Počet nahlášených stížností: | 66 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.7.2017 jsem volala na tel.č. 909909099 - rychlá hra v čase, kdy hodnota výhry byla přes 21000 Kč - správná odpověď 1E,4B,7C (z tel. 602108294). Po dovolání mi hlas v telefonu tvrdil, že všichni jsou zaneprázdnění a že mi zatím budou číst horoskopy lásky. Čekala jsem několik minut, ale nikdo mne nepřepojil do studia. Vytrvala jsem skoro 5 minut, zkoušela zmáčknout i tlačítko 1, jak také napovídali, pak jsem zavěsila, protože jsem už nevěřila, že telefon někdo zvedne. Moderátorka, při tom stále tvrdila, že se nikdo nedovolal.Pořad běží v tuto chvíli stále dál, výhra je již 26500 Kč. Jedná se o sprostý podvod a TV Barandov by měla být za tento pořad pokutována.
Dana Tomanová
Požaduji uznání mé odpovědi, pokud byla správná a to byla.
|
Tweet |
V tomto případě se nejedná o státem provozovanou či regulovanou hru, která by podléhala režimu zákona č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách. Nabídka na obrazovce je však pro společnost závazná. Avšak pokud by se spotřebitelka chtěla výhry soudně domáhat, dovozujeme, že se jedná o naturální obligaci dle § 2874 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a takovouto částku nelze úspěšně soudně vymáhat.
V případě podezření na podvodné jednání ze strany společnosti doporučujeme spotřebitelce obrátit se na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, Škrétova 44/6, 120 00 Praha 2, tel. 274 813 830, 226 236 000, e-mail: info@rrtv.cz, internetové stránky: www.rrtv.cz, elektronická podatelna: podatelna@rrtv.cz). Za zjištěné porušení ustanovení § 2 odst. 1 písm. b) zákona č. 40/1995 Sb., kterého by se společnost dopustila formou zadání reklamy/teleshoppingového bloku, který by byl nekalou obchodní praktikou podle zvláštního předpisu, tj. podle ustanovení § 4 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může tento ústřední správní úřad v rámci své kompetence udělit společnosti ve správním řízení pokutu, popřípadě uložit opatření k nápravě.
Dále se může spotřebitelka, vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt se sídlem na Kypru, obrátit na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Na Evropské spotřebitelské centrum se také můžete obrátit telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. V případě, že ESC zjistí porušení veřejnoprávních norem, mohou případ předat dozorovému orgánu v příslušné zemi dle místních předpisů, který činnost obchodníka prověří.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.