Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#1686Reklamace tiskárny v prodloužené záruce - 1. neoprávněný požadavek na vrácení původních, již dávno spotřebovaných, tonerů, 2. nekorektní řešení dobropis vs. oprava

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 1 den 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.12.2013, před 11 lety

Tereza Nováková

Znění stížnosti

Dne 26.4.2011 jsem si na alza.cz koupila barevnou laserovou tiskárnu Hewlet Packard za 5390 Kč a zároveň jsem si k ní přikoupila rozšířenou záruku na +1 rok.

V listopadu 2013 tiskárna přestala fungovat. Vzhledem k tomu, že jsem si neuvědomila, že mi stále běží rozšířená záruka, začala jsem zjišťovat možnosti opravy. Dotazem přímo na HP zjistila, že je potřeba vyměnit základní desku, a také mi byla sdělena cena její výměny včetně vyzvednutí tiskárny a dopravy zpět, cena byla stanovena na 3600 Kč vč. DPH.

Pak jsem si ale uvědomila, že mám rozšířenou záruku, tak jsem tiskárnu reklamovala přímo na místní pobočce alza.cz - to bylo 19.11.2013. V písemné příjemce opravy je uveden jako požadovaný způsob vyřízení oprava.

Dne 9.12. mi přišel e-mail, že mi byl vystaven dopropis na částku 3651 Kč. Domnívala jsem se, že za tuto sumu nechám tiskárnu opravit přímo u výrobce (viz výše). Další e-mailovou komunikací s alza.cz mi bylo sděleno, že na vrácení tiskárny nemám nárok.
Kamenem úrazu se stalo to, že tiskárnu jsem k reklamaci předala včetně barevných tonerů, které nebyly původní součástí zakoupené tiskárny, ale naopak jsem je za částku 2595 Kč/ks zakoupila zvlášť (shodou okolností zároveň při nákupu tiskárny). Požadovala jsem tedy vrácení alespoň těchto tonerů. Bylo mi sděleno, že na to nemám nárok. Ohradila jsem se s tím, že v takovém případě bych to musela považovat za nezákonné obohacení ze strany prodejce. Na to mi přišla odpověď, že mi tedy tonery vrátí, ale musím jim přinést ty, které v tiskárně byly původně, tj. ty, kde je jen malé množství náplně a u kterých se počítá, že se záhy musí nahradit plnohodnotnými tonery.

Takové jednání se mi nelíbilo, proto jsem se začala více a podrobněji zajímat o svá práva spotřebitele. Tento můj případ má dvě roviny:

1. Jednak prodejce nemá právo chtít po mně vrátit původní „ukázkové“ tonery podobně jako třeba nemůže požadovat originální obal. Zároveň mi musí mé nově dokoupené tonery vrátit, nebyly součástí reklamace.

2. Důležitější je ale to, že s dobropisem mě prodejce postavil před hotovou věc. Pokud bych si nechala dobropis proplatit, tímto aktem bych v podstatě odstoupila od smlouvy. Já jsem ale požadovala opravu, což se nestalo.

V této chvíli se k tomu stavím tak, že požaduji opravit tiskárnu a vrátit mi ji k užívání včetně mých tonerů.

A jen malá poznámka na závěr – to, že píšu sem, bylo vyprovokováno přístupem a tónem komunikace ze strany prodejce, stačilo málo a já bych odcházela jako víceméně spokojený zákazník (protože bych si – u bodu 2 - nebyla vědoma, že vše mělo být jinak, ale jinak bych měla pocit, že vše probíhalo zdvořile a se snahou mi vyjít vstříc). To se ale nestalo a já proto tím spokojeným zákazníkem nyní rozhodně nejsem.

Zde přikládám odkaz na podmínky rozšířené záruky. Podle vyjádření dTestu v předchozích příspěvcích to, co není specifikováno zde, platí podle zákonné záruky: http://www.alza.cz/Publish.asp?idpm=2540


Produkt

Barevná laserová tiskárna HP Color LaserJet CP 2025


Požadované řešení

Požaduji opravu tiskárny a vrácení do užívání spolu s mými zvlášť dokoupenými tonery.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.1.2014 13:10, před 11 lety

V případě odstoupení od kupní smlouvy si dle § 48 zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku jsou strany povinny vrátit vzájemné plnění. Pokud je poskytnuta přiměřená sleva, má kupující nárok i na vrácení zboží spolu s poskytnutím slevy na vzniklou vadu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.4.2014 18:14, před 11 lety

Vážená paní Nováková,

dovolte mi prosím předně, abych se Vám hluboce omluvil za zpoždění v reakci naší společnosti, které bylo způsobeno nedorozuměním v rámci procesní změny zpracování agendy tohoto fóra.

Dle komunikace dohledatelné v našem systému již proběhla dohoda o výměně tonerů na naší jihlavské provozovně, kde jsou pro Vás Vaše původní připraveny. Pokud přesto dojde k jakémukoli nedorozumění nebo rozporu s Vaším očekáváním, určitě nás prosím ohledně tohoto případu kontaktujte znovu a to nejlépe na adrese stiznosti@alza.cz.

Závěrem bych rád vyjádřil velikou lítost nad tím, že se nesrovnalosti při komunikaci s naší společností dostaly až do roviny publikace zde na tomto fóru; samozřejmě, že s ohledem na tento fakt bude vše od této chvíle řešeno opravdu s nejvyšší možnou prioritou.

S úctou a přáním krásného zbytku dne

Jiří Horáček
ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.5.2014 11:58, před 11 lety

Stížnost uzavřena z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitelky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.