Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
V obchodě Umbro Store jsem reklamoval boty, kterým se asi po 2 měsících používání (rok od zakoupení) začala prodírat vnitřní stélka. Zboží jsem dal tedy k reklamaci.
Asi po 3 týdnech mi oznámili, že je reklamace vyřízena. Byla zamítnuta z důvodu, že prodejce neodpovídá za vady výrobku, které vznikly v době používání, ale pouze za výrobní vady, čímž toto prodření není, a tudíž se reklamace zamítá.
Z vaší brožury jsem zjistil, že dle zákona na ochranu spotřebitele má obchodník povinnost provést rozhodnutí o vyřízení reklamace do 3 pracovních dnů, pokud uzná nárok na reklamaci, tak má vadu odstranit do 30 dnů. Chápu tedy zákon správně tak, že když bylo rozhodnutí vystaveno až po 3 týdnech od podání reklamace, tak nebyla dodržena tato zákonná lhůta a můžu požadovat odstoupení od smlouvy? Boty nebyly posílány k žádnému znalci, posouzení provedl provozní obchodu.
V opačném případě předpokládám, že není pravda, že prodávající odpovídá pouze za výrobní vady? Tudíž mohu podat odpor k vyřízení reklamace z tohoto důvodu...
Děkuji za odpověď
Martin Topiař
boty Umbro Turbine
Odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Je pravdou, že prodávající odpovídá za výrobní vady nebo vady materiálu, ale odpovídá za ně, i když se projeví do 24 měsíců od zakoupení. Pokud byla obuv užívána dle návodu, je pravděpodobné, že mohla vada vzniknout z důvodu špatného materiálu nebo jiné výrobní vady. Příčinu vady může rovněž vyhodnotit nezávislý odborník ve znaleckém posudku. Pokud by dal za pravdu kupujícímu, kupující doloží ke své reklamaci posudek a zároveň bude žádat jeho proplacení jako nákladu spojeného s reklamací dle § 598 občanského zákoníku.
Společnost UNISPORT GROUP s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitel má nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati. V soudním řízení by spotřebitel měl prokázat, že vada byla na výrobku přítomná v době uplatnění reklamace (nejlépe znaleckým posudkem).