Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Koupili jsme si zájezd do Turecka, přes společnost Invia. Komunikace probíhala přes email. V dopoledních hodinách jsme řekli, že zájezd bereme, tak ať nám pošlou platební údaje. Ty ovšem poslali až kolem 17.hodiny. Vše jsme zaplatili, ale protože se jednalo o zahraniční platbu (v eurech) tak je jasné, že platba nebude provedena okamžitě a už vůbec ne přes noc. Tak jsme do Invie poslali i údaje z banky, že platba byla zadána. Až druhý den kolem 15.hodiny se nám z Invie ozvali a to s tím, že zájezd už je vyprodán. Byla nám nabídnuta alternativa, s tím že si musíme doplatit, což by problém nebyl, jenže u námi vybraného náhradního zájezdu požadovali doplatek který vůbec neodpovídal žádnému kurzu s ohledem na to, kolik jsme zaplatili za původní dovolenou a kolik stála dovolená alternativní. Tak jsme přistoupili k druhé variantě, vrácení peněz. Po nějaké době peníze skutečně došli, jenže po převodu z eur zpět na cz dělal rozdíl cca 3000kč, o tuto sumu nám přišlo méně. Pokud by nastal problém na naší straně, tak bych s tím problém vůbec neměl, ale tady byl problém na straně Invie, která v podstatě prodávala zájezd, který už byl vyprodán. Takže kvůli chybě na straně Invie jsme přišli o cca 3000kč a jejich vyjádření bylo pouze to, že toto oni neovlivní. Ano, kurzy skutečně neovlivní, ale co můžou ovlivnit je to, aby neprodávali zájezdy které už jsou vyprodané. V důsledku této chyby jsme skončili na nějakou dobu bez peněz na dovolenou, takže jsme byli při jejím dalším výběru značně limitováni s ohledem na termíny, protože jak si můžu koupit dovolenou, když peníze na ni mi v podstatě drží Invia a ani se přesně nevyjádří kdy dojdou, takže já ani nevěděl v jakém termínu si budu moct dovolenou koupit.
Zájezd Turecko od 9.6. do 19.6.2017
Doplacení sumy o kterou jsme přišli zřejmě z důvodu změny kurzu. Protože chyba nenastala na naší straně ale na straně společnosti Invia, která nám nabízela zájezd, který už byl vyprodán a o tom nás informovala až skoro po 24 hodinách od zaplacení. Dále požaduji zaplacení poplatku za zahraniční transakci. A omluvu od společnosti Invia za způsobené komplikace.
|
Tweet |
Pokud byla smlouva zrušena od počátku, vrátí si smluvní strany poskytnutá plnění. Zaplatil-li tedy spotřebitel v cizí měně, je společnost povinna vrátit spotřebiteli stejnou částku v této cizí měně. V případě, že společnost porušila některou ze svých povinností stanovených ve smlouvě (například byla v prodlení se zasláním informací ohledně platby nebo nabízela zájezd, který již nebyl dostupný), mohl by spotřebitel žádat náhradu škody, jež mu vznikla v souvislosti s porušením smluvní povinnosti ze strany společnosti.
Vážený pane Rybo,
dovolte mi se vyjádřit k zrušení zájezdu. V hlavní sezóně často dochází k zrušení rezervace ze strany hotelu z důvodu tzv. overbookingu. Smlouva vždy nabývá platnosti ve chvíli potvrzení ze strany cestovní kanceláře.
Platbu za neuskutečněný zájezd z důvodu zprušení ze strany pořadatele vždy vracíme stejnou platební metodou ve stejné měně jako hradil klient zájezd. Zašlete mi, prosím, variabilní symbol zájezdu a potřebné detaily - doklad o platbě, komunikaci s kolegyní.
Věřím, že situaci vyřešíme k Vaší spokojenosti.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Veronika Nečasová
veronika.necasova@invia.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.