Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupil jsem si přes Internet v CZC notebook Asus GX800VH za částku 199 989 Kč. Notebook jsem převzal dne 12. 06. 2017. Protože se ukázal být nekvalitně zpracován a byl jsem s ním nespokojen, vrátil jsem jej devátý den od převzetí, dne 21. 06. 2017 do CZC.
Do dnešního dne (07.07.2017) mi CZC neposlalo zpět jedinou korunu. Čímž CZC porušuje §1832, odst. 1, kdy tak musí učinit "bez zbytečného odkladu, nejdéle do 14 dnů" - tento termín uplynul už 05.07.2017.
CZC dále argumentuje, že na napájecím konektoru je poškozen plast a za to mi chce odečíst 6000 Kč. Já prohlašuji, že tato vada již na konektoru byla a zboží vracím tak, jak jsem ho převzal - ostatně vracím jej právě i kvůli špatnému dílenskému zpracování.
Podle CZC když jsem si vše důkladně ihned nezkontroloval, tak je to moje věc a automaticky bere to, že kosmetickou vadu jsem způsobil já a musím uhradit tuto částku.
S tímto nesouhlasím, protože zboží jsem měl v držení jen krátce a vadu jsem nezpůsobil já a odmítám cokoliv platit.
Navíc CZC drží velkou sumu mých peněz zcela nezákonně a i pokud by vůči mně chtěli vznášet nějaké pohledávky, je jejich povinností mi moje peníze vrátit, protože nemají právo disponovat s mými penězi - jsou moje!
Notebook ASUS GX800VH(KBL)
Okamžité vrácení mnou zaplacených peněz na účet, z kterého jsem peníze hradil, jak ukládá zákon. Č. účtu: 1012324787/6100
Samozřejmě tuto částku navýšit o kompenzaci spočívající minimálně v úrocích z prodlení od 05.07.2017 až do připsání platby na účet.
Krom jiného bych ještě očekával omluvu společnosti za to, že porušili zákon, významně zasáhli do mých práv a zadržují mi zcela nezákonně tak velkou sumu peněz!
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů je v právním řádu upraveno proto, aby došlo k odstranění znevýhodnění, které spotřebitel má z toho důvodu, že si zboží nemohl prohlédnout a vyzkoušet, jako tomu je v kamenném obchodě. Proto by měl spotřebitel zacházet se zbožím pouze tak, jak by to udělal v kamenné prodejně.
Pokud by spotřebitel užíval zboží v míře vyšší, než je míra nutná k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, neměl by pozbýt právo odstoupit od smlouvy, měl by však odpovídat za případné snížení hodnoty zboží. V případě soudního sporu by musela společnost prokázat, že poškození zavinil spotřebitel. Stav věci při vrácení zboží v obchodě prokazuje předávací protokol, který byl vydán. Pokud v tomto dokumentu není uvedené, že věc vykazuje zjevné mechanické poškození, má se za to, že věc byla předána mechanicky nepoškozená.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.