Počet nahlášených stížností: | 76 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Podávám tímto stížnost na Český mincovní obchod, který mě oslovil, aniž bych je kontaktovala, že jsem byla vybrána a mám jedinečnou možnost získat exkluzivní čestnou ražbu "Marie Terezie"za pouhých 179,00Kč místo pozdějších 1.349,00Kč, pokud odpovím do 10ti dnů.Protože se zajímám o historii, zdála se mi nabídka zajímavá.Prostudovala jsem si zvýhodněnou poukázku na 179,00Kč a vyplnila jsem na této poukázce telefon, emailovou adresu, datum vyplnění, datum narození a podepsala jsem ji. Odeslala jsem ji v řádném termínu 10ti dnů a vyplnila vše, co bylo požadováno.
Minci jsem nebdržela, údajně se balíček ztratil, ale to neřeším. Dne 7.6.2017 mi od České pošty byly jako obyčejná listovní zásilka zaslány dva dopisy - upomínky, na každé byla částka 1.374,00Kč za minci císařské rodiny, a minci Marie Terezie, to znamená, že mám místo 179,00Kč zaplatit 2.748,00Kč. Dne 21.6.2017 mi byly stejným způsobem zaslány upomínky č. 2, kde byly již poplatky za upomínky 2x130,00Kč. K dnešnímu dni mám zaplatit částku 2x1.504,00Kč.
Dnes, to je 27.6.2017 jsem tuto záležitost řešila telefoniky s pracovnicí výše uvedeného úřadu a dotazovala jsem se jak je možné, že na jednu objednávku a na úplně stejnou adresu mám založena dvě zákaznická čísla - 001518836, 001518445. Paní mi odpověděla, že ji to vůbec nezajímá a částka na faktuře je v pořádku, protože jsem na poukázce "zaškrtla nebo nezaškrtla" nějakou kolonku.
V období mezi měsícem květnem až červnem jsem od této společnosti obdržela opět zvýhodněnou poukázku na odběr ražby Marie Terezie. Mám ji nyní před sebou, nevyplněnou a ať koukám, jak koukám, nikde nic k zaškrtnutí není.
Prosím Vás o prozkoumání celé záležitosti, přijde mi nemravné a sprosté, abych místo 179,00Kč zaplatila 3.008,00Kč a již vůbec nechápu, jak mohu mít na jednu objednávku založena dvě zákaznická čísla.
Děkuji za pochopení, celý život pracuji s lidmi a s tímto přístupem jsem se ještě nesetkala.
zákaznické číslo 1 = 001518445, zákaznické číslo 2 = 001518836
Požaduji zrušit jedno zákaznické číslo a zaslat pouze jednu novou fakturu na čásku 179,00Kč,tak, jak jsem zadala na objednávce.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Pokud bylo smluvně ujednáno opakované zasílání zboží, má spotřebitel právo (v souladu s ustanovením občanského zákoníku o smlouvách uzavíraných distančním způsobem) odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 ti dní od převzetí první dodávky zboží. Zcela zrušit opakované zasílání je pak možné způsobem ujednaným ve smlouvě či obchodních podmínkách.
V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Spotřebitel by mohl rovněž písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.
Vážená paní Sedláková,
zboží Vám bylo zasláno na základě nabídky naší kolekce Marie Terezie. Dle podkladů ČP Vám bylo zboží obou zásilek řádně doručeno 9.5.2017.
V nabídce je uvedeno, že obdržíté další ražby do kolekce Marie Terezie. Dále je psáno, pokud nemáte o celou kolekci zájem, proškrtněte v uvedeném místě. To z Vaší strany nebylo provedeno. Svým podpisem jste souhlasila s VOP a informacemi o sběratelském servisu.
Bohužel na základě Vašeho vulgárního projevu v telefonickém rozhovoru ze dne 27.6.2017 vysvětlení celé záležitosti nebylo možné.
Tímto Vám opět z kulančních důvodů nabízeme zaslání Vámi nechtěného zboží zpět na naší adresu uvedenou na zákaznickém listu a uvedenou v každé naší písemnosti. Platíte pouze to zboží, které si ponecháte.
