Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
4.10. 2016 si manžel koupil v prodejně Dapi v Hradci Králové celokožené, tzv. vycházkové boty v ceně 2.000 Kč. Vzhledem k dlouhé a silné zimě tyto boty nosil fakticky pouhé 4 měsíce, po čemž se obě boty na patě propadly, proděravěly. O reklamaci jsme na prodejně zažádali 6.6. 2017 s požadavkem na nový pár nebo vrácení peněz, vzhledem k velikosti poškození byla oprava velmi nepravděpodobná. 22.6. nás prodejna telefonicky kontaktovala s tím, že reklamace byla zamítnutá, protože jde o běžné opotřebení (každý člověk prý opotřebí zboží jinak a v jiné době v závislosti na jeho váze apod., a nejde tak 2-letou záruku brát za úplně směrodatnou).
Prosíme o radu a pomoc s tímto nesmyslným vyřízením. Děkuji
Vzor obuvi: 23-03-0742-001, vel. 42
Výměna za jiný pár v odpovídající hodnotě, nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela v by případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží je vadné. Pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.