Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 9.4. 2015 jsem v prodejně Euronics zakoupila mobilní telefon značky Samsung Galaxy S III Neo. Na tomto telefonu se vyskytla již druhá vada - telefon nešel zapnout ani po připojení nabíječky. Tuto vadu jsem reklamovala dne 11.4. 2017 a žádala o opravu. Dne 5.5. 2017 jsem si v prodejně vyzvedla telefon, který měl být opravený. Telefon jsem přinesla domů a zjistila, že je opět nefunkční. Dne 10.5. 2017 jsem telefon přinesla opět do prodejny jako nefunkční a s prodavačkou sepsala další protokol,kde je výslovně uvedeno, že závada z 11.4. 2017 nebyla odstraněna.Dne 25.5. 2017 mně z prodejny oznámili, že si u nich mohu telefon opět vyzvednout. Byl znovu neopravený. Navíc uběhlo více než 30 kalendářních dnů od vytknutí vady (11.4. 2017). Protože prodejce nesplnil povinnost uloženou v § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele tím, že moji reklamaci včas nevyřídil, považuji nedodržení lhůty k vyřízení reklamace za podstatné porušení kupní smlouvy.
Mobilní telefon Samsung Galaxy SII Neo
Dopisem z 30.5.2017 jsem chtěla odstoupit od kupní smlouvy a vrátit kupní cenu. Na tento dopis prodejce vůbec nereagoval a až na můj osobní dotaz dne 10.7.2017 (po 40 dnech) odpověděl mailem, že nic neuznávají, peníze nevrátí. Nefunkční telefon mají stále u sebe v prodejně.
Trvám na vrácení kupní ceny, tj. 4999 Kč.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost vyřídit reklamaci řádně a včas. Pokud tak neučiní, jedná se o podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit. Třiceti denní lhůta na vyřízení reklamace včetně opravy věci počíná běžet ode dne následujícího po dni, kdy byla uplatněna reklamace. Končí-li lhůta o víkendu či ve svátek, prodlužuje se na nejbližší pracovní den.
Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, musí prodávající vadu odstranit. Pokud tak prodávající neučiní, nevyřídil reklamaci řádně. Pokud vada nebyla během reklamace odstraněna, jedná se o podstatné porušení smlouvy, a jak již bylo výše zmíněno, spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit. Tento nárok je nutné uplatnit u prodávajícího. Další informace k tomuto tématu a vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nereaguje-li prodávající na výzvy spotřebitelky, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitel nám sdělil, že se stížnost podařilo vyřešit smírnou cestou. Proto stížnost uzavíráme.