Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dnes ráno jsem provedla objednávku v internetovém obchodě (na stránkách tamaris.com). Objednávka (několik párů obuvi) byla přijata prodávajícím a kupujícím zaplacena (přes paypal). V současnosti se po přihlášení do účtu kupujícího v obchodu zobrazují k uvedené objednávce tyto údaje:
17-06-28
30181667
Ve zpracování
894,05 Kč
V odpoledních hodinách mi dorazil email níže uvedeného znění:
Milá pani/Milý pane Pavla J.....,
z duvodu technického problému nebyla bohužel Vaše objednávka 30181667 provedena správne a musela být stornována.
Prosíme Vás o opetovné objednání požadovaného zboží.
Dekujeme Vám za pochopení a bude nás tešit, když opet navštívíte náš internetový obchod.
S prátelským pozdravem
Váš tým internetového obchodu Tamaris
Tím "technickým problémem", na který se email odkazuje, je špatná cena obuvi na stránkách obchodu v předchozích cca 2-3 dnech - ceny se zde pohybovaly v desítkách Kč namísto současných stovek.
Je s podivem, že pokud dojde ze strany eshopu k omylu v nacenění nabízených (a jím vyráběných - neboť se jedná o obuv značky Tamaris) položek, může bez problémů provedené objednávky stornovat - neboť bych očekávala, že ponese následky svých chyb - a zboží doručí, jelikož zaplacením byla již uzavřena smlouva o obchodu - tedy že dodrží uzavřenou smlouvu.
internetový obchod Tamaris, storno prodejce již zaplacené objednávky kupujícího z důvodu chyby v inzerované ceně obuvi (boty byly zakoupeny za cenu zobrazenou u nabízených položek).
Vyřízení objednávky - tedy zaslání objednaných a zaplacených bot.
|
Tweet |
Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Dohoda zde v tomto případě nebyla. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím smlouva uzavřena. Pokud se prodávajícímu zvýší náklady na obstarání zboží, nemůže to jít k tíži spotřebitelky. Pro spotřebitelku platí cena, která byla uvedena v kupní smlouvě. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas.
Jedině kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitelka nemohla v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodávající spotřebitelku informovat o správné výši kupní ceny. Rozhodnout, zda se skutečně jedná o takový případ, by mohl jedině soud.
V případě, že prodávající mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.