Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V únoru 2017 jsem na stránkách Vašeho internetového obchodu www.sici-centrum.cz zakoupil šicí stroj Bernette Sevile 4.
Tento stroj jsme již podruhé reklamovali dne 30.5.2017. Reklamace nám byla podruhé zamítnuta, s čímž výslovně nesouhlasím a trvám na uznání reklamace z důvodu, že stroj má vadu.
V rámci zamítnuté reklamace jste uvedli, že stroj je vhodný k prošití maximálně 2-3 vrstev džínoviny. Tato skutečnost je v rozporu s popisem šicího stroje uvedeným na Vašich webových stránkách, kde uvádíte: "Prošití více než 8 vrstev džínoviny – s kvalitní jehlou prošijete vše".
Trvám na uznání a vyřízení reklamace tak, aby bylo zboží souladné s informacemi, které mi byly poskytnuty. Žádám tedy buďto doručení nového zboží, které má vlastnosti uváděné v objednávce, nebo trvám odstoupení od smlouvy a vrácení peněz za šicí stroj včetně nákladů na obě reklamace.
Bernette Sevile 4
Trvám na uznání a vyřízení reklamace tak, aby bylo zboží souladné s informacemi, které mi byly poskytnuty. Žádám tedy buďto doručení nového zboží, které má vlastnosti uváděné v objednávce, nebo trvám odstoupení od smlouvy a vrácení peněz za šicí stroj včetně nákladů na obě reklamace.
|
Tweet |
Prodávající má ze zákona o ochraně spotřebitele povinnost informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků. Pokud prodávající při nabízení zboží uvádí úmyslně nepravdivé údaje o výrobku, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající při prodeji zboží uvedl nepravdivý údaj, má možnost se s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla (tedy že zboží mělo inzerované vlastnosti).
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Dobrý den, zde je naše vyjádření. Chtěl bych upozornit, že jsme autorizovaní prodejci šicích strojů přes 25let. Máme také autorizovaný a odborný servis na šicí stroje, nejen na tuto reklamovanou značku šicího stroje Bernette.
Jako přílohu přikládáme vyjádření vyřízení reklamace. Reklamace byla zamítnuta, jelikož se nejedná o výrobní vadu stroje, ale o špatnou obsluhu a přetížení š. stroje. Stroj nemá žádnou vadu, jak píše zákazník, pouze byl přetížen a potřeboval běžný servis / seřízení, který je potřeba po nějakém špatném zacházení dále viz vyjádření v dokumentu.
Dále nás zákazník napadá, že uvádíme nepravdivé informace o prošití 8vrstev džínovi. Ve vyjádření pouze zákazníkovi vysvětlujeme, že z našich dlouholetých zkušeností je tento model vhodný na běžné prošívání 2-3 vrstev. Neznamená to, že stroj 8 vrstev neprošije. Toto můžeme doložit ukázkou prošití 8vrstev džínového materiálu, kterou máme zdokumentováno na video a reálná ukázka je přiložena i u stroje. Není problém toto zákaznikovi předvést. Nejedná se tedy o žádný rozpor, ale pravdivé informace. Upozorňuji, že zákazník šicí stroj převzal a opravu zaplatil - tím souhlasil s touto reklamací. Šicí stroj poté zaslal k nám na prodejnu s vyjádřením nesouhlasu.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vyjádření podnikatele reagovat. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
Postupně se vyjádřím k jednotlivým částem reakce společnosti.
1) Vada šicího stroje
=====================
Cituji § 2161 odst. 1 občanského zákoníku:
„Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,“
Pokud tedy na svých stránkách uvádíte, že námi zakoupený šicí stroj má vlastnost spočívající ve schopnosti prošití 8 vrstev džínoviny a zároveň reklamaci zamítáte s tvrzením, že stroj je určen na prošití 2-3 vrstev džínoviny – pak je zřejmé, že jste buď reklamaci nezákonně zamítnul (pokud stroj danou vlastnost uvedenou v popisu výrobku má), nebo jste nás uvedl v omyl při koupi (pokud stroj danou vlastnost nemá). V obou případech jednáte v rozporu se zákonem.
Informaci o tom, že (cituji:) „je tento model vhodný na běžné prošívání 2-3 vrstev” jsme se dozvěděli až ze Zamítnuté reklamace, zatímco na e-shopu je uvedena vlastnost prošití 8 vrstev džínoviny – což byla zásadní vlastnost, která nás vedla k rozhodnutí o koupi tohoto stroje.
2) Průběh druhé reklamace šicího stroje
Co se týká Vašeho tvrzení, že jsme převzetím a zaplacením opravy odsouhlasili Vaši opravu, je i toto Vaše tvrzení v rozporu se zákonem. Ze zákona je nutné, aby zákazník s mimozáruční opravou souhlasil, což jsme neudělali. Z reklamace se nám bez jakéhokoliv předchozího upozornění či vyjádření vrátil stroj zaslaný na dobírku, převzetím dobírky ovšem nedochází ze zákona k odsouhlasení mimozáruční opravy. Opět jste jednal v rozporu se zákonem.
Pokud tedy došlo v rámci zamítnuté reklamace výrobku k jeho opravě bez našeho souhlasu, je takový úkon považován za disimulovaný s tím, že se snažíte omezit naše práva spotřebitele plynoucí ze zákonné úpravy.
Jelikož jste provedl mimozáruční opravu bez našeho souhlasu, fakticky jste nám tím znemožnil rozporovat důvody zamítnutí reklamace a provedení znaleckého posudku. Takové jednání ze strany prodávajícího lze považovat za obcházení zákona.
3) Závěr
Ačkoliv byl stroj prodáván s vlastností prošití až 8 vrstev, nikdy jsme na stroji více než 3 vrstvy látky nešili, stroj jsme zásadně používali obezřetně, s maximální péčí a striktně dodržovali instrukce v přiloženém návodu k použití. Tato skutečnost nás vede k domněnce, že stroj byl vadný již při koupi.
Cituji § 2161 odst. 2 občanského zákoníku:
„Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.“
Vzhledem k tomu, že se vada projevila do šesti měsíců od zakoupení šicího stroje, dle zákona se považuje, že výrobek byl vadný již při koupi. Jelikož tato skutečnost nebyla z Vaší strany rozporována znaleckým posudkem, a provedli jste neoprávněnou opravu, jedná se o protizákonné jednání.
Dle výše uvedených skutečností trvám na odstoupení od kupní smlouvy a úhradu nákladů spojených s reklamacemi z důvodu vícenásobného porušení zákona z Vaší strany.
Stížnost přeřazujeme na podnikatele, který má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Podnikatel již nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese: www.adr.coi.cz.