Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#16716Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.06.2017, před 8 lety

Pavel Klimt

Znění stížnosti

V r. 2015 jsem zakoupil v Mountfieldu Děčín komplet bazén + filtrace + čerpadlo a další příslušenství.
Dvě sezóny vše ok, ale na jaře 2017 při instalaci čerpadla jsem zjistil, že čerpadlo nefunguje. Je zatuhlé, vrčí a zahřívá se.
Čerpadlo k filtraci - v záruční lhůtě době jsem ho reklamoval - Mountfield Teplice.
Reklamace mi byla zamítnuta. Předávající technik mi naznačoval, že jsem čerpadlo "utopil" v jímce. To ale není pravda, protože bazén máme nad zemí, filtrace i s čerpadlem je umístěna v zakrytované boudě.
V Mountfieldu motor čerpadla rozebrali a zjistili, že je uvnitř zarezlý, rovněž ve svorkovnici byla nalezena vlhkost a rez.
Zařízení má IP 55, takže by mělo odolat běžnému cákání kolem bazénu a případnou manipulaci kolem čištění filtru apod.
Přebírajícímu technikovi jsem se pokoušel vysvětli, že nesouhlasím s jejich tvrzením, protože pokud má zařízení IP 55 a dostane se do něj voda, je to vinou zařízení a ne mou.
Technik neměl o existenci normy IP ani tušení a zařízení mi vrátil.
Na vedení firmy Mountfield jsem zaslal tento nesouhlas :

Dobrý den,
nesouhlasím s Vaším vyřešením reklamace.
Reklamaci jste mi zamítli z důvodu nalezené kapaliny v prostoru motoru a svorkovnice.
Váš předávající kolega mi několikrát osobně a při předání zmínil zatopení.
To ale absolutně odmítám.
Rád Vás přivítám v místě instalace a provozu bazénu, abyste mi ukázali, jak je možné čerpadlo zatopit.
Instalaci mám provedenou v souladu s návodem k použití, je umístěná venku, zakrytovaná dřevěnou boudou se střechou, navíc bazén byl v provozu po dvě sezóny pouze několik měsíců, vždy na konci sezóny jsme bazén řádně zazimovali, tj. kompletní pískovou filtraci včetně potrubí a čerpadla jsme uchovávali v uzavřených vytápěných prostorech.
Podle návodu i podle štítku má zařízení IP 55
To znamená tuto definici :
Chráněno proti tryskající vodě. Voda míří 6,3 mm tryskou ve všech úhlech při průtoku 12,5 litrů za minutu při tlaku 30 kN/m2 po dobu nejméně 3 minuty ze vzdálenosti 3 metry.
Opakuji, že čerpadlo nebylo v žádném případě zatopeno a jsem schopen to dokázat.
Nemám žádnou jímku, kterou mi Váš kolega vnucoval, nemám čerpadlo v žádné uzavřené nádobě.
Čerpadlo je umístěné na zemi, postavené na betonových kostkách, které propouští případnou vodu do země a celé zařízení včetně filtrace, chrániče, spínacích hodin je umístěno v zakrytované boudě.
Trvám na tom, že pokud á zařízení IP 55, tak když se do něj dostane voda (zevnitř od čerpadla, případně do svorkovnice), je to vinou zařízení a ne vinou uživatele - na to mi Váš kolega v servisu nedokázal reagovat a o existenci normy IP nemá ani tušení.
ŽÁDÁM VÁS TÍMTO O VYŘEŠENÍ REKLAMACE A OPRAVU NEBO VÝMĚNU ZAŘÍZENÍ.

Od Mountfieldu jsem dostal tuto odpověď :

Vážený pane Klimte,
vaše další připomínky samozřejmě bereme na zřetel, nicméně vzhledem ke zjištěným faktům jsme nuceni na svém stanovisku trvat. Fakt, že čerpadlo bylo v dlouhodobém kontaktu s vodou, je zcela evidentní. A rozhodně k průniku vody do vnitřních prostor nedošlo v důsledku působení stříkající vody, kterému konstrukce a těsnící prvky odolávají. Ložisko elektromotoru je silně zkorodované a nepohyblivé a voda je dokonce přítomna i ve svorkovnici.

S ohledem na uvedená zjištění Vašemu požadavku na bezplatnou opravu nebo výměnu zařízení nevyhovíme. Jako věci přínosné dále neshledáváme účast na požadované demonstraci u Vás na zahradě.


Vzhledem k tomu, že pracuji v elektrotechnické firmě, jsem připraven motor předat k posouzení a rád bych podnikl další kroky, aby se Mountfield postavil k reklamaci lépe.
Chtěl jsem jim dokázat, že nemám žádnou jímku a čerpadlo jsem měl nad zemí a nemohlo být tedy zatopeno. Tvrdím, že voda se do prostoru motoru dostala vnitřkem čerpadla, případně jinudy, což tedy popírá IP55. Mounfield ale moje argumentace nezajímá a moje místo instalace ani nechtějí vidět.


Produkt

Čerpadlo je součástí kompletu filtrace a na dokladu je označen GS144T HAYW-GLONG


Požadované řešení

Chci filtraci opravit, vyměnit, nebo vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2017 11:11, před 8 lety

Uplynulo-li od zakoupení zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.9.2017 11:54, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.