Počet nahlášených stížností: | 49 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Po vyzvednutí kamery Panasonic AC AG – 30 jsem se těšil na její zprovoznění. Ale jaké bylo moje překvapení, když jsem mezi návodem v portugalštině, španělštině apod. nenašel český návod.
Nyní se mohu je kochat nad kamerou a přemýšlet co s ní?
A tak volám na uvedé číslo na faktůře a žádám český manuál k plné mé spokojenosti. Odpovědí je mi zděleno, že k této kameře nedostali český návod, což mě jako spotřebitele nezajímá. Neb jak říká zákon o ochraně spotřebitele je prodejce povinný český návod míti k danému výrobku jež prodává. Utěchou mi mělo být, že ho slečna přeloží a při posledním volání jsme se dohodli na pátek 14.7.2017, kdy potřebuji kameru v sobotu používat. Takže se nic nestalo a já přišel o zakázku. Pokud to však není ve vašich možnostech, nezbyde mi nic jiného, než kameru vám zaslat jako reklamaci zpět a informovat ČOI o postupu.
S pozdravem Miroslav Gorčík
ZAslání českého návodu, nebo reklamace zboží
|
Tweet |
Jsou-li pro užívání věci stanovená zvláštní pravidla, je prodávající povinen dodat spotřebiteli návod v českém jazyce. Nesplnění této povinnosti může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Dodání českého návodu je povinností podnikatele dle § 9, § 10 odst. 2 a § 11 zákona o ochraně spotřebitele. Pochybení v této oblasti dává spotřebiteli právo zboží reklamovat, protože se jedná o vadu výrobku, případně od smlouvy odstoupit, pokud podnikatel nedodá český návod ani do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
Veškeré písemnosti, podací lístky, si pro případ sporu dobře uschovat. Dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace, příp. odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci právní jednání spotřebitele účinné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.