Společnost


Delibarry Inc.

Počet nahlášených stížností:15
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#16876Delibarry zada nesmyslne nedoplatky bez dolozeni jakehokoliv relevantniho duvodu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.07.2017, před 8 lety

Pavel Picek

Znění stížnosti

Dobry den, mam nepříjemnou zkušenost s DeliBarry, na facebooku vznikla stranka, kde během 5 dni uz je cca 30 nespokojenych zakazniku, mozna se bude tocit i reportaz.

Po cca 6 mesicich mi prislo cca 12 nedoplatky, kdy před odeslanim baliku jsme většinu z nich vazil. I kdyby balik nebyl do 9 kg za 99,- tak do 19 kg je za 138,- viz. stranky DeliBarry. U objednávky c.: 41522 jsem zasilal malou detskou PVC zidlicku, před odeslanim mela cca 8 kg, vazil jsme ji. Cena do 9 kg je 99,- a prisel mi nedoplatek 304,- pokud nezaplatim do 10 dnu, bude to 500,- a pokud ani tech 500,- daji to k vymahani 3. strane. Proc platit 1 balik 3x? Vse hazi na PPL, ale PPL po mne nic nechteji.

Zasilam email, tyklajici se hned 1. nedoplatku:

Pavel

---------- Původní e-mail ----------
Od: Legal Department
Komu: Pavel
Datum: 4. 7. 2017 14:42:45
Předmět: Re: DŮLEŽITÉ: Doplatek za zásilku #41522

Hezký den,

důvodem pozdního zaslání upomínky je ta skutečnost, že se jedná o nově spuštěnou funkci a nastavený proces našeho interního systému. Emaily se rozesílají automaticky. Dříve k těmto zpětným kontrolám nedocházelo. V tomto případě se jedná o problematiku zásilek přes dopravce PPL. Po kontrole na příslušném depu občas dochází k tomu, že zásilka je přepravcem posouzena jako “nesplňující podmínky rozměrů a vlastností podle obchodních podmínek” a zásilka je převedena na jiný režim přepravy (zpravidla “PPL Sprint”) a je nám účtován příslušný doplatek. K daným případům dochází bez ohledu na to, zda je zásilka objednána přes naši službu či přímo u přepravce samotného. Tyto okolnosti a režim přepravy jdou zcela mimo naši kontrolu a nemůžeme tomuto nijak preventivně předcházet. Vše podléhá kontrole a posouzení přímo na depu. V příloze zasílám screen fakturace za Vaši objednávku z příslušné faktury od PPL. 

Děkujeme za pochopení.

2017-07-03 16:23 GMT+02:00 Pavel :
Dobry den, platba byla uhrazena. Nechapu jake prelozeni na PPL Sprint, jednalo se o malou slozenou jidelni zidlicku. Prosim prekontrolujte stav objednávky, vzdyt to byl balik cca 100x35x25 cm.

--
Pavel

---------- Původní e-mail ----------
Od: legal@delibarry.com
Komu: doga.227@email.cz
Datum: 3. 7. 2017 14:57:16
Předmět: DŮLEŽITÉ: Doplatek za zásilku #41522





+420 228 883 663

legal@delibarry.com
Vážený zákazníku,

děkujeme za využití našich služeb, vážíme si Vaší přízně. Bohužel se vyskytl problém.

Na základě dat od dopravce, který odbavoval Vaši zásilku #41522 ze dne 14.04.2017, evidujeme nedoplatek za níže uvedené služby:

Doplatek za zásilku přeloženou z balíkové přepravy PPL na PPL Sprint nesplňujici rozměry dle Obchodních podmínek pro službu DeliBarry (fakturujeme pouze doplatek, nikoliv smluvní pokutu ve výši 500 Kč při úhradě do 10 dní).

Na základě výše uvedeného jsme vyčíslili doplatek, který je třeba uhradit. Podrobnosti najdete níže.

