Společnost


Sunnysoft s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

62%
38%
Toto skore je založeno na 8 stížnostech.

#16916Nevrácení peněz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.07.2017, před 8 lety

Stanislav Souhrada

Znění stížnosti

Koupil jsem si mobil a zaplatil jsem předem 590 Kč. Po rozbalení jsem zjistil, že poslali úplně jiný. Mobil jsem vrátil ještě téhož dne s požadavkem vrácení peněz. Nestalo se nic. Na e-maily nikdo neodpovídá. Ještě pořád platí, že má zákazník nárok na vrácení peněz, pokud okamžitě vrátí zboží zakoupené na Internetu?


Produkt

Podací lístek R BA0251773631X odeslán dne 29.6.2017


Požadované řešení

Vrácení peněz na bankovní účet uvedený v e-mailové korespondenci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2017 12:51, před 7 lety

Pokud se spotřebitel rozhodne využít svého práva daného § 1829 občanského zákoníku pro smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), a pro smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory podnikatele, může odstoupit od uzavřené kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si spotřebitel nemůže zboží reálně prohlédnout před uzavřením smlouvy, tak jako při nákupu v tzv. kamenné prodejně. Spotřebitel pak může využít tohoto práva, aniž by musel své rozhodnutí jakkoliv prodejci zdůvodňovat. Toto právo musí prodávající vždy respektovat. Odstoupení od kupní smlouvy doporučujeme zaslat prokazatelnou cestou (za využití poštovních služeb, e-mailu), neboť v případě soudního sporu je na spotřebiteli, aby doložil, že od kupní smlouvy skutečně odstoupil.

Pokud spotřebitel využil svého práva odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží (nebo i před jeho převzetím), je prodávající povinen vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitel vybral dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží). Spotřebitel může žádat náhradu nákladů vynaložených na vrácení zboží zpět podnikateli pouze v případě, pokud nebyl o své zákonné povinnosti předem poučen (například ustanovením v obchodních podmínkách, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady na vrácení zboží on).

Nevrátí-li prodávající spotřebiteli peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, má spotřebitel taktéž právo žádat zákonný úrok z prodlení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
20.7.2017 18:36, před 7 lety


Stanislav Souhrada

Hodnocení:

Komentář: Dnes mi částka 590 Kč byla připsána na můj bankovní účast. Tímto je možno celý případ definitivně uzavřít jako úspěšně vyřešený - velký dík dTestu!