Společnost


Helvetia Apotheke d.o.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 118 stížnostech.

#16995Neoprávněně vymáhaná dlužná částka - obchodní praktiky podobném tzv. "šmejdům"

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 den 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.07.2017, před 8 lety

Ondřej Gerba

Znění stížnosti

Telefonicky byl mému 79-letému otci, Juraji Gerbovi nabízen doplněk stravy, který měl pomoci zlepšovat jeho zdravotní stav s tím, že pokud mu bude přípravek vyhovovat, zaplatí pouze dopravné, což také udělal a vzorek skutečně odebral. Společnost ale dnes tvrdí, že posílala další dávky přípravku, ale otec naopak tvrdí, že žádné další dodávky neobdržel, navíc během telefonického hovoru prý o žádných dalších dodávkách nebyla vůbec řeč.
Přesto společnost Helvetia Direct Marketing s.r.o. předala svou údajnou pohledávku k mimosoudnímu inkasu společnosti M.B.A. consulting s.r.o., Sadová 541, 250 65, Líbeznice, která dne 7.7.2017 vystavila otci 1.upomínku na částku celkem 1.960,89 Kč.
Již vzhledem k předechozím stížnostem uveřejněným jinými důchodci na stránkách portálu dTest mám podezření na nekalé obchodní praktiky společností Helvetia Direct Marketing s.r.o.a M.B.A. consulting s.r.o.


Produkt

Výživový doplněk stravy


Požadované řešení

Nevíme, z čeho společnost vycházela při vyčíslení částky, která je dle našeho názoru neoprávněná. Požadujeme doložení všech okolností, které vedly společnost k evidenci závazku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.7.2017 18:12, před 8 lety

Požaduje-li společnost pro spotřebiteli úhradu peněžních prostředků za zaslané zboží, musí být schopná prokázat, že zboží bylo spotřebiteli opravdu dodáno. Společnost by v případě soudního sporu musela prokázat, že zboží dodala na adresu spotřebitelem uvedenou při uzavření smlouvy po telefonu.

Fungování inkasních agentur není dosud zákonně upraveno, mohou tyto agentury požadovat zaplacení dluhu pouze na základě postoupení pohledávky nebo pověření věřitele. Pro vymáhání dluhu nemají soudem uznaný exekuční titul jako v případě exekutorských úřadů a v případě exekuce by pohledávka musela být tedy prokázána před soudem. Při vymáhání pohledávky inkasní agenturou je proto velmi důležité ujistit se, zda daný závazek skutečně existuje, popřípadě v jaké výši, a kdo je oprávněný k přijetí jeho plnění.

Od kupní smlouvy uzavřené po telefonu je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi.

Podle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) společnosti Helvetia Apotheke je každých 20 dní kupujícímu zasíláno nové zboží, a to až do doby, kdy kupující smlouvu vypoví. Výpověď je dle VOP možné zasílat na kontaktní adresu zákaznického oddělení: Helvetia Apotheke, PO BOX 86, 102 00 Praha 102.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.7.2017 07:38, před 8 lety

Dobrý den,

Dovolte, abychom Vám vysvětlili systém zasílání našeho produktu Omega-3 Cardio.

Před časem byl pan Gerba kontaktován naším telemarketingovým oddělením, od kterého dostal nabídku na produkt nejlépe odpovídající jeho životnímu stylu nebo potřebám. Pracovník panu Gerbovi po telefonu popsal nejen úvodní nabídku k otestování našeho produktu, zároveň i sdělil, jak bude postupováno dále. Tyto informace si v telefonickém rozhovoru odsouhlasili a pan Gerba nám dobrovolně sdělil svou adresu, na kterou má k zasílání docházet. Tím byla jeho adresa zanesena do databáze, a v tom okamžiku se stal naším zákazníkem.

V hovoru bylo panu Gerbovi řečeno, že první zásilka, tzv. UVÍTACÍ BALÍČEK, je odeslán zdarma, jen za cenu poštovného a balného ve výši 79,-Kč se složenkou splatnou 14 dní.
Úvodní balíček je zasílán jako "Balík do ruky" a obsahuje počáteční dvacetidenní dávku zvoleného produktu Omega-3 Cardio.

Dále pan Gerba dostal informaci o výhodách našeho systému spočívajících právě v tom, že se nemusí starat o shánění dalších dávek. Pokud tedy od něj do 7 dnů po přijetí uvítacího balíčku nedostaneme zamítavou zprávu, obdrží od nás každých 20 dní další zásilku produktu za zvýhodněnou cenu bez poštovného a balného spolu se složenkou, která se vztahuje k té konkrétní zásilce.
Tyto zásilky chodí již jako listovní, v obálce přímo do schránky, aby to pro zákazníka bylo co nejpohodlnější.
Viz. také informace na stránce www.helvetia.cz/pravidelne-zasilky .