V případě dalších nejasností nás kontaktujte na tel. čísle 725 698 998.
S pozdravem
reklamační oddělení ČMO
Dobrý den,
reakce společnosti mě absolutně neuspokojuje,paní Beránková byla arogantní, můj problém ji vůbec nezajímal. Na můj dotaz, jak je možné na jednu objednávku založit dvě zákaznická čísla a drze mi jsou zasílány dvě faktury, mi neodpověděla.A nebylo mi odpovězeno ani nyní. Stojím si za tím, že zaplatím 179,00 Kč, ani korunu navíc. Připojila jsem se ke komentáři v recenzích na Český mincovní obchod, kde je velké množství podvedených lidí a připojuji se k trestnímu oznámení, kde je již připojeno několik osob.Žádám, aby mi bylo přesně ukázáno, co jsem měla v objednávce proškrtnout.
Opět podotýkám, že mám nevyplněnou objednávku na minci Marie Terezie před sebou,celou sem ji pročetla a nikde nevidím, kde jsem udělala chybu.
Žádám o sjednání nápravy a znovu opakuji, že zaplatím pouze 179,00 Kč.
Děkuji Olga Sedláková
Stížnost opět přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Vážená paní Sedláková,
jak Vám již telefonicky bylo sdělo, platíte pouze to zboží, které si ponecháte. V obdržené korespondenci i v obchodních podmínkách máte vše detailně popsané.
Na objednávkovém kuponu je uvedeno, že v rámci našeho sběratelské servisu obdržíte další ražby do sbírky Marie Terezie. V případě nezájmu o kolekci je uvedo "prosím proškrtněte ".
To jak dokládá kopie Vaší objednávky jste neučinila. Kopie objednávky v příloze.
Doufáme , že touto informací jsme Vám byli nápomocni.
S pozdravem
reklamační oddělení ČMO
Dobrý den,
to snad nemyslíte vážně. Děkuji za kopii poukázky. Na poukázce je citováno: obdržím k nahlédnutí, ne, že mi bude zasláno. Proč bych nenahlédla. Pod sloven nahlédnout si každý normální vzdělaný člověk představí katalog zboží nebo soubor nějakých výrobků, které si prohlédne a pak se rozhodne, zda si objedná nebo ne. Takže trvám na tom, že uhradím pouhých 179,00Kč a to, že mám založena dvě zákaznická čísla na jedno jméno opět připomínám, protože tento problém vůbec neřešíte.
Olga Sedláková
Stížnost opět přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Vážená paní Sedláková,
zákaznická čísla slouží pro naše interní účely evidence zákazníků. Ty žádným způsobem Vás a Vaše práva nikterak neomezují a nemají na ně vliv.
Jak Vám bylo již zde 2x sděleno. Platíte pouze to zboží, které si ponecháte. Tedy, pokud si necháte pouze ražbu v hodnotě 179,- Kč, dle faktury, kterou jste obdržela, platíte pouze ji a zbytek zboží z nabízené kolekce máte právo zaslat zpět.
Zboží jste obdžela dle obchodních podmínek na ukázku a záleží pouze na Vás, jestli nabídku přijmete, nebo zboží zašlete zpět. Toto rozhodnutí je pouze ve Vašich rukách.
Doufáme, že tyto informace poslouží k dořešení této záležitosti.
S pozdravem
reklamační oddělení ČMO
Děkuji za velmi kulantní nabídku. Nyní budu citovat: Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Já jsem si od Vás objednala pouze jednu jedinou minci Marie Terezie za 179,00Kč, kterou Vám ještě dnes uhradím. V mém případě se ovšem jedná o neobjednané plnění. V takovém případě spotřebitel nemusí společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Mám velké podezření na klamavé obchodní praktiky ze strany Vaší společnosti a pokud nepřistoupíte na moje požadavky,budu podávat podnět k prošetření České obchodní inspekci.
Nyní uhradím částku 179,00Kč a doufám, že je toto naše poslední korespondence.
Olga Sedláková
Stížnost opět přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Vážená paní Sedláková,
je nám velice líto, že jste nepochopila nabídku Českého mincovního obchodu. Nabídka zněla na kolekci Marie Terezie, v rámci které je první ražba z kolekce za zvýhodněnou cenu.
