Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Nechal jsem si zaslat do Irska NTB Lenovo a od samého začátku mám problém s klávesnicí. Mechanicky nefunguje hlavně mezerník a jak jsem četl, tak je to problém tohoto NTB. Když jsem asi po týdnu přešel na WIN 10 z 8.1, tak jsem měl neuvěřitelné problémy s klávesnicí, která psala různě velké a malé znaky atp. Když jsem s tímto problémem kontaktoval několikrát Alzu, tak mi nikdo nebyl schopen pomoci, byla to chyba Windows a musel jsem si nakonec jako laik poradit sám, ale trvalo mi to týdny než jsem to vyřešil. Nakonec asi 2 měsíce před koncem záruky odešel USB port, který přestal úplně fungovat a tak když jsem se dostal do Prahy, tak jsem to ještě před koncem záruky donesl osobně na opravu na Budějovické. Domluvil jsem si po vyřízení opravy NTB zaslat do Kanady, kam jsem odcestoval a 16.6. jsem dostal odpověď, že je reklamace zamítnuta, že se závada neprojevila, což je nemožné, protože port přestal fungovat úplně a při připojení zařízení NIKDY nefunguje. Poté jsem odpověděl na tento email s tím, ať si to vyzkouší osobně na prodejně a pošlou to zpět na opravu, ale žádnou odpověď jsem nedostal a tak jsem telefonicky kontaktoval zákaznickou linku s tím, že s rozhodnutím nesouhlasím a že když jsem koupil NTB v Alze, tak chci, aby se k tomu Alza postavila čelem a vyzkoušela si USB port sama, aby zjistila, že je na straně servisu pochybení a celou věc uvedla do pořádku. Bylo mi však řečeno, že si můžu zaslat NTB znovu na opravu a to osobně, protože nikdo jiný to udělat nemůže, pokud jsem k tomu nedal někomu notářsky ověřenou plnou moc, případně, že si můžu nechat udělat znalecký posudek. To, že jsem v zahraničí slečnu moc nezajímalo a na závěr mi ještě řekla, že se záruka prodlužuje jen o dobu, co byl NTB v servisu. Z celé záležitosti mám pocit, že Alza v mém případě hrála o jen o čas, protože věděli, že to nemám pak už jak řešit.
Notebook Lenovo IdeaPad Z50-75 Black (NT335k8g) - SPF08CHU1
Vzhledem k dosavadnímu průběhu reklamace bych rád dostal své peníze zpět. Ze zákona mám nárok na opravu a pokud není provedena během měsíce, tak mám nárok na vrácení peněz. NTB stál 603,09 EUR včetně pojištění.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.