Částka k úhradě: 304,00 CZK
Variabilní symbol: 90203769
Číslo účtu: 2200739386/2010

Bezodkladně můžete doplatek uhradit platební kartou na tomto odkazu:
https://www.delibarry.com/cz/extra-payment?token=94e5655f6e5d1c6802931b5535e1bd7b&type=extra

V případě dotazů se na nás můžete obrátit na e-mail legal@delibarry.com

Děkujeme za spolupráci
Kalkulátor zásilky Blog Pro firmy Kontakty


Delibarry Inc.
1475 Old Hot Springs Rd, Carson City,
NV 89706, United States of America





--
S pozdravem a přáním příjemného dne,
Miloslav Kovář
Legal and Finance Department


Požadované řešení

Chtel bych vrátit peníze za zaplacene nedoplatky, nemel jsme je platit, ale hlavne zjistit, na zaklade ceho si dovoli vymyslet takoveto nedoplatky. To uz naplnuje trestny cin.

Pavel doga.227@email.cz
Komu:
legal@delibarry.com

REKLAMACE

Věc: REKLAMACE zásilek c.:
41522
42133 /vrátit platbu/
42160 /vrátit platbu/
41896 /vratit platbu/
45369 /vrátit platbu/
45474 /vrátit platbu/
45962 /vrátit platbu/
47140
47990


Dobry den,
podavam REKLAMACI na vyuctovani nedoplatku u vyse uvedenych zásilek. Zbozi bylo před odeslanim vazeno a rozhodne neodpovida vysi nedoplatku. Napr. hned u 1. položky 41522 se jedna o detskou PVC zidlicku, kde je na KRABICI Z VYROBY STROJNE  NATISTENA hmotnost 8 kg, pro jistotu jsem zvolil při objednávce 9 kg za 99,-. Za tuto položku po mne chcete nedoplatek ve vysi 304,-. Zde se uz jedna o trestny cin podvodu, neopravnene po mne vyzadujete nesdmyslny nedoplatek.
U objednávek 42133, 42160, 41896, 45369, 45474, 45962 zadam o vraceni nedoplatku na ucet 205402687/0600, Pavel Picek. Nasledne vyse nedoplatku po mne můžete vymahat soudni cestou. Formou emailu vam tu pisu naposled, zaroven prosim o kontakt na vašeho nadřízeného. REKLAMACI podavam dne 5.7. 2017, DKnL. S pozdravem Pavel Picek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.7.2017 05:36, před 7 lety

Podle obchodních podmínek společnosti Delibarry Inc. se výše přepravného stanoví podle ceníku platného v den uzavření objednávky. Výše přepravného je stanovena na základě zadaných vstupních údajů příkazce v objednávce, a to na základě parametrů zásilky, místa určení a dalších specifikacích určených v zasílatelském příkazu. Na základě zadaných údajů, je stanovena odměna ze zasílatelské smlouvy. V případě, že se vstupní údaje po převážení budou lišit oproti reálným údajům o 10% a více, příkazce je povinen uhradit na výzvu zasílatele smluvní pokutu ve výši 500,-Kč

Spotřebitel by byl povinen uhradit rozdíl v ceně pouze, pokud by se vstupní údaje, které zadal, od těch skutečných lišily, kvůli čemuž by i cena přepravy byla vyšší. Pochybila-li však přepravní společnost, se kterou uzavřel zasilatel smlouvu o přepravě, nemůže zasilatel přenášet odpovědnost za pochybení přepravní společnosti na spotřebitele.

Žádat smluvní pokutu po spotřebiteli je možné jedině za předpokladu, že tato smluvní pokuta byla sjednána přímo v zasilatelské smlouvě a spotřebitel na ni byl výslovně upozorněn. Společnost si totiž nemůže nárokovat smluvní pokutu, která byla sjednána v obchodních podmínkách (dle nálezu Ústavního soudu sp. zn. I.ÚS 3512/11 ze dne 11. 11. 2013).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.7.2017 14:37, před 7 lety

Cargo Ventures s.r.o. na základě mezizasílatelské smlouvy o spolupráci s DELIBARRY INC.

Smlouva mezi společností DELIBARRY INC. a zákazníkem je uzavřena na základě objednávky zákazníka odeslané přes internetové stránky https://www.delibarry.com/.

