Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 10.6.2017 jsem v táborské pobočce AAA Auto zakoupil vůz Renault Fluence a po několika jednáních střídavě s prodejcem a manažerem jsme se domluvili, že na automobil nelze udělat slevu, ale že mi dodají povinnou výbavu a sadu letních pneu s disky. Povinnou výbavu dodali ihned, sadu letních kol měli podle předávacího protokolu a kupní smlouvy dodat do 30.6. 2017. Poté, co se začal blížit termín dodání, jsem od pondělí do čtvrtka volal každý den na bezplatnou linku s žádostí o informaci, kdy mi budou kola dodána. Vždy byla má žádost předána do Tábora na pobočku s tím, že mě bude někdo kontaktovat. To se ani jednou nestalo a vše se mi podařilo vyřešit až kontaktováním ředitelky AAA, paní T.. SMS s tím, že kola jsou na pobočce jsem dostal ve ČT 29.6.2017 večer, bohužel ráfky nebyly na můj vůz a navíc ani pneumatiky nebyly stejné. Odmítl jsem tedy kola převzít, od té doby mě nikdo nekontaktoval, informaci o situaci jsem zasílal opět i paní T., tentokrát bez odpovědi. Manažer pobočky, pan B. chtěl, ať mu podepíši papír, že jsem kola odmítl převzít, to jsem udělal. Při ceně vozu cca 200 000 Kč, jsem očekával trochu jiné jednání ze strany AAA.
Renault Fluence, SPZ: 4AF0047
Dodání 4x letních pneu s disky
Finanční kompenzace 12 000 Kč
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz za vůz a za již zaplacené služby (úvěr + akontace + suma za převod + proběhlý servis)
|
Tweet |
Pokud by prodávající vůbec neměl v úmyslu dodat nabízené zboží a nabídka měla sloužit pouze k přesvědčení zákazníka, aby učinil koupi vozidla, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Vážený pane Kratochvíle,
mám informaci, že je věc v řešení a kolegové se s Vámi brzy spojí (nebo již spojili) ohledně dalšího postupu. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Vše vyřešeno, pneu včetně disků jsem si již vyzvedl na pobočce. Jen mě mrzí, že to nešlo hned.