Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 8.1.2013 jsem předal k reklamaci v Brněnské pobočce Alza.cz chladicí podložku Belkin F5L025 z důvodu ulomené plastové nohy.
Tuto jsem zakoupil 15.4.2011 v Brně za 599,- Kč.
26.2.2013 po zamítnutí první reklamace jsem z důvodu nesouhlasu nechal opět k dalšímu posouzení a s tím i souhlasil s prodlouženou lhůtou vyřízení.
Musím podotknout, že jsem přes rok bez počítače. A proto že
mi žádné oznámení o vyřízení reklamace nedošlo, tak jsem 11.12.2013
volal v 12,23 hod na tel. 225 340 111 Alza Praha.Zde mi bylo řečeno
že psali email a že to sešrotovali. Na moji reakci pracovnice řekla, že to prověří na reklamacích a dá mi vědět.
16.12.2013 jelikož se neozvala tak volám znovu stejné číslo Alzy a to v 11,36 hod a to mi pracovník sdělil, že mě psali email 11.12.2013 o sešrotování produktu.Oběma pracovníkům jsem sděloval, že jsem bez PC a že měli taky možnost mě vyzvat písemně poštou !!!
Nevím na koho se obrátit děkuji za radu Vratislav Šerý
Poidložka byla plně funkční, jen malé plastové sklápěcí nožky se zlomily.
Trvám a požaduji plné finanční odškodnění !!!
Jak mohou cizí produkt bez souhlasu majitele fyzicky zlikvidovat ??????
|
Tweet |
Prodejce je povinen reklamaci vyřídit ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace dle § 19 odst.3 zákona o ochraně spotřebitele.
Prodejce je povinen spotřebitele o výsledku uplatňované reklamace vyrozumět, a to nejpozději právě do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Tuto povinnost takto dovozuje Nejvyšší soud a Ústavní soud, mimo jiné z § 13 zákona o ochraně spotřebitele. Porušením této povinnosti prodejce vzniká nárok na výměnu věci za novou nebo právo od smlouvy odstoupit.
Pokud byla reklamace zamítnuta, tak má prodejce povinnost vrátit zboží předané k reklamaci v původním stavu, v jakém jej do reklamace obdržel. Jestliže tak prodejce neučiní, tak může kupující požadovat náhradu škody za převzatou věc do reklamace dle § 421 občanského zákoníku.
Zároveň platí dle § 656 občanského zákoníku, že kupující je povinný vyzvednout si výrobek do jednoho měsíce od vyrozumění o provedení opravy, tedy i do jednoho měsíce od vyrozumění o vyřízení reklamace. Dle tohoto ustanovení není prodejce oprávněn cizí majetek zlikvidovat, pouze prodat a vyplatit kupujícímu část ceny, která se nepoužije na případné poplatky za uskladnění. V současné době, pokud nebyl kupující o vyřízení reklamace vyrozuměn, odpovídá prodejce za zničení věci a měl by tuto škodu kupujícímu nahradit.
Problém byl po urgemci v ALZA kladně vyřešen !!!
Finanční náhrada za fyzickou likvidaci chladící podložky byla uhrazena v plné výši na můj účet.
D
Tímto děkuji dTestu za pomoc při řešení problému.