším používáním, nesplnil svoji zákonnou povinnost.

Avšak při reklamaci ve zbývající části záruční doby (po 6 měsících od převzetí) je na spotřebiteli, aby prokázal, že jde o vadu za kterou prodávající odpovídá, nejčastěji pořízením znaleckého posudku.

Spotřebitel sice může vady vytýkat po dobu 24 měsíců od převzetí, neznamená to však, že může vadné zboží i po objevení vady dále používat, protože podle § 2110 občanského zákoníku nemůže kupující požadovat vrácení peněz, ani požadovat dodání nové věci, není – li schopen věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. Výjimku tvoří v písmenu b tohoto ustanovení případ, kdy byla věc použita před objevením vady. Klíčové tedy bude určení, zda-li spotřebitel věc používal i po objevení vady.

Pokud prodávající trvá na tom, že vada vznikla porušením povinnosti spotřebitele reklamovat vadu bez zbytečného odkladu, pak je možno postupovat stejně jako u každé jiné neuznané reklamace. Spotřebitel by měl nechat boty posoudit soudním znalcem. Pokud by soudní znalec odhalil nedodržení výrobního postupu či jinou výrobní vadu obuvi, v takovém případě je možné uplatnit u prodávajícího původní reklamaci s tím, že znalecký posudek hovoří ve prospěch spotřebitele a že zamítnutí reklamace prodávajícím tak bylo neoprávněné. Náklady na vypracování znaleckého posudku po neuznané reklamaci jsou přitom uplatnitelné jako náklady vzniklé v souvislosti s reklamací a spotřebitel má právo na jejich náhradu prodávajícím.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.