Před odesláním objednávky je zákazník povinen pravdivě vyplnit údaje o zásilce. Rovněž před potvrzením odeslání objednávky je zákazník povinen seznámit se s obchodními podmínkami, přičemž bez potvrzení, že se s těmito podmínkami zákazník seznámil, neumožní systém zákazníkovi objednávku odeslat.

Zákazník seznámení se s obchodními podmínkami deklaruje zaškrtnutím políčka, vedle něhož je umístěn text: „Odesláním objednávky souhlasíte s obchodními podmínkami a zároveň prohlašujete, že vámi zadaná váha, případně rozměry, odpovídají skutečnosti.“

V případě zákazníka, který se rozhodl na stránkách https://www.delibarry.com/ registrovat, dochází k seznámení se s obchodními podmínkami již v procesu registrace, který opět nelze bez seznámení se s obchodními podmínkami dokončit.

Je tak zřejmé, že každý zákazník deklaroval před odesláním objednávky, že se seznámil s obchodními podmínkami společnosti DELIBARRY INC. Tato skutečnost je snadno doložitelná.

Z obchodních podmínek je zcela zřejmé, že odesláním objednávky vyjadřuje zákazník vůli vstoupit se společností DELIBARRY INC. do smluvního vztahu uzavřením smlouvy zasílatelské, tj. vztahu, kdy pro něj společnost DELIBARRY INC. zajistí přepravu zásilky. Z obchodních podmínek dále vyplývá, že společnost DELIBARRY INC. zajistí přepravu zásilky prostřednictvím třetí osoby.

Dle čl. 3 písm. a) obchodních podmínek platí, že příkazce (zákazník) je povinen vyplnit všechny požadované údaje pravdivě. Zákazník je před odesláním objednávky prostřednictvím obchodních podmínek seznámen s maximálními rozměry zásilek pro jednotlivé typy služeb.

Dle čl. 2 písm. c) obchodních podmínek dále bere zákazník na vědomí, že je povinen řídit se pokyny přepravce

Dle čl. 11 obchodních podmínek se výše odměny ze zasílatelské smlouvy stanoví dle ceníku platného v den uzavření objednávky na základě parametrů zásilky, místa určení a dalších specifikací určených v zasílatelském příkazu, tedy na základě údajů uvedených zákazníkem v objednávce.

Dle čl. 11 písm. g) platí:

„V případě nedodržení podmínek zasílatelské smlouvy, zejména odesláním jiného druhu zásilky nebo zásilky s větší hmotností, je zasílatel oprávněn rozdíl v ceně požadovat po příkazci. Pokud byla odeslána zásilka s větší hmotností, než byla u zasílatele objednána, je příkazce povinen rozdíl v ceně uhradit do 3 dnů od odeslání zásilky na účet zasílatele pod stejným variabilním symbolem a na stejné číslo účtu, který je uveden v potvrzení objednávky a přiložené faktuře, neboť výše ceny je známa z přiloženého ceníku.“

Společnost DELIBARRY INC. nemá žádnou možnost po odeslání objednávky (tj. ve fázi, kdy dle obchodních podmínek může objednávku odmítnout) ověřit, zda ji zákazník neuvedl v omyl ohledně vlastností zásilky. Je také zřejmé, že s ohledem na povahu zásilky nelze takové ověření reálně provést. Z tohoto důvodu má ve svých obchodních podmínkách citované ustanovení, dle nějž je oprávněna v případě, že vlastnosti zásilky nebudou odpovídat údajům uvedeným v objednávce, požadovat po zákazníkovi rozdíl v ceně, neboť cena byla zákazníkovi známa z přiloženého ceníku a nejedná se o doplatek. Ust. § 1811 odst. 2 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, se tak na požadovaný „doplatek“ neuplatní, neboť není požadován doplatek ceny, ale cena která byla sjednána a známa před odesláním zásilky.

