Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#16986Nedostatečně komunikované automatické prodloužení smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.07.2017, před 8 lety

Tomáš Kubeš

Znění stížnosti

Dobrý den, mám pevný internet od O2, kde se vždy po dvou letech automaticky prodlužuje smlouva, pokud se neozvu, že prodloužení nechci.

Problém mám ale s tím, jakým způsobem mi to O2 dal vědět. Ta věta, že mi O2 automaticky prodlužuje smlouvu byla malým písmem na faktuře až na druhé stránce v podrobném vyúčtování. A to navíc zasazené bez kontextu a bez nadpisu, stejným řezem písma jako podrobné vyúčtování. Víceméně do odstavce podrobného vyúčtování vpašovali větu, že mi automaticky prodlužují smlouvu.


Produkt

Internet Aktiv plus


Požadované řešení

Domnívám se, že takovéto prodloužení smlouvy je neplatné a že by to O2 měl zmínit minimálně v předmětu emailu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2017 16:50, před 7 lety

Podle zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací povinen informovat spotřebitele způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy obsahující ujednání o automatickém prodloužení smlouvy, o možnosti a způsobu, jak ukončit smlouvu. V této lhůtě by spotřebitel měl zaslat společnosti požadavek na ukončení smlouvy či služby, a to způsobem, který určí.

Pokud tedy operátor informoval účastníka způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, jednal v souladu se zákonem. Operátoři se však musí držet i obecných principů pro smluvní právo. Je případně možné obrátit se přímo na Český telekomunikační úřad jakožto dozorový orgán s tím, zda považují tento způsob oznámení za dostatečný.

Pokud by společnost o možnosti ukončit smlouvu neinformovala řádně, potom by porušila zákon a Český telekomunikační úřad by mohl udělit pokutu. Spotřebitel by mohl rovněž namítat neplatnost takového automatického prodloužení smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.7.2017 20:02, před 7 lety

Dobrý den,

tarify jsou poskytovány v režimu speciální nabídky zvýhodněného tarifu podmíněné závazkem nepřetržitě využívat službu a řádně a včas za ni platit po dobu. Závazek u pevného internetu na doma sjednaný do 28.2.2017 je na 12 měsíců, od 1.3.2017 na 24 měsíců. Automatické prodloužení závazku je možné do budoucna kdykoliv odmítnout. Informace je uvedena i v platném Ceníku, který je součástí smluvních podmínek.
O automatickém prodloužení závazku informujeme spotřebitele v dostatečném předstihu minimálně 1 měsíc před prodloužením způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování.
Ve vašem případě je závazek sjednán na 12 měsíců. O automatickém prodloužení závazku jste byl informován řádně a včas na vyúčtování za služby, a to ve dvou zúčtovacích obdobích, tedy na 2 vyúčtováních.

S pozdravem a přáním hezkého dne

Anna Typovská,
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2017 08:50, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.9.2017 19:45, před 7 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.