Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Dne 28.6.2014 mně navštívil kurýr, abych podepsala smlouvu, pro společnost Lama energy s tím, že mi budou hlídat cenu energii, což v té době dělalo asi 3 roky, asi za 14 dní přišel kurýr znova a přinesl mi led žárovky, jako dárek za uzavření smlouvy a řekl, že je to dárek zdarma abych podepsala jenom převzetí žárovek. Čas plynul a stávajíci dodavatel Inogy mi nabídnul jako dlouholeté zákaznici levnější energie. A odstoupení o dodávce enegii u společnosti Lama za mně vyřídil. Nyní jsem dostala od společnosti BO
fakturu na zaplacení žárovek částku 1815 kč, že jsem porušila smlouvu
a vyhrožují právnikama. Přád mi volají na tel. což již nezvedám.
S pozdravem Nováková
Požaduji zastavit vymáhaní částky na led žárovky 1815 kč.
|
Tweet |
Jakmile spotřebitelka od smlouvy o sdružených dodávkách energií odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitelka je povinna vrátit žárovky (z popisu stížnosti však vyplývá, že spotřebitelka již zboží vrátila).
Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitelka má nárok na to, aby užila své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce. Je zřejmé, že požadavek na doplacení ceny žárovek se snaží spotřebitelku od užití jejího zákonného práva odradit.
Pokud situace dospěje do stadia, že se spotřebitelka bude muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Byl-li při nabízení služeb užit nepravdivý údaj (obchodník prezentoval zboží jako dárek), jedná se o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele na úseku podnikání v energetických odvětvích provádí Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.
Nebude-li možné se společností BLUE OCEAN Management s.r.o. vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.