Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#16705Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.06.2017, před 8 lety

Daniel Groschup

Znění stížnosti

Nechal jsem si zaslat do Irska NTB Lenovo a od samého začátku mám problém s klávesnicí. Mechanicky nefunguje hlavně mezerník a jak jsem četl, tak je to problém tohoto NTB. Když jsem asi po týdnu přešel na WIN 10 z 8.1, tak jsem měl neuvěřitelné problémy s klávesnicí, která psala různě velké a malé znaky atp. Když jsem s tímto problémem kontaktoval několikrát Alzu, tak mi nikdo nebyl schopen pomoci, byla to chyba Windows a musel jsem si nakonec jako laik poradit sám, ale trvalo mi to týdny než jsem to vyřešil. Nakonec asi 2 měsíce před koncem záruky odešel USB port, který přestal úplně fungovat a tak když jsem se dostal do Prahy, tak jsem to ještě před koncem záruky donesl osobně na opravu na Budějovické. Domluvil jsem si po vyřízení opravy NTB zaslat do Kanady, kam jsem odcestoval a 16.6. jsem dostal odpověď, že je reklamace zamítnuta, že se závada neprojevila, což je nemožné, protože port přestal fungovat úplně a při připojení zařízení NIKDY nefunguje. Poté jsem odpověděl na tento email s tím, ať si to vyzkouší osobně na prodejně a pošlou to zpět na opravu, ale žádnou odpověď jsem nedostal a tak jsem telefonicky kontaktoval zákaznickou linku s tím, že s rozhodnutím nesouhlasím a že když jsem koupil NTB v Alze, tak chci, aby se k tomu Alza postavila čelem a vyzkoušela si USB port sama, aby zjistila, že je na straně servisu pochybení a celou věc uvedla do pořádku. Bylo mi však řečeno, že si můžu zaslat NTB znovu na opravu a to osobně, protože nikdo jiný to udělat nemůže, pokud jsem k tomu nedal někomu notářsky ověřenou plnou moc, případně, že si můžu nechat udělat znalecký posudek. To, že jsem v zahraničí slečnu moc nezajímalo a na závěr mi ještě řekla, že se záruka prodlužuje jen o dobu, co byl NTB v servisu. Z celé záležitosti mám pocit, že Alza v mém případě hrála o jen o čas, protože věděli, že to nemám pak už jak řešit.


Produkt

Notebook Lenovo IdeaPad Z50-75 Black (NT335k8g) - SPF08CHU1


Požadované řešení

Vzhledem k dosavadnímu průběhu reklamace bych rád dostal své peníze zpět. Ze zákona mám nárok na opravu a pokud není provedena během měsíce, tak mám nárok na vrácení peněz. NTB stál 603,09 EUR včetně pojištění.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2017 10:17, před 8 lety

Uplynulo-li od zakoupení zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.9.2017 12:15, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.