Společnost


Adéla Cebulová

Počet nahlášených stížností:26
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#16718Nedodání objednaného zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.06.2017, před 8 lety

Michaela Bailová

Znění stížnosti

Dne 16.03.2017 jsem pod číslem objednávky 2017031608 objednala Dětské boty. Dle instrukcí, které jsem obdržela, jsem téhož dne na účet číslo 2900547692/2010 pod VS 2017031608 uhradila částku 484 Kč. Dle dodací lhůty, která činí 14 - 45 pracovní dní, jsem do dnešního dne své zboží neobdržela. I přes opakované zprávy prostřednictví internetu, jediná možná komunikace přes Facebook, jsem nedostála pozitivní odpovědi ani zboží. Opětovně jsem zasílala dotaz na zboží cca před 14 dny a do dnešního dne nemám žádnou odpověď. Telefonní číslo 728 205 033, které je uvedené na stránkách je nedostupné. Dle vyjádření některých zákaznic tohoto internetového obchodu, jsou na tom obdobně, jako já.
Prosím o sdělení, jakým způsobem postupovat, abych dostála svého, případně, aby mi byla částka vrácena. Jedná se sice o malý obnos, ale pro mě, jako matku samoživitelku je tato částka celkem postradatelná.

Předem děkuji za odpověď a jsem s pozdravem Michaela Bailová


Produkt

Dětské boty (černá, 27), kód produktu: AD4364


Požadované řešení

V nejlepším případě bych požadovala obdržet své zboží. V opačném případě bych chtěla vrátit mnou uhrazenou platbu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2017 10:49, před 8 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.

V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li však více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá.

Bylo by možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.

Trestní oznámení může spotřebitelka podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.9.2017 15:13, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.