Počet nahlášených stížností: | 76 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jak jsem později zjistil z Vašich údajů a údajů ostatních stěžovatelů na tento prapodivný obchod, nejsem zdalaka jediným podváěným a klamaným klientem.
Po objednání pozlacené mince pro svého pravnuka a souboru mincí pro dosud nenarozeného druhého pravnuka, začaly mi chodit nevyžádané a násobné nabídky ražeb u kterých jsem si mohl ražbu rezervovat, nebo ji nechat propadnout. Pár mincí jsem si vybral, ale začaly mi chodit mince, které jsem si neobjednal. Hned tu prvou jsem vrátil a čekal na vrácení peněz. ČMO toto vrácení mince popřel, tak jsem okamžitě zrušil další dodávky mincí mailem ČMO. Okamžitě na to mi přišla dodávka dalších mincí i se třemi fakturami na věci, které jsem si neobjednal. A od té chvíle se mnou ČMO přestal komunikovat a neodpověděl mi na 15 e-mailů. Podal jsem stížnost ČOI v Plzni, ale ani ti se mnou nekomunikovali. Z obav z všehoschopného ČMO jsem tedy zaplatil i mince, které jsem si nevyžádal. Stále bez reakce ČMO či ČOI v Plzni i v pražském ústředí. Pak mi přišla faktura na 250,-Kš, které prý ČMO dlužím, ale bez vysvětlení za co. Den na to mi přišlo složenkou 1374,-Kč od ČMO opět bez vysvětlení za co. Složenku na 250,-korun jsem uhradil a požádal ČMO o vysvětlení. Opět ale bez odpovědi.
V internetové diskusi jsem se dověděl, že ČMO jsou známí podvodníci, a že ani cena jejich zboží nemá uváděnou hodnotu a nebude nabývat na ceně.
Požaduji, aby se ČMO konečně vyjádřil, jestli jim něco dlužím, pokud ano, tak za co a aby mi vysvětlili za co mi fakturovali 250,-Kč a proč a za co mi zaslali složenku s částkou 1374,-Kč. Navíc podotýkám, že všechny od ČMO obdržené faktury jsem uhradil bezhotovostně v plné výši a strhl jsem si pouze částku za nevyžádanou minci, kterou jsem jim prokazatelně (potvrzená reklamace u ČP) vrátil.
Jako řešení přijmu i možnost vrácení prokazatelně uhrazených peněz ČMO (ve výši přes 40 tisíc Kč) a vrácení ČMobchodu všech mincí, které jsem od nich obdržel a zaplatil (včetně neobjednaných) které si vyzvednou přímo u mne v dohodnutém termínu.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ji o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla uzavřena a bylo již ze strany společnosti plněno. Pokud bylo smluvně ujednáno opakované zasílání zboží, je možné smlouvu o pravidelném zasílání zboží zrušit způsobem ujednaným ve smlouvě či obchodních podmínkách.
V případě podezření na nekalé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Pokud o to spotřebitel požádá, mají dozorové orgány povinnost vyrozumět spotřebitele do měsíce o postupu v dané věci.
Spotřebitel by mohl rovněž písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.
Vážený pane Balado,
Tímto Vás upozorňujeme na email ze dne 21.6.2017 a 27.6.207 odeslaný na Vámi uvedený Email : mibal@seznam.cz. Již v tomto emailu jsme Vám sdělovali, že je Váš účet vyrovnán a zablokován.
ČOI inspekce nezjistila jakékoliv pochybení ze strany ČMO.
Děkujeme za pochopení.
V případě dalších otázek a poradenství nás můžete kontaktovat na telefonním čísle 725 698 998/377 150 060 od pondělí do pátku od 8:00 do 17:00 hodin nebo na emailové adrese servis@mincovni-obchod.cz.
Věříme, že Vám byla poskytnuta dostačující informace.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Váš zákaznický servis
Dobrý den.
Vyjádření ČMO je nepravdivé, protože zmíněné maily s uvedeným obsahem jsem vůbec neobdržel. Navíc neodpovídají na běžné záležitosti, které chci mít potvrzené mailem, protože nějaký telefonický rozhovor v duchu svého počínání zapřou a já nemám nahrávací zařízení na telefonu, abych byl věrohodný.
Toto je mail, který jsem skutečně obdržel, ale je od ČOI Plzeň a taky nic neřeší:
Česká obchodní inspekce
Inspektorát pro Plzeňský a Karlovarský kraj se sídlem v Plzni
Houškova 661/33, 326 00, Plzeň
Pan
Milan Balada
mibal@seznam.cz
Vaše zn. SpZn. Čj. Vyřizuje/kl. Plzeň
ČOI 72634/17/2200 ČOI 87039/17/2200 23. 6. 2017
Informace k Vašemu podání
Vážený pane,
na základě Vašeho podání bylo pracovníky České obchodní inspekce, Inspektorátu pro
Plzeňský a Karlovarský kraj, zahájeno šetření, které nebude možné ukončit ve standardní
30denní lhůtě. Jakmile bude šetření ukončeno, podáme Vám písemnou informaci.
Děkujeme Vám za pochopení
ředitel České obchodní inspekce
Inspektorát Plzeňský a Karlovarský
se sídlem v Plzni
To není mail od ČMO a taky není k ničemu. Ani k tomuto mailu jsem nedostal žádné další vyjádření. ČMO tedy nejspíš klame, když tvrdí, že ČOI žádnou závadu neshledala. No, možná shledat nemohla, protože žádnou kontrolu neprováděla.
Od té doby jsem žádný mail od ČMO ani od ČOI neobdržel. Na mou stížnost u ústředí ČOI inspektorát odpověděl k úplně jiné záležitosti a tím si věc zjednodušil.
V nepravdivém vyjádření ČMO je uvedeno, že je můj účet vyrovnán a zablokován, čemuž nerozumím. Když jsem se totiž na ČMO obrátil s otázkou jak na tom jsou moje platby i s nevyžádanými mincemi ve vztahu k jejich účetnictví, vůbec se k tomu nevyjádřili. Nevyjádřili se ostatně k posledním 15 e-mailům, které jsem jim odeslal a ani k poslednímu, kdy jsem chtěl zjistit za co mi účtovali 250,-korun, aby mi následně složenkou poslali 1374,-. Nepřipadá mi to jako běžná a férová obchodní praxe a co už vůbec nechápu je, že Česká obchodní inspekce straní takovýmto obchodníkům, kteří už by neměli fungovat v českém podnikání.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Vážený pane Balado,
bohužel můžeme pouze zopakovat vyjádření, které Vám bylo již několikrát sděleno. Stav Vašeho účtu je vyrovnán.
Dále si zkontrolujte nastavení Vaší emailové adresy (blokace, spam apod.)
S pozdravem a přáním pěkného dne.
Váš zákaznický servis
Jedná se o další úhybný manévr od ČMO, kterým chce navodit situaci, že jsem si dal ČMO do blokovaanuch adres, což je nesmysl a všechny dodané maly, které mi přicházejí stejně vždycky kontroluji, jestli se mne někerý netýká.Tato uhýbavá a donekonečna omílaná odpověď ukazuje přesně na princip chování ČMO. Navíc nechápu, proč ČMO neuvede výsledky kontroly ČOI, aby bylo vyjasněno co bylo kontrolováno a s jakým výsledkem. Od ČOI jsem žádnou přislíbenou zprávu o výsledku kontroly neobdržel, i když tvrdili, že budou muset pekročit zákonnou lhůtu pro sdělení výsledků kontroly. To pro mne taky není relevantní omluva a i pro ČOI by měly platit zákony. Jediné, co mi z toho plyne je, že ČOI v dané věci dosud vůbec nejednala a že straní podvodným firmám. Co pro ni z toho plyne za výhodu, nechť si každý domyslí sám. Můj názor na ČOI je, že si pouze dělá jméno na kauzách které se dají propírat v televizi a na běžné občany že prostě kašle. Pro mne je v takovém případě na stejné úrovni jako ČMO
a nesloluží ani za mák těm, které by naopak měla ochraňovat.
Stále jsem se ale nedověděl, proč a za co mi ČMO účtoval 250,-Kč, které jsem jim uhradil bezhotovostně a proč mi současně v tutéž dobu poslal složenkou 1374,-Kč. Ani v jednom případě nebylo uvedeno čeho se transakce týkají a na můj mail mi ČMO neodpověděl, čím byly podloženy.
Pročítal jsem si i jiné kauzy Testu, kde se s ČMO také jedem člověk dlouze dohadoval a nakonec to prostě vzdal,protože neměl sílu se domlouvat s nějakou firmou, která spoléhá na to, že když bude opakovet stále totéž,ale nic se nebude vztahovat k danému problému, protistranu to unaví a odradí. Taková je totiž praxe ČMO a jsem schopen sem přeposlat všechny e-maily, na které jsem od ČMO neobdržel žádnou odpověď.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem České obchodní inspekce, má možnost podat stížnost dle § 175 správního řádu. Stížnost se podává u toho správního orgánu, který vede řízení. Tento správní orgán je povinen prošetřit skutečnosti ve stížnosti uvedené. Stížnost musí být vyřízena do 60 dnů ode dne jejího doručení správnímu orgánu příslušnému k jejímu vyřízení. O vyřízení stížnosti musí být stěžovatel v této lhůtě vyrozuměn. Stanovenou lhůtu lze překročit jen tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit podklady potřebné pro vyřízení stížnosti.
