Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, mám pevný internet od O2, kde se vždy po dvou letech automaticky prodlužuje smlouva, pokud se neozvu, že prodloužení nechci.
Problém mám ale s tím, jakým způsobem mi to O2 dal vědět. Ta věta, že mi O2 automaticky prodlužuje smlouvu byla malým písmem na faktuře až na druhé stránce v podrobném vyúčtování. A to navíc zasazené bez kontextu a bez nadpisu, stejným řezem písma jako podrobné vyúčtování. Víceméně do odstavce podrobného vyúčtování vpašovali větu, že mi automaticky prodlužují smlouvu.
Internet Aktiv plus
Domnívám se, že takovéto prodloužení smlouvy je neplatné a že by to O2 měl zmínit minimálně v předmětu emailu.
|
Tweet |
Podle zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací povinen informovat spotřebitele způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy obsahující ujednání o automatickém prodloužení smlouvy, o možnosti a způsobu, jak ukončit smlouvu. V této lhůtě by spotřebitel měl zaslat společnosti požadavek na ukončení smlouvy či služby, a to způsobem, který určí.
Pokud tedy operátor informoval účastníka způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, jednal v souladu se zákonem. Operátoři se však musí držet i obecných principů pro smluvní právo. Je případně možné obrátit se přímo na Český telekomunikační úřad jakožto dozorový orgán s tím, zda považují tento způsob oznámení za dostatečný.
Pokud by společnost o možnosti ukončit smlouvu neinformovala řádně, potom by porušila zákon a Český telekomunikační úřad by mohl udělit pokutu. Spotřebitel by mohl rovněž namítat neplatnost takového automatického prodloužení smlouvy.
Dobrý den,
tarify jsou poskytovány v režimu speciální nabídky zvýhodněného tarifu podmíněné závazkem nepřetržitě využívat službu a řádně a včas za ni platit po dobu. Závazek u pevného internetu na doma sjednaný do 28.2.2017 je na 12 měsíců, od 1.3.2017 na 24 měsíců. Automatické prodloužení závazku je možné do budoucna kdykoliv odmítnout. Informace je uvedena i v platném Ceníku, který je součástí smluvních podmínek.
O automatickém prodloužení závazku informujeme spotřebitele v dostatečném předstihu minimálně 1 měsíc před prodloužením způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování.
Ve vašem případě je závazek sjednán na 12 měsíců. O automatickém prodloužení závazku jste byl informován řádně a včas na vyúčtování za služby, a to ve dvou zúčtovacích obdobích, tedy na 2 vyúčtováních.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Anna Typovská,
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.