Počet nahlášených stížností: | 130 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den,
zakoupili jsme dovolenou jako dárek k narozeninám. Ovšem to co se tam děje je k neuvěření. Současné se sestra s otcem nachází v Egyptě. Kde jsou ubytování v hotelu, který neodpovídá kvalitě služeb. Všude nečistoty, deka od krve, ručníky od výkalů, znečištěné toalety, které nikdo po upozornění neuklizi. Nefungovala elektřina, neodteka odpad v umyvadle. Dle delegatky mozný přesun na jiný hotel, v případě, ze si uhradí transfer a doplatí rozdíl ceny pokoje v hotelu. Což mi přijde nehorázné. Chtěla bych požadovat vrácení peněz a neslevu na další zájezd, jak bylo avizované delegatkou. Děkuji Alexandrovová
Přesun na jiný hotel na náklady cestovní kanceláře. Vrácení peněžní částky ze zájezdu.
|
Tweet |
Nemá-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitel ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Zajistí-li pořadatel pokračování zájezdu s vyššími náklady, jdou takové náklady k jeho tíži. Pořadatel tedy nemůže žádat, aby spotřebitel uhradil transfer do jiného hotelu jakož i rozdíl ceny pokoje v tomto hotelu.
Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.
Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji spotřebitel bez zbytečného odkladu, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že spotřebitel své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala. Z popisu stížnosti, kterou jsme od spotřebitelky obdrželi, však vyplývá, že všechny vady byly vytknuty již v místě zájezdu u delegátky cestovní kanceláře.
Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může spotřebitel také požadovat úhrady škody za újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen. Pořadatel odpovídá spotřebiteli za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítnul, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.