Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
20.5.2017 jsem v tomto kraji byla na výletě s přítelem a vnoučkem a docházel nám benzín, a první pumpu, kterou jsme potkali byla právě Krupá ONO.
Bez obav (ani nás nenapadlo hlídat barvu tekutiny, která teče z hadice) jsme načepovali - do Škoda Octavia II Tour, kterou jsem mimochodem koupila teprve před půl rokem - velmi zánovní - s najetými 35.000 km po starém pánovi, který moc nejezdil.... pro mě téměř nové auto, nové součástky-neopotřebované.
Po najetí cca 150 km ve čtvrtek 25.5.2017 najednou auto při jízdě začalo cukat, šel z výfuku tmavý kouř, po zastavení nešlo nastartovat, rozsvítili se všemožné kontrolky....ihned jsem kontaktovala opraváře, který mi 20 let spravuje auta...ten vzal auto do opravy a volal, že v nádrži byla černá tekutina (nazval to dokonce humusem, který v životě neviděl) místo průhledného benzínu - vše slil do kanystrů, opravil - odešly vstřiky - tak drahá součástka - která má vydržet mnoho najetých km...a čerpadlo. V benzinu byla zřejmě voda a nějaký vyjetý olej, či mazut..??? Oprava stála přes 21.000 Kč !!! a auto žel stále nedobře startuje a nejde do otáček nad 4.000 – již si s tím autoopravna neví rady…musím zadat do jiné opravny….a náklady budou dále stoupat.
Vzala jsem samozřejmě vzorek toho co bylo v nádrži - velmi ráda vám to poskytnu k rozboru.
Neříkám, že to dělájí majitelé firmy, může v tom být jejich dodavatel, zaměstnanec, řidič cisterny....či co já vím???
natural 95 u Tank Ono Krupá
Požaduji zaplatit veškeré opravy. A dále v opravně museli vylít z mého auta téměř plnou nádrž benzinu...cca za 1000,- kč - to též požaduji zaplatit. Firmě Ono jsem psala 25.6. - neozvali se, že přijali mail a že budou stížnost-reklamaci řešit (?!?)...Proto se již zoufalá obracím na Vás..Jenže opravy ještě nejsou u konce...samozřejmě mě to velmi omezilo - jsem z vesnice, odkud je špatné spojení, musela jsem si zapůjčovat od známých vozidlo..strávila jsem spoustu času běháním kolem jednoho načepovaného benzínu ze špatného zdroje, který se nedá vyčíslit.
|
Tweet |
Pokud by byla prokazatelně zjištěna příčinná souvislost mezi zjištěným nejakostním palivem a v důsledku toho vzniklého poškození vozu spotřebitelky, pak by vznikl spotřebitelce nárok na náhradu vzniklé škody.
Za škodu způsobenou vadou výrobku odpovídá výrobce a s ním solidárně i dovozce a další dodavatelé, kteří uvedli vadný výrobek na trh za účelem jeho prodeje, a to bez ohledu na zavinění. Tato speciální odpovědnost však nastupuje až od určité výše škody. Škoda se tedy hradí jen v částce převyšující částku vypočtenou z 500 EUR kursem devizového trhu vyhlášeným Českou národní bankou. K náhradě škody nižší než stanovený limit je povinen prodávající, který dodáním vadného výrobku kupujícímu (spotřebiteli) způsobil škodu tím, že porušil svoji povinnost plnit bez vad.
V případě sporu musí však poškozený spotřebitel prokázat porušení zákona prodávajícím dodáním vadného výrobku, výši škody a skutečnost, že příčinou jejího vzniku je právě ono protiprávní jednání.
Spotřebitel by mohl vyhledat soudního znalce z oboru, který vypracuje znalecký posudek a odborně posoudí jakým způsobem k poškození věci došlo, a pokud dá spotřebiteli za pravdu, může pak spotřebitel nárokovat po podnikateli náhradu škody na základě posudku, rovněž i vynaložené náklady na znalce. Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Škoda se hradí v penězích jen, pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Pokud nedojde k dohodě na výši škody, může ji určit pouze soud.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs). A pokud by nepomohla ani tato cesta, musel by se spotřebitel obrátit na soud.
Na žádost spotřebitelky přeřazujeme stížnost na ni. Spotřebitelka má nyní možnost případ doplnit o své vyjádření a případně i o přílohy.
Přikládám dokumenty a foto vztahující se k mé stížnosti.Děkuji za vaši práci pro lidi.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.