Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
V AAAAuto pobočka Hradec králové jsem s manažerem vybral vůz o který bych měl zájem, manažer se mi věnoval, četl informace o vozidle, říkal že nám chce říct o vozidle všechno co jde, zmínil i dirky v sedačce...bohužel zapoměl zmínit, že vozidlo má vadnou klimatizaci.
Vozidlo nám dovezli na zkušební jízdu, po které nám prodejce řekl, že klimatizace nějak málo chladí, na dotaz jestli je klimatizace funkční se podíval do dokumentů od vozidla a řekl že nemá žádný záznam o vadě klimatizace, že je funkční a když se doplní chladivo bude vše v pořádku. K tomuto tématu jsme se ještě několikrát vrátili a byli jsme znovu ujištěni že je klimatizace funkční, u tohoto tvrzení jsme byli 4osoby. Vozidlo jsme tedy zakoupili a při předávání vozidla byla v protokolu napsaná vada klimatizace, na to bylo řečeno, že je to kvůli případné reklamaci kdyby náhodou po doplnění chladiva něco nešlo, tomu jsme bohužel uvěřili. Po pár dnech jsme nechali doplnit chladivo a při tomto nám bylo zděleno servisem že je závada na kompresoru klimatizace. Na to jsem poslal žádost o reklamaci on-line a poté se mi ozval někdo z AAAAuto a zdělil mi že neví co chceme reklamovat když jsme podepsali v předávacím dokumentu vadu klimatizace, vysvětlil jsem mu jak probíhal nákup vozu, na to mi pán řekl že o této závadě musel prodejce vědět, doplnění chladiva by si provedli sami, a musel tedy prodejce pochybit, máme zajít za manažerem pobočky a reklamovat závadu. Po dohodě s manažerem jsme nechali nacenit opravu klimatizace a sepsali reklamaci.
Rozhodnutí o reklamaci:
Kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Předmětem reklamace není vada, za kterou prodávající odpovídá, a proto prodávající reklamaci zamítá. V daném případě se jedná o vadu zjevnou, tedy takovou, o které kupující v době uzavírání kupní smlouvy věděl nebo vědět musel.
Na toto mohu pouze říci, že jsem o vadném kompresoru klimatizace nevěděl, nevím jak bych mohl tuto závadu na místě prodeje odhalit, a nikdo mne na tuto závadu neupozornil, právě naopak.
Škoda Octavia 2, r.v. 2012
Zaplacení opravy závady na klimatizaci
|
Tweet |
Zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Informace poskytnuté zaměstnanci společnosti jsou tedy pro prodávajícího závazné.
Prodávající má vůči kupujícímu širokou informační povinnost a jakožto podnikatel odpovídá i za to, že spotřebitelce nějaký důležitý údaj zatajil. Informační povinnost plyne z § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Neuvede-li prodávající účelově důležitý údaj, dle § 5a odst. 3 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele, dopouští se přestupku dle § 24 odst. 1 písm. a) tohoto zákona. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, k níž je možné podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele a autobazaru může být následně uložena vysoká pokuta.
V případě, že se jednalo o neposkytnutí takové informace, jejíž poskytnutí by vedlo k neuzavření smlouvy, a prodávající o tom věděl, jedná se o podstatné porušení smlouvy dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Toto podstatné porušení by spotřebitel musel prokázat, např. tím, že si před uzavřením smlouvy písemně vymínila určitou vlastnost vozu. Odmítne-li prodávající odstoupení respektovat, doporučujeme se o dalším postupu poradit s advokátem.
Vážený pane Dvorský,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu srozuměn. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
S tímto tvrzením nemohu souhlasit, není pravdivé. Předávací protokol jsem obdržel až při předání vozidla, tedy po podpisu kupní smlouvy a po zaplacení vozidla, do této doby jsem byl ujišťován, že je klimatizace funkční, jen je třeba doplnit chladivo a to až po zkušební jízdě, do této doby o klimatizaci nepadlo slovo ani od prodejce ani od manažera který nám auto den předem doporučil. Při předání vozidla mi bylo řečeno, že zápis v předávacím protokolu je pro mne, kdyby náhodou klimatizace nešla po doplnění chladiva což se nestane protože je klimatizace funkční. U tohoto ujišťování jsme byli čtyři a je tedy jasné že tato vada byla zamlčena zcela záměrně a účelově. Myslel jsem, že toto pochybení bude možné vyřešit dohodou, ale vidím že možnost pochybení vašich zaměstnanců neberete za možné. Pokud dohoda nebude možná, budu nucen podle výše popsaného podat podnět k ČOI a pokud ani toto nepomůže alespoň doufám, že se lidé co tohle čtou, poučí z mé neznalosti či snad hlouposti, že jsem věřil zaměstnancům vaší pobočky.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Vážený pane Dvorský,
dostala jsem informaci, že reklamace byla znovu posouzena. Věřím, že jste o tom byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Reklamace znovu posouzena nebyla, reklamace byla zamítnuta. Byla mi pouze nabídnuta dohoda o vyrovnání v podobě kompenzace 5.000,- Kč a omluva za vzniklé potíže. Tuto dohodu jsem přijal, protože už dále nechci tuto záležitost řešit. Dále ovšem trvám na tom, že jsem byl záměrně oklamán při koupi vozidla.