V případě, že společnosti vznikla v důsledku zavinění klienta nebo v důsledku porušení jeho povinností škoda, spočívající například v povinnosti vynaložit dodatečné náklady na doručení zásilky je nasnadě, že rozdílem v ceně je myšlen rozdíl mezi cenou (odměnou) uhrazenou zákazníkem a cenou (náklady), které společnosti DELIBARRY INC. v souvislosti s řádným splněním jejích povinností vzniknou. Jedná se tak z právního hlediska o náhradu škody, kterou zákazník společnosti DELIBARRY INC. uvedením nepravdivých skutečností způsobil.

Ust. § 1811 odst. 2 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, se tak na požadovaný „doplatek“ neuplatní, neboť není požadován doplatek ceny, nýbrž se jedná o závazek z deliktu zákazníka. K tomu je třeba připustit, že ve výzvě k uhrazení doplatku mohla být použita přesnější formulace, aby byly odstraněny případné pochybnosti na straně zákazníka, což do budoucna bude činěno, nicméně v souladu s ust. § 555 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, platí, že právní jednání se posuzuje podle svého obsahu.

Argumentace ust. § 1817 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, se pak rovněž neuplatní, jelikož se nejedná o platbu z titulu uzavřené smlouvy, avšak z titulu náhrady škody způsobené porušením smluvní povinnosti (ust. § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů).

Ve vyjádření na stránkách https://www.vasestiznosti.cz je ve vztahu k problematice smluvní pokuty odkazováno na nález Ústavního soudu České republiky I. ÚS 3512/11. Pomineme-li skutečnost, že předmětný nález vycházel ze staré právní úpravy, tj. jeho aplikovatelnost na právní úpravu novou může být předmětem diskuse, je zde dán jeden zásadní důvod, pro který tento nález nelze aplikovat na vztahy založené mezi společností DELIBARRY INC. a zákazníkem.

Odkazovaný nález se totiž zabývá zcela jinou situací, kdy mezi zákazníkem (spotřebitelem) a podnikatelem byla uzavřena písemná smlouva, tj. smlouva, jejíž uzavření je stvrzeno podpisy smluvních stran.

V případě zasílatelské smlouvy mezi DELIBARRY INC. a zákazníkem však dochází k tomu, že je uzavírána distančním způsobem (prostřednictvím internetu), tj. žádná smlouva podepisována není. Zákazníkovi systém neumožňuje odeslat objednávku (návrh na uzavření smlouvy) dříve, než se seznámí s obchodními podmínkami a než tuto skutečnost stvrdí. Obchodní podmínky jsou tak součástí návrhu smlouvy, který odeslal zákazník společnosti DELIBARRY INC., a proto tvoří pevnou součást uzavírané smlouvy. Zákazník pak vyjadřuje svůj souhlas s těmito podmínkami právě odesláním objednávky. Smluvní pokuta je tak sjednána zcela v souladu s právními předpisy.

Obecně lze k nastalé situaci uvést, že se společnost DELIBARRY INC. snažila při zahájení své činnosti o vstřícný, pro zákaznický přístup, a proto škodu, která ji v ojedinělých případech vznikala, nevymáhala.

Bohužel postupem doby nárůst případů, kdy zákazníci neuváděli pravdivé informace začal narůstat a s tím i související škoda na straně společnosti DELIBARRY INC. Lze se jen domnívat, že se tak stalo z důvodu, že někteří zákazníci začali benevolentní přístup společnosti zneužívat. Za této situace byla společnost nucena učinit rozhodnutí o vymáhání škody (včetně případných smluvních pokut), kterou jí zákazníci uváděním nepravdivých informací (o váze či rozměrech), nedodržením pokynů ohledně zabalení zásilky, či pokynů přepravce, způsobují.

Společnost DELIBARRY INC. se nedomnívá, že by se ve všech případech jednalo o úmysl konkrétního zákazníka ve snaze ušetřit na přepravném, nicméně diametrální nárůst případů napovídá tomu, že se tak děje ve velkém množství případů.

Společnost DELIBARRY INC. tímto děkuje svým poctivým zákazníkům za jejich pochopení nezbytnosti tohoto kroku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.8.2017 07:48, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fází se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
23.8.2017 12:13, před 7 lety


Pavel Picek

Hodnocení: