Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupil jsem přes web v tomto obchodě televizor. Po 23měsících přestal fungovat. Obchod mi poslal DPD a tv odvezl. Od té doby žádná zpráva. Psal jsem co s tv teda je. Odepisovali, že ještě to není opraveno apod. Napsal jsem že odstupuji od kupní smlouvy pro nedodržení lhůty pro reklamaci 30dní a žádám vrácení peněz. Psali že mou žádost akceptují a vystaví dobropis. Od té doby uběhly asi čtyři měsíce. Mnohokrát jsem jim psal a telefonoval-neustále výmluvy že je to v řešení apod. Nic nevystavili a peníze také nepřišly.
Sony_KDL32W706BSAEP_SMART_LED_TV
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud prodávající akceptoval odstoupení od smlouvy, má povinnost vrátit spotřebiteli přijeté peněžní prostředky. Pokud takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.