Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
nevím přesně zda se jedná o ČEZ prodej, ale jedná se o společnost ČEZ, která byla naším dodavatelem elektrické energie do 30.6.2017. Uzavřeli jsme smlouvu se společností Terra group, resp. s jejím dodavatel elektrické energie Centropol. Bohužel během převodu dodávek el. energie došlo k pochybení firmy Centropol, která nepožádala o převedení dodávek energie na svoji firmu. Tento fakt jsme se dověděli až po 24h telefonickém maratonu.
Faktem však je, že PRE - vlastník elektroměru nám bez jakéhokoliv varování, udání důvodu dne 11.7.2017 ve zhruba 11:00 odpojil jen tak elektřinu, aniž bychom ČEZu dlužili v minulosti jediný halíř. Prý nás odpojují na požádání společnosti ČEZ. Tím, že firma Centropol nepožádala o převední odběru jsme spadli do kolonky "černý odběr" a dodávka nám tím byla přerušena.
Jelikož smlouva s ČEZ zanikla 30.6.2017, tak se domnívám, že firma CEZ porušila zákon... na internetu jsme se dočetli, že pokud někdo hodlá odpojit odběrné místo, tak musí uživatele min 2x písemně upozornit a snad ještě potom běží 14ti denní ochranná lhůta. V našem případě došlo k odpojení 11 dní po ukončení smlouvy a nikdo z ČEZu nás nijak neinformoval o tom, že jsme "černí odběratelé" a nedal nám vůbec žádnou šanci tuto skutečnost řešit s novou firmou, která chybovala.
Bohužel mě to zasáhlo pracovně, neboť jsem OSVČ pracující z domova a tudíž mi stále utíká zisk. Potřebuji internet a programy ve svém počítači, Děti jsem byla nucena odvézt k babičče, která si jakožto OSVČ udělala čas na úkor vlastní činnostu a ja celý den 12.7. jen telefonovala a telefonovala nebot po nahlaseni problemu dne 11.7. se nedelo vubec nic. Nehledě na nutnost likvidace všech potravin v mrazáku... potraviny v lednici si nedovolím jíst - po 2 dnech v teple jaké nyní panuje nemohou být zdravotne nezávadné... neustalý stres, kdy nas pripojí, nepripoji, nebot v pátek odjízím as na dovolenou. Chtěla bych po ČEZ uplatnovat náhradu škody 12000Kč (moje hodinová sazba jakožto autorizovaného inženýra je 600Kč,odvoz deti 120km daleko, likvidace potravin). Skoda vsak mohla byt ještě vyšší, kdyby nás odpojili před víkendem, kdy jsme byli pryč. Voda z mrazáku by vytekla na novou dřevěnou podlahu a škoda by přesáhla 100tis Kč.
Odpojili nas dne 11.7. ve 13:00 a do doted do 12.7. 17.00 jsme odpojeni... mozna nas pry pripoji dne 13.7. v cca 9:00....absurdni... člověk nic neudělal a je 2 dny stale bez proudu.
Pokud by skutečne zaslali upozornění jak požaduje zákon, tak se věc mohla řešit bez odpojení naší domácnosti. Viniku je samozrejme vice, ale CEZ dal dle mého názoru pokyn k odpojeni v rozporu se zakonem.
Zajimalo by me, zda je to s lhutami a písemným upozornění skutečně tak,jak jsem napsala. V tom pripade bychom rádi žádali na ČEZ náhradu škody 12000Kč a hlavně aby z toho vyvodili nějaké důsledky, když svým jednáním porušili zákon. Jakým způsobem vůči ČEZ nyní postupovat, případně máte již nějaké klienty, ktere ČEZ takto nelegálně odpojil?
Děkuji
Vyplacení odškodnění, opětovné připojení, vyvození důsledku pro CEZ od ERU.
|
Tweet |
Provozovatel přenosové soustavy (nejedná se o obchodníka s elektřinou, se kterým měla spotřebitelka uzavřena původní smlouvu o dodávkách elektřiny) má právo omezit, přerušit nebo ukončit dodávku elektřiny při zjištění neoprávněného odběru elektřiny. Za neoprávněný odběr elektřiny se mimo jiné považuje odběr bez právního důvodu nebo pokud právní důvod odpadl (např. smlouva byla vypovězena). V případě, že při změně dodavatele elektřiny probíhá odběr elektřiny v odběrném místě zákazníka po dobu kratší než 10 pracovních dní bez smluvního subjektu zúčtování evidovaného pro odběrné místo zákazníka, nejedná se o neoprávněný odběr elektřiny.
Po uplynutí této doby má však provozovatel přenosové soustavy právo ukončit dodávku elektřiny a to i bez předchozího upozornění (povinnost zaslat upozornění se týká pouze odběru při opakovaném neplnění smluvených platebních povinností nebo platebních povinností, vyplývajících z náhrady škody způsobené neoprávněným odběrem elektřiny). Pokud spotřebitelce vznikla kvůli přerušení dodávek elektřiny škoda, musí se náhrady této škody domáhat po obchodníkovi, se kterým uzavřela novou smlouvu o dodávkách elektřiny, neboť ten nesplnil svou smluvní povinnost.
Společnost ČEZ Prodej, s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Spotřebitelka se rovněž může obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).