Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na stránkách www.anovse.cz jsem 8.5. 2017 učinil dvě objednávky. Objednávka 7368 na WD Elements Desktop 5TB (3710 Kč) a 7369 na HP ProBook 450 G2 (10010 Kč). Celkem mi vznikla škoda 13720 Kč.
Platba byla provedena 10.5. 2017 převodem z účtu a ještě týž den mi přišlo emailem potvrzení o provedení platby a o tom, že zboží bude doručeno do několika pracovních dní.
Do dneška mi nebylo doručeno ani zboží, ani nebyly vráceny peníze.
Telefonní číslo společnosti +420 721 563 384 je nedostupné, stejně jako email: anovse@anovse.cz
WD Elements Desktop 5TB, HP ProBook 450 G2
Žádám o vrácení peněz za zboží.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže prodávajícího zboží nedodá, upozorní jej spotřebitel, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zaplacené zboží, mohly být naplněny znaky skutkové podstaty trestného činu podvodu. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin, může podat trestní oznámení a informovat o tom Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s jeho oznámením naloženo.
Na žádost spotřebitele stížnost znovu otevíráme a přeřazujeme ji na něj. Spotřebitel má nyní možnost případ doplnit o své vyjádření.
Stejní podvodníci koncem srpna páchali stejnou trestnou činnost pod jinou hlavičkou (www.hodnedobry.cz) a s použitím jiného bankovního účtu, ale opět z FIO banky.
Fio banka, a.s.: 2800976983/2010. Je docela možné, že tito podvodníci mají ve Fio bance komplice (pomocníka), který jim pomáhá zakládat účty.
Podařilo se mi nahrát telefonní rozhovor s jedním z těch podvodníků, představil se pod jménem Aleš Koutný. Hovor proběhl 24.8. v 15:42 na telefonním čísle 608863671. Nahrál jsem si ho a přidávám ho do přílohy tohoto emailu. Hlas je velmi podobný hlasu pana Pavla Ponížila. Viz https://www.youtube.com/watch?v=TFwlGzJNw1U&t=16s
Dejte mi prosím vědět, zda si myslíte, že to je to či není jeho hlas? Pokud ne, zkuste se zamyslet, zda neznáte náhodou někoho, kdo má takový či podobný hlas, a dejte mi vědět na milan.paral@seznam.cz
Bohužel se nedá vystopovat, kam peníze z účtu z Fio banky zmizely, protože byly převedeny na bitcoiny v tzv. bitcoinových směnárnách. Proto si myslím, že by tzv. bitcoiny a jejich směnárny měly být zakázány, protože slouží k praní špinavých peněž, k tzv. legalizaci výnosů z trestné činnosti.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.