Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#16840Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.07.2017, před 8 lety

Roman Cagaš

Znění stížnosti

Dobrý den,
Chtěl bych vyřešit Vámi zamítnutou reklamaci Ev.č: 333089.
Dne 24.5.2017 jsme zakoupili na pobočce AAA auto Ostrava vozidlo Hyundai i40.
vin číslo KMHLB41UACU011420, spz: 2SM4717. r.v. 2013, najeto 109055 km.
Po ujetí 1170 km, byla zjištěna vadná spojka, kterou jsem si nechal zkontrolovat v autorizovaném servisu Hyundai na základě telefonátu s pracovníkem Vaší společnosti AAA auto, kterou jsem nahlásil. Váš pracovník mi sdělil, že mám vozidlo nechat překontrolovat u autorizovaného servisu Hyundai a následně se s protokolem dostavit na pobočku AAA auto Ostrava, kde mi bude reklamace vyřízena ( toto jsem provedl a spojka je opravdu poškozena). Dne 4.7.2017 jsem si vxzvedl rozhodnutí o neuznané reklamaci i když je jasné, že soojka nemuže být opotřebovaná po ujetí 1170km od koupě. Pracovník AAA auto Ostrava mi sdělil, že ohledně reklamace musí dokumenty zaslat do Vaší centrály v Praze, protože toto nemůže rozhodnout sám. Dopis přišel s adresou odesilatele Ostrava, nevím tedy proč nemám protokol o reklamaci (rozhodnutí) z Prahy, kde se tato záležitost měla řešit. Požaduji zaslat vyjádření (originál) o neuznání reklamace z Vaší centrály v Praze. Reklamaci budu neustále opakovat, protože do 6 měsíců od data prodeje se předpokládá, že byla vada na vozidle již při jeho převzetí, dle paragrafu 2161 ods. 2 zákonač. 89/2012 Sb občanský zákoník a prodávající za ni tedy odpovídá. V protokolu o reklamaci uvádím, že vada se projevila ihned v den prodeje. Na tuto vadu jsem nebyl prodejcem upozorněn máme svědky, tudíž jsem byl oklamán. Nebyla nám ani umožněna prohlídka vozidla nezávislím odborníkem a věty v předávacím protokolu typu "kupující byl při koupi vozidla seznámen, že jednotlivé součástky podléhající opotřebování se mohou blížit konci své životnosti NEUZNÁVÁME. Vozidlo je ještě v záruce Hyundai a velice zachovalé r.v. 2013!!! Nevím tedy, které součástky se blíží konci životnosti. Pokud nepředáte tyto informace na někoho kompetentního a nebudete chtít reklamaci uznatm budu nucen toto postoupit dále na ČOI a další instituce byť i mediální. Jedná se o jasnou skrytou vadu!!! Nepožaduji vrácení kupní ceny, nepožaduji odstoupení od smlouvy, ale jen zaplacení častky, která je uvedena v protokolu o reklamaci. Děkuji za vyřízení ke spokojenosti obou stran.





Roman Cagaš


Produkt

Hyundai i40 vin. KMHLB41UACU011420, spz: 2SM4717. r.v. 2013, najeto 109055 km.


Požadované řešení

Požaduji slevu z kupní ceny na vyměnu spojkové sady v autorizovaném servisu Hyundai. Cena spojkové sady a práce technika, je uvedena v reklamačním protokolu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.7.2017 21:57, před 8 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.

Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Lhůta prvních 6 měsíců od převzetí věci je pro spotřebitele příznivější v tom ohledu, že zákon předpokládá, že v případě výskytu vady, byla vada na věci již při jejím převzetí, dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a prodávající za ní tedy odpovídá, neprokáže-li opak.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.8.2017 12:26, před 7 lety

Vážený pane Cagaši,
mám informaci, že Vámi popsaná reklamace byla znovu posouzena a poštou byl odeslán její nový výsledek. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.8.2017 09:21, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2017 10:25, před 7 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.