Spotřebitel se rovněž může obrátit na veřejného ochrance práv. Více informací ohledně stížností na úřady je možné vyhledat na webové adrese https://www.ochrance.cz/stiznosti-na-urady/.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Vážený pane Balado,
v období od 27.4.-29.6. jste Vám zaslali 18 odpovědných dopisů.
Je nám velice líto, že odpovědi jsou Vám nesrozumitelné.
Faktura č. 10 byla vystavena na částku 6062 ,- Kč . Z vaší strany proběhla k této faktuře platba částkou 2750 Kč a 3062 Kč. Proto jste byl zdvořile upozorněn, že tedy chybí nedoplatek 250 Kč.
Složenka vystavena na částku 1374 Kč byla Vám odeslána k vyzvednutí Vašeho přeplatku 1374 Kč na nejbližší poště.
Berte tímto na vědomí, že na další Vaši písemnou komunikaci nebude brán zřetel a Vaše stále opakující se dotazy nebudou zodpovídány.
Váš zákaznický servis
Poslední mail, který jsem od ČMO obdržel, byl ze 19dne .5.2o17, jejich tvrzeníPse nezakládá na pravdě, nakonec mohou tento meil přeposlat prostřednictvím d-Testu. Ani tento mail už se nevztahoval k problémům, které s ČMO mám a jejich součet plateb jsem si chtěl nechat stvrdit přímo jimi, protože jsem vše (včetně neobjednaných mincí). uhradil do puntíku. Jenže ČMO na můj výčet faktur nereagoval, jakož i na dalších 15
e-mailů, kterými jsem se snažil sporné věci řešit. Jen namátkou - nereagoval na informaci Pošty, která potvrdila, že neobjednaná mince byla ČMO vrácena, nereagovali na výčet mých bezhotovostních plateb, nereagovali na sdělení, že jsem jim zaplatil i nevyžádané zboží z posledních tří faktur, ani na urgentní e-mail, nereagovali na další neopodstatněné nabídky, které jsem dostával, nereagovali ani na informaci, že podávám stížnost na plzeňskou ČOI, jejíž odpověď- neodpověď už jsem zde citoval.
Z tohoto důvodu jsem poslal stížnost i veřejnému ochránci práv, na jehož odpověď teprve čekám. Zdá se, že asi dopadnu jako můj předchůdce, který boj s větrnými mlýny- tedy ČMO a ČOI raději vzdal.
K naší mailové komunikaci musím uvést, že do ni nepočítám zmatečný mail od ČMO, ve kterém tvrdí že jsem jim vrátil jinou minci než jsem jim skutečně vrátil a na prosbu o vyjasnění a upřesnění, neodpověděli.To se netýká ale toho, že si ČMO dělá co chce, posílá mince jak si zamane a klidně tyto neobjednané mince pak fakturuje.A to by měl být hlavní předmět kontroly kontrolních orgánů, tedy ČMO by měl kontrolním ordánům prokázat, že si klient danou minci zaregistroval. K tomu slouží velice průkazné a jednoznačné nabídkové listy ČMO. Není-li na nich můj podpis, minci jsem nechtěl. To je jednoznačné a nemohou na tom nic změnit ani prazvláštní všeobecné podmínky, ukryté ne vnitřní straně obálky, o kterých ČMO klienta ani předem neinformuje.
Stížnost opět přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Český mincovní obchod již další vyjadření nemá.
Nyní dáváme prostor spotřebiteli, aby se ke stížnosti vyjádřil. Jelikož společnost již nemá, co by k případu dodala, a jelikož naše služba je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, bude stížnost následně uzavřena. Spotřebitel má možnost využít taktéž mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Já nebudu ten, kdo klikne na okénko "uzavřít stížnost", protože stále doufám, že se mi od nekonající ČOI v Plzni dostane přislíbené zprávy o tom, jak bylo s mou stížností naloženo. Bylo by totiž nanejvýš nelogické, kdyby se mohly spory končit tím, že se provinivší srana rozhodne přestat komunikovat a domnívat se (asi díky podobným zkušenostem), že se jí nemůže nic stát, protože má za sebou mocné ochránce, kteří jí prominou jakékoliv prohřešky proti zákonům a předpisům, kterými se rozhodnou z vlastní vůle pohrdat. Svůj protest proti počínání ČMO a ČOI Plzeň jsem přetlumočil i veřejnému ochánci lidských práv a tady teprve čekám na výsledek kontroly počínání ČOI Plzeň.
Na soudní tahanice nemám (jak předpokládá ČMO) dostatečně pevné nervy a peníze jsem neuváženě "vložil" do mincí, které mi byly i vnuceny a zdá se, že ani zdaleka nemají hodnotu, která byla deklarována.
Na základě vyjádření spotřebitele ponecháme stížnost otevřenou a přeřazenou na spotřebitele. Bude-li v případu učiněn posun, může nás o tom spotřebitel prostřednictvím této stížnosti informovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.