Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 17.5.2016 jsem si u výše jmenované společnosti zakoupil mobilní telefon iPhone 6s 16gb zlaté barvy (gold).
Dne 30.5.2017 jsem telefon odesílal na reklamaci s tím, že nešel zapnout a nenabíjel. Zkoumal jsem, zda je chyba v telefonu, nebo pouze v nabíječce, tudíž jsem nabíječku (originální Apple, která byla součástí kupovaného balení společně s telefonem) odnesl kamarádovi, který má Apple telefon také, aby vyzkoušel její funkčnost. Nabíječka bez problému nabíjela. Tudíž jsem usoudil to, že problém bude v telefonu.
Bez zbytečných odkladů jsem ihned společnost kontaktoval a po domluvě jsem telefon 30.5.2017 odeslal. Dnes, 27.06.2017 mi bylo řečeno v e-mailové podobě toto:
--------------------
From:
Date: 2017-06-27 9:34 GMT+02:00
Subject: Vasa reklamacia - iphone 5s
Dobry den,
dnes Vam servis odosiela telefon po ukoncenej oprave aj s vyjadrenim. V pribehu nasledujucich dni, mozete ocakavat dorucenie.
S pozdravom
Mobiluj.eu
--
Když pominu to, že do nadpisu e-mailu napsali špatný název telefonu (iPhone 5s místo iPhone 6s) nedozvěděl jsem se skoro nic.
Po urgencích z mé strany, mi bylo sděleno toto:
--------------------
From:
Date: 2017-06-27 10:59 GMT+02:00
Subject: Re: Vasa reklamacia - iphone 5s
Chceme Vas informovat o stave Vasej opravy. Servis odmietol opravu v ramci zaruky, nakolko v telefone nastal skrat pouzitim neoriginalnej nabijacky alebo auto nabijacky. Oprava nespada do zaruky.
Chceme sa informovat, ci chcete odoslat telefon spat ku Vam neopraveny alebo Vam dame urobit na Slovensku v autorizovanom servise cenovu ponuku na opravu ?
Musime Vas vsak informovat, ze pokial chcete odoslat telefon ku Vam neopraveny, odosle sa v ramci 30-dnovej lehoty. Pokial suhlasite s cenovou ponukou, doba sa predlzi.
Prosime Vas o skore vyjadrenie.
S pozdravom
Mobiluj.eu
--------------------
Po celou dobu užívání telefonu nebyla použita jiná nabíječka než-li ta originální, která byla součásti balení, a ta je funkční. Byla poskytnuta společně se zařízením a poslána na reklamaci společně s telefonem.
Na telefon i příslušenství se vztahuje 24 měsíční záruka.
Po dotázání na zaslání vyjádření autorizovaného servisu (reklamačního protokolu s vyjádřením servisu) mi bylo řečeno, že je v italském jazyce. Po urgencích z mé strany mi bylo přislíbeno, že se vyjádření autorizovaného servisu pokusí přeložit.
Ptám se vás tedy, je toto jednání v pořádku? Popř. jak mohu postupovat? Prodejce mi ještě nabídl, že telefon zašle do některého z autorizovaných servisů v ČR nebo na Slovensku.
iPhone 6s
Znovu posouzení reklamace, zaslání protokolu o provedení diagnostiky zařízení, vyjádření k zamítnutí reklamace a její opětovné posouzení a také uznání, jelikož nedošlo k žadnému pochybení z mé strany, se zařízením bylo zacházeno dle manuálu, tudíž nevidím důvod k její zamínutí.
|
Tweet |
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy právo na reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje, a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace (§ 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., zákona o ochraně spotřebitele). Doporučujeme trvat na tom, aby uvedené doklady prodávající vydal, požadovat je lze i zpětně.
Uplynulo-li od zakoupení zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovensku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.