Počet nahlášených stížností: | 382 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Podobně jako v dalších již zveřejněných případech souvisejících s touto společností, i mému synovi (11 let) přišla opakovaně sms zpráva, která byla následně operátorem zpoplatněna (tzv. prémiová sms).
SMS zpráva měla toto znění:
"Cena zprávy 99 Kč s DPH za službu APPS. Pro zrušení pošli SMS ve tvaru STOP APPS na číslo 90319. Více info pošli SMS HELP na 90319."
Tyto SMS zprávy v průběhu měsíce dubna, května a dnes jsem zjistila že i června celkem cca 9x (zatím nemám podrobné vyúčtování za červen) přišly z tel. čísla 90319099. Následným naúčtováním vznikla škoda v pravděpodobné výši 891 Kč (doposud).
Jedná se zjevně o podvodné jednání - službu si nikdo vědomě neobjednával a ani nevyužil. Ke spuštění "služby" dochází s největší pravděpodobností na zařízeních s OS Android při návštěvě určitých stránek. Rozhodně nebyla nikam odeslána žádná objednací sms ani neproběhla objednávka služby vědomě jinou formou.
Bohužel jsem na to přišla až při kontrole vyúčtování (bohužel až následující měsíc poté, co došlo ke spuštění "služby").
Stržení peněz tzv. prémiovou sms zprávou za službu, která nebyla objednána ani využita.
Žádám o vrácení celkové neoprávněně účtované částky a zamezení tomu, aby se podobná situace opakovala.
|
Tweet |
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Společnost ComGate Payments, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti mohou spotřebitelé zasílat stížnosti na emailovou adresu infolinka@comgate.cz
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009