Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
dobrý den,
na mobilmanii vyšel článek, kde jsem se dozvěděl že vodafone od srpna úplně ruší FUP (blokuje data), z tohoto důvodu jsem se rozhodl pro ukončení smlouvy z důvodu zhoršení podmínek. Nicméně tento požadavek mi byl zamítnut, že jsem měl nastavené dokupování dat, toto se stalo za celých 5 let co jsem u VF pouze jednou a to jsem zrovna potřeboval data navíc, jinak vždy mi dobíhal tarif po překročení právě na FUPu.
Vodafone rámcová smlouva
změna datového balíčku za rozumnou cenu nebo přechod k jinému operátorovi
|
Tweet |
Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.
Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka (např. omezení služeb), je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Zákon tedy umožňuje jednostrannou změnu závazku ze strany operátora a narušuje tak jednu ze základních zásad občanského práva o dodržování smluv. Na druhou stranu umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce. Pokud operátor smlouvu mění v neprospěch spotřebitele, má zákazník na rozmyšlení jen dobu od oznámení změny do její účinnosti. Smlouvu na dobu určitou lze sice vypovědět kdykoliv, společnost ale může po spotřebiteli žádat zaplacení úhrady ve výši až jedné pětiny zbývajícího paušálu.
Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.
Dobrý den, pane Grusi,
o změně podmínek datových služeb informujeme zákazníky prostřednictvím Vyúčtování od 4. července a podrobnosti najdete také na https://www.vodafone.cz/zmena/. Pokud jste měl v době oznámení změny na svém telefonním čísle povolené účtování dat po vyčerpání základního objemu, podmínky služeb se Vám nijak nezhoršily, a proto není možné odstoupit od smlouvy bez doúčtování odškodnění.
Jesti Vám data v současném tarifu nestačí, rádi bychom Vám nabídli možnost přejít na některý z nových tarifů Red Naplno, které nabízejí velkou porci dat. Jejich přehled najdete na https://www.vodafone.cz/tarify/.
S přátelským pozdravem
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Pro mě to razantní zhoršení podmínek je, protože to mám vyplé a po překročení limitu mě odříznete a opravdu nemám zájem o drahé dokupovaní dat (zkusil jsem to jednou). Stačil by mi pouze datový tarif o objemu kolem 10gb za cenu jakou mi nabízel např. T-Mobile 499kč za měsíc. Volání a SMS nepoužívám. Děkuji za vyjádření Tomáš Grus
Stížnost opět přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den, pane Grusi,
chápu, že Vás tato změna nepotěšila, ale tarif, jaký požadujete, v nabídce nemáme. Výpovědi smlouvy řeší v naší společnosti kompetentní pracovníci, kteří vždy důkladně zváží všechny okolnosti. Pokud ve Vašem případě rozhodli, že jde o výpověď neoprávněnou, jde o konečné rozhodnutí. Od smlouvy můžete odstoupit za standardních podmínek, tedy s doúčtováním odškodnění ve výši pětiny zbývajícího závazku. Děkuji za pochopení.
Přeji pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
V tomto případě by mě zajímal názor dtestu zda může takhle vodafone zamítnout výpověď, děkuji Grus
Pokud dojde k omezení služeb, považujeme takovouto změnu smlouvy za podstatnou, která vede ke zhoršení postavení účastníka. Zamítnutí výpovědi proto považujeme za neoprávněné.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Více informací je možné vyhledat na webové adrese http://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.