Společnost


INTERNEXT 2000, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#16935Reakce na předešlou stížnost INTERNEXT-ukončení smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 26 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.07.2017, před 7 lety

Iveta Janíčková

Znění stížnosti

Dobrý den,
mám zcela stejnou žádost o ukončení smlouvy s INTERNEXTEM,a rovněž ve finále doopadnu tak, že platit smlouvu do konce vypršení, nebo ji zrušit předčasně, mě výjde finančně stejně. Ano chápu bod, že mám doplatit 1/5 nezaplacených částek, kdy vypovím smlouvu, ale nechápu, proč vracet nějaké slevy. Smlouvu jsem uzavřela telefonicky a sleva mi byla nabídnuta jako stálému zákazníkovi při prodloužení, nic o vrácení řečeno nebylo, naopak-kontaktoval mě sám INTERNEXT s touto nabídkou jako klienta, který využívá dlouhodobě jejich služby. Takže pokud to nabízejí jako formu bonusu a odměn, proč vratka?a ano podmínky při výpovědi jsem při telefonickém prodloužení nepřečetla, ale sleva=odměna, nikoli vráť. Nemorální,ale možné.Pouze vím, že v tom nejsem sama. Přeji vícero spokojených klientů.Pravidlo-Plať - ikdyž nepoužíváš.


Produkt

INTERNEXT-zrušení smlouvy .B90064


Požadované řešení

Neplatit vratku"slev"


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2017 18:09, před 7 lety

Všeobecné podmínky INTERNEXT 2000 obsahují ustanovení, na základě kterého je spotřebitelka povinna vrátit společnosti poskytnutou slevu, pokud nebude službu využívat po určitou dobu. (Již toto ustanovení by mohlo být na hraně zákona, protože § 1799 občanského zákoníku požaduje při sjednávání formulářových smluv (tzv. „ber nebo nech být“), aby při uzavření smlouvy byla slabší strana (v tomto případě spotřebitelka) seznámena s doložkou, ve které jsou upravena práva a povinnosti smluvních stran. Ani v doložce ale nesmí být ustanovení, které by slabší strana nemohla rozumně očekávat. Je tedy na zvážení, zda byl význam doložky slabší straně dostatečně vysvětlen. Společnost musí prokázat, že tomu tak bylo.)

Pokud tedy spotřebitelka předčasně ukončí smlouvu, musí zpětně vrátit rozdíl mezi plnou cenou služby a cenou po slevě za všechna zúčtovací období od sjednání slevy. I když mohla být uzavřena smlouva na dobu neurčitou, je spotřebitelčina výpověď v určité době svázána se sankcí.

Takto by mohl být obcházen zákon o elektronických komunikacích, neboť dle § 63 tohoto zákona může společnost účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedné pětiny součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo spotřebitelce poskytnuto za zvýhodněných podmínek.

Rozdíl je tedy v tom, že v jednom případě se jedná o smlouvu na dobu neurčitou a poplatek je počítán z již uhrazených plateb (jsou vlastně znevýhodněni věrní zákazníci), kdežto v druhém případě je závazek uzavřen na dobu určitou a poplatek je vypočítán z budoucích plateb.

Pokud spotřebitelka s poplatkem nesouhlasí, měla by jej reklamovat. Učinila-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.

Bude-li i námitka u tohoto úřadu také zamítnuta, má spotřebitelka ještě možnost obrátit se na soud a svého práva se domáhat soudní cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 07:27, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.