Námi nebyla nabízena samostatná řažba Marie Terezie.
Z kulančních důvodů můžete zboží zaslat zpět na naší adresu : ČMO, Plovární 82/3 , 301 00 Plzeň - Jižní Předměstí.
Potvrzení obdržíte také písemně přes Českou poštu.
S pozdravem
reklamační oddělení ČMO
Děkuji za informaci,
u mě platí to, co jsem Vám sdělila v předchozím vyjádření. Částku 179,00 Kč jsem Vám zaslala na účet již 29.6.2017.
Nic jiného hradit nebudu a posílat Vám zpět také ne.
Při svém vzdělání chápu vše velice dobře. Jsou to z Vaší strany klamavé a nekaké obchodní praktiky, koukáte jak "oblbnout" zákazníka, ale máte smůlu.
Na objednávce byla vyobrazena pouze ražba Marie Terezie-přední strana: Marie Terezie, zadní strana: císařská koruna, průměr: 40 cm. Toť vše.
Dělejte co umíte, klidně si mě dejte k soudu. Mám domluveno s právním oddělením České obchodní inspekce, že mi s tímto připadem pomohou.
Olga Sedláková
Vážená paní Sedláková,
Děkujeme za Vaší informaci.
Vyjádření obdržíte v příštich dnech přes Českou poštu.
S pozdravem
reklamační oddělení ČMO
Dobrý den,
pro Vaši informaci oznamuji, že dnešního dne odjíždím na dovolenou mimo republiku a vracím se 20.7.2017. Po tuto dobu nebudu k dispozici.
Olga Sedláková
Od spotřebitelky jsme obdrželi následující doplnění stížnosti:
Dobrý den,
protože jsem již s Českým mincovním obchodem komunikovala a bohužel neúspěšně, podávám poslední upřesnění mé stížnosti. Částku 179,00 Kč
za ražbu mince Marie Terezie jsem uhradila, nic více hradit nebudu a ani posílat nic nebudu, protože jsem si nic jiného od Mincovního obchodu neobjednala.
Moje pohledávky jsou tímto z mé strany vyřešeny. Nepokoušejte se mi hrozit vymahačskou firmou, soudním příkazem nebo žalobou. Znám, jaký je postup při vymáhání pohledávek.Celý život v tomto oboru pracuji.
Toto je moje konečné stanovisko a mimo jiné Vás upozorňuji, že během tohoto týdne posílám na Českou obchodní inspekci návrh na mimosoudní řešení.
Olga Sedláková
Vážená paní Sedláková,
k úspěšnému uzavření záležitosti je nutné nám vrátit zpět zboží, o které nemáte zájem a které jste prokazatelně obdržela a neuhradila.
Zaplacenou ražbu si ponechejte.
Z kulančních důvodů Vám zasíláme poštovní známky na navrácení zboží. Zašlete zboží na naší korespondenční adresu ČMO, Plovární 82/3 , 301 00 Plzeň jako doporučené psaní.
Děkujeme za spolupráci.
reklamační oddělení ČMO
Dobrý den,
nic vracet nebudu, žádné poštovní známky nechci a zítra podávám stížnost
na Českou obchodní inspekci, kam posílám kopie všech Vašich příšerných faktur,
objednací lístek, na který jsou zavedena na moji adresu dvě zákaznická čísla
a veškerou korespondenci mezi Vaší společností a mnou prostřednictvím Dtestu.
Doufám, že o Vás již nikdy neuslyším.
Olga Sedláková
Obdržela-li spotřebitelka neobjednané plnění, není povinna prodávajícímu na vlastní náklady nic vracet. Pokud však věc stále existuje a prodávající si na vlastní náklady zajistí její vyzvednutí, měla by spotřebitelka věc prodávajícímu vydat, neboť spotřebitelka není vlastníkem věci, ale je jejím poctivým držitelem (dle § 992 a § 1838 občanského zákoníku).
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
ČMO potvrzuje sdělení Dtestu. Zákazník stejnou informaci obdrží také od ČOI.
