Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#1676Reklamace - sešrotování

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 měsíců 29 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2013, před 11 lety

Vratislav Šerý

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 8.1.2013 jsem předal k reklamaci v Brněnské pobočce Alza.cz chladicí podložku Belkin F5L025 z důvodu ulomené plastové nohy.
Tuto jsem zakoupil 15.4.2011 v Brně za 599,- Kč.
26.2.2013 po zamítnutí první reklamace jsem z důvodu nesouhlasu nechal opět k dalšímu posouzení a s tím i souhlasil s prodlouženou lhůtou vyřízení.
Musím podotknout, že jsem přes rok bez počítače. A proto že
mi žádné oznámení o vyřízení reklamace nedošlo, tak jsem 11.12.2013
volal v 12,23 hod na tel. 225 340 111 Alza Praha.Zde mi bylo řečeno
že psali email a že to sešrotovali. Na moji reakci pracovnice řekla, že to prověří na reklamacích a dá mi vědět.
16.12.2013 jelikož se neozvala tak volám znovu stejné číslo Alzy a to v 11,36 hod a to mi pracovník sdělil, že mě psali email 11.12.2013 o sešrotování produktu.Oběma pracovníkům jsem sděloval, že jsem bez PC a že měli taky možnost mě vyzvat písemně poštou !!!
Nevím na koho se obrátit děkuji za radu Vratislav Šerý


Produkt

Poidložka byla plně funkční, jen malé plastové sklápěcí nožky se zlomily.


Požadované řešení

Trvám a požaduji plné finanční odškodnění !!!
Jak mohou cizí produkt bez souhlasu majitele fyzicky zlikvidovat ??????


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.12.2013 10:47, před 11 lety

Prodejce je povinen reklamaci vyřídit ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace dle § 19 odst.3 zákona o ochraně spotřebitele.
Prodejce je povinen spotřebitele o výsledku uplatňované reklamace vyrozumět, a to nejpozději právě do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Tuto povinnost takto dovozuje Nejvyšší soud a Ústavní soud, mimo jiné z § 13 zákona o ochraně spotřebitele. Porušením této povinnosti prodejce vzniká nárok na výměnu věci za novou nebo právo od smlouvy odstoupit.
Pokud byla reklamace zamítnuta, tak má prodejce povinnost vrátit zboží předané k reklamaci v původním stavu, v jakém jej do reklamace obdržel. Jestliže tak prodejce neučiní, tak může kupující požadovat náhradu škody za převzatou věc do reklamace dle § 421 občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2014 08:46, před 11 lety

Zároveň platí dle § 656 občanského zákoníku, že kupující je povinný vyzvednout si výrobek do jednoho měsíce od vyrozumění o provedení opravy, tedy i do jednoho měsíce od vyrozumění o vyřízení reklamace. Dle tohoto ustanovení není prodejce oprávněn cizí majetek zlikvidovat, pouze prodat a vyplatit kupujícímu část ceny, která se nepoužije na případné poplatky za uskladnění. V současné době, pokud nebyl kupující o vyřízení reklamace vyrozuměn, odpovídá prodejce za zničení věci a měl by tuto škodu kupujícímu nahradit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.2.2014 09:11, před 11 lety


Vratislav Šerý

Problém byl po urgemci v ALZA kladně vyřešen !!!

Finanční náhrada za fyzickou likvidaci chladící podložky byla uhrazena v plné výši na můj účet.
D
Tímto děkuji dTestu za pomoc při řešení problému.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.