Společnost


Studio Moderna s.r.o.

Počet nahlášených stížností:42
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#16917Vrácení objednávky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.07.2017, před 8 lety

paul jaros

Znění stížnosti

objednal jsem si zbozi a bylo doruceno jine.vraceni na adresu,ktera je v podminkach napsana neexistuje.na telefonat nikdo nereaguje..Pavel N.J.


Produkt

Obuv


Požadované řešení

Vyridit reklamaci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2017 13:02, před 7 lety

Spotřebitel má k dispozici dva možné postupy. Prvním z nich je uplatnění reklamace pro zaslání vadného zboží neodpovídajícího uzavřené smlouvě a druhým odstoupení od smlouvy bez udání důvodu podle § 1829 občanského zákoníku.

V případě reklamace zaslaného zboží, se jedná se o postup dle § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde je upravena jakost zboží při převzetí, což obsahuje i to, že věc má vlastnosti, jaké si strany ujednaly. Jde tedy o uplatnění reklamace právě z důvodu, že bylo dodáno jiné zboží, než které bylo objednáno nebo bylo nefunkční. Prodávající je následně povinen tuto vadu odstranit postupem dle § 2169 odst. 1 výše uvedeného zákona, tedy buď vadu opravit, nebo vyměnit zboží za nový kus, který by již odpovídal objednávce a až pokud by ani toto nebylo možné, tak přijmout odstoupení od smlouvy a vrátit spotřebiteli plnou kupní cenu. Po vyřízení reklamace pak má spotřebitel právo požadovat proplacení nákladů účelně vynaložených k uplatnění reklamace (tedy typicky právě poštovné), dle § 1924 výše uvedeného zákona. Reklamaci je prodávající povinen vyřídit nejpozději do 30 dní, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Pokud se spotřebitel rozhodne využít svého práva daného § 1829 občanského zákoníku pro smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), a pro smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory podnikatele, může odstoupit od uzavřené kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si spotřebitel nemůže zboží reálně prohlédnout před uzavřením smlouvy, tak jako při nákupu v tzv. kamenné prodejně. Spotřebitel pak může využít tohoto práva, aniž by musel své rozhodnutí jakkoliv prodejci zdůvodňovat. Toto právo musí prodávající vždy respektovat. Odstoupení od kupní smlouvy doporučujeme zaslat prokazatelnou cestou (za využití poštovních služeb, e-mailu), neboť v případě soudního sporu je na spotřebiteli, aby doložil, že od kupní smlouvy skutečně odstoupil.

Pokud spotřebitel využil svého práva odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží (nebo i před jeho převzetím), je prodávající povinen vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitel vybral dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží). Spotřebitel může žádat náhradu nákladů vynaložených na vrácení zboží zpět podnikateli pouze v případě, pokud nebyl o své zákonné povinnosti předem poučen (například ustanovením v obchodních podmínkách, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady na vrácení zboží on).

Nevrátí-li prodávající spotřebiteli peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, má spotřebitel taktéž právo žádat zákonný úrok z prodlení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.7.2017 14:02, před 7 lety

Zákazník obdržel zboží přesně podle své internetové objednávky. Faktura i potvrzení objednávky jsou shodné.
Zboží vrátil zpět, ale ne způsobem uvedeným v obchodních podmínkách. Dle telefonického hovoru s naším zákaznickým servisem 14.7.2017jsme vyrozuměli, že na základě rady pracovnice z pošty, zkomolil adresu - smíchal dvě adresy do sebe a místo na sběrný box, určený na sběr vrácených a reklamovaných zásilek, nechal zásilku uložit přímo na jiné poště, která není naší dodací.
Byl na tuto skutečnost upozorněn a nyní se mu balík z pošty vrací zpět na jeho adresu.(ověřeno podle podacího čísla poskytnutého zákazníkem)
Pokud zásilku podruhé vrátí na adresu uvedenou v obchodních podmínkách : Studio Moderna s.r.o., Praha 023(sběrný box na poště), 223 10, jako balík do ruky nebo doporučený balík - bude mu vyhověno, dle průvodního dopisu, do 14 dnů od odeslání zásilky. zákaznický servis - Beranová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
20.7.2017 14:50, před 7 lety


paul jaros

Hodnocení:

Komentář: Vyreseno,chyba pracovnice na poste.Pavel N.J.