Z naší strany další vyjádření není. ČMO se snaží uzavřít záležitost smírem a vrácení zboží na své náklady, což zákazník odmítá.
Dobrý den,
Neobjednané zboží nemusí zákazník vracet.Není mnoje povinnost balit balíček a stát ve froňtě na poště.Já jsem si objednala jednu minci za 179,00Kč, kterou jsem uhradila a co jste poslali navíc, ještě k tomu na dvě zákaznická čísla, není můj problém.Nejde mi vůbec o poštovné, ale o princip a o korektní jednání.
Na upřesnění cituji § 1838 Občanského zákoníku: Dodal-li podnikatel něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Tím chci říci, že nemám čas zabývat se balením balíku a ztrácet svůj čas stáním na poště.
Olga Sedláková
Vyzvednutí věci by si měl na vlastní náklady zajistit podnikatel. Spotřebitelka je pouze povinna tuto věc vydat (např. kurýrovi nebo zaměstnanci společnosti). Není však povinna sama činit kroky k navrácení věci.
Stížnost opět přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Český mincovní obchod všechna vyjádření již podal.
Dobrý den,
ano, souhlasím s vyjádřením Dtestu, přijeďte si pro zboží do místa mého bydliště.
Mnichovice leží na Českomoravské vrchovině, cca 150 km od Plzně, budete mít hezký výlet. Můj názor je, uzavřít spor, zboží si ponechám, protože z Vaší strany se stala chyba, já o něj nežádala, ale Vaše společnost mi ho přesto poslala,
Bylo by dobré, chybu z Vaší strany uznat a ukončit tuto vleklou nepříjemnost.
Jinak budu všechny materiály, které mám již připraveny v obálce, posílat příští týden
na Českou obchodní inspekci k prošetření.
Olga Sedláková
Stížnost naposledy přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat. Stížnost bude následně uzavřena.
Vážená paní Sedláková,
vyzvednutí zásilky z technických důvodů není možné.
Z kulančních důvodů byly Vám zaslány poštovní známky na navrácení zboží, které bylo Vámi objednáno.
V předchozí korespondenci (29.6.2017) jste obdržela kopii Vaší objednávky. Na objednacím kupónu je jasně uvedeno, že obdržíte další vydání z edice na ukázku. V případě nezájmu o další výrobky z kolekce možnosti vyškrtnutí přímo na nabídce. To Vámi dle kopie objednávky nebylo učiněno.
Dále Vaším podpisem stvrzujete VOP Českého mincovního obchodu a informace o sběratelském servisu.
Vycházíme tedy z toho, že podmínky čerpaní nabidky jste pochopila.
Doufáme tedy, že zboží odešlete zpět na naší adresu, aby celá záležitost mohla být uzavřena.
Děkujeme za spolupráci.
Dobrý den,
Připadá mi, že Vás baví si se mnou dopisovat.Ale mě to již nebaví. Žádné poštovní známky jsem neobdržela, nevím, jak jste je posílali, ale já jsem žádný dopis nepodepisova ani nepřejímala.
Již po několikáté Vám opakuji, že jsem si Vámi uvedené zboží neobjednala, čerpání nabídky jsem pochopila velice dobře. Na objednávce je citováno: obdržím k nahlédnutí,
to neznamená, že je chci. To, co jsem si objednala, jsem uhradila a nemám k tomu již
co dodat. Vyzvednout osobně zásilku si nechcete a já nemám i podle vyjádření dtestu
povinnost Vám něco balit a zasílat.
A mimochodem, to, že jste mi zavedli na jednu objednávku dvě zákaznická čísla, vůbec
neřešíte. Rádá bych se konečně dočkala vysvětlení.
Chápu to s Vaší strany jako neobchodní jednání, a proto Vás žádám spor ukončit.
Alespoň se příště takto nekorektně nebudete chovat.
A nepište mi, děkujeme za spolupráci, protože z Vaší strany žádná není.
Nespokojený zákazník Olga Sedláková
Vývoj stížnosti nenasvědčuje tomu, že by se podařilo mezi stranami sporu naleznout smírné řešení. Stížnost proto uzavíráme. Spotřebitelka má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.