Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, Dne 18.2.2017 jsem koupila prsten reference A30-346-52 v prodejně PRESENCE na ulici Rudná v Ostravě. Prsten byl pořízen za účelem běžného nošení. V měsíci květnu 2017 mi v krátké době po sobě vypadly 2 kameny bez mého vědomí. Po zjištění závady jsem neprodleně prsten reklamovala dne 20.5.2017. Důvodem reklamace jsou vypadnuté 2 kameny. Stav prstenu byl popsán při reklamaci "Prsten nošený, drobné oděrky, křivá šína. Byla požadována oprava. Dne 29.5.2017 mi bylo voláno o zamítnutí reklamace. Dle vyjádření k reklamaci č. 236777 je psán, že k vypadnutí zirkonů došlo v důsledku mechanického působení, nikoliv samovolně. Toto tvrzení je opíráno o fakt, že šína prstenu je deformovaná. Je tvrzeno, že tato deformace způsobila vypadnutí kamenů. Z toho důvodu byla reklamace zamítnuta. Byla nabídnuta mimozáruční oprava za 400 Kč.
Prodejce tvrdí, že za vadu nelze považovat změny na věci způsobené jejím obvyklým užíváním, nevhodným zacházením, mechanickým poškozením nebo nedodržením podmínek užívání a ošetřování.
Dne 5.6.2017 jsem podala písemný nesouhlas se zdůvodněním reklamace. Byla požadována bezplatná oprava v souladu s §2169 . Konstatovala jsem, že dle NOZ §2161 má odpovědnost za vadu prodávající. Prstýnek byl užíván k běžnému nošení a úchyt kamenů nebyl nijak mechanicky poškozen. Dne 19.6.217 byla reklamace opět zamítnuta. Je konstatováno, že šína reklamovaného prstenu je deformovaná což vedlo k vypadnutí zirkonů. Proto byla reklamace znovu zamítnuta.
Domnívám se, že prodávající se při posouzení zaměřuje na deformovanou šínu prstenu. Nikterak neprokázal, že toto je přímou příčinou vypadnutých kamenů. Vzhledem k faktu, že prsten byl běžně nošen a nebylo na něj mechanicky působeno nad rámec běžného užívání, pokládám vypadnutí zirkonů za skrytou vadu, na kterou jsem nebyla v době prodeje upozorněna prodejcem. V návodu k užívání prstenu není výslovně zakázáno jeho nošení ani není upozorněno na možnost vypadávání kamenů. Ohnutí šíny není předmětem reklamace. Mimozáruční opravu jsem odmítla, protože se domnívám, že po opravě budou další kameny vypadávat vlivem skryté vady prstenu.
14k zlatý prsten 585/1000 reference A30-346-52
Bezplatná oprava.
Po problémech při reklamaci lépe odstoupení od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.