Jestliže se rozhodne z jakéhokoli důvodu ukončit zasílání, stačí zavolat k nám na zákaznický servis, nebo nám zaslat e-mail či korespondenční lístek. Ze zákona má na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu 14 dní od přijetí 1. zásilky, u nás si může zákazník o zrušení odběru zažádat kdykoliv.

V případě, že dojde zásilka a nebude o ni mít zákazník zájem, má možnost ji vrátit zpět na naši adresu. Zboží jen musí být originálně zabaleno a zásilka řádně ofrankovaná.

Nahrávku hovoru s panem Gerbou můžeme v případě Vašeho zájmu vyhledat a celou konverzaci prověřit, případně Vám nahrávku zaslat e-mailem.

Pan Gerba se nám bohužel nikdy neozval a nereagoval ani na jednu z pěti zaslaných upomínek.

Tedy pro přehled, jaký byl postup, než se celá záležitost předala inkasní agentuře M.B.A.Consulting, s.r.o.:

ZÁSILKY:

1. Uvítací balíček, expedován dne 24.10.2016
2. Pravidelná zásilka, expedovaná 27.11.2016
3. Pravidelná zásilka, expedovaná 18.12.2016
4. Pravidelná zásilka, expedovaná 8.1.2017

UPOMÍNKY:

1. Upozornění na nedoplatek, expedováno dne 14.2.2017, splatnost 27.2.2017
2. Upozornění na nedoplatek, expedováno dne 7.3.2017, splatnost 20.3.2017
3. Upozornění na nedoplatek, expedováno dne 28.3.2017, splatnost 10.4.2017
4. Upozornění na nedoplatek, expedováno dne 19.4.2017, splatnost 2.5.2017
5. Upozornění na nedoplatek, expedováno dne 13.5.2017, splatnost 26.5.2017



Jak jistě vidíte, tak z naší strany probíhala opravdu dlouhodobá snaha o dořešení situace, ani jedna upomínka se nám od pošty zpět nevrátila jako nedoručená.

Dle všeho pan Gerba nereagoval ani na jednu naší výzvu a celou situaci začal řešit až v okamžiku, kdy jej na stejné tel. číslo a adresu kontaktovala inkasní agentura.

Doufáme, že jsme Vám celou skutečnost objasnili a věříme, že Vaši záležitost dořešíme k oboustranné spokojenosti.

S pozdravem

Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.7.2017 13:28, před 8 lety


Ondřej Gerba

Dobrý den,

když pominu fakt, že vaše podnikání je cíleno přesně na slabou sociální skupinu důchodci, nad kterými podobné firmy jako vy získávají snadno informační převahu a využívají často jejich osamělosti a touhy s někým alespoň po telefonu pohovořit (doufám, že i na firmy vám podobné při dalších jednání v parlamentu dojde), pak nechápu, jak váš obchodní postup dodávky produktu může fungovat na bázi:"pošťák údajně hodil do poštovní schránky".

S první dodávkou souhlasíme, jak píšete byla doručena "Do ruky", patrně sám zaměstnanec České pošty by mohl dosvědčit, že si můj otec skutečně zásilku převzal - za kterou vám ale také prokazatelně dopravné dle dohody zaplatil.

Ovšem jak u soudu prokážete, že převzal ty ostatní zásilky? Vždyť - jak tvrdíte - pokud nějaký pošťák přípravky volně vhodil do schránky, jak prokážete, že je někdo cizí ze schránky nevzal?

Co se týká záznamu telefonního hovoru vašeho zaměstnance s mým otcem, ten mi, prosím, pokud možno co nejrychleji zašlete na můj email : ondrej.gerba@seznam.cz

Děkuji,

s pozdravem,

Ing. Ondřej Gerba

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.7.2017 13:44, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.7.2017 13:53, před 8 lety

Dobrý den,

na Váš email jsme poslali objednávkový hovor a zároveň jsme Vás informovali o skutečnosti, že jsme zastavili vymáhání u společnosti MBA consulting, s.r.o. a čekáme na Čestné prohlášení, které jsme Vám zaslali k podpisu a na základě kterého ukončíme vymáhací proces zcela.

Je to též odpověď na Vaši otázku. Pokud zákazník neobdrží zásilku, posíláme Čestné prohlášení, jedná se o standardní postup. Pokud však neobdrží ani jednu zásilku a ani jednu upomínku a začne záležitost řešit až když se ozve inkasní agentura je to zvláštní.

Vyřešme tedy vše dle našeho návrhu a vše bude uzavřeno. Nic víc udělat nemůžeme. Rozhodně nechceme, aby zákazník hradil za zásilky, které neobdržel a ani necílíme na starší věkovou kategorii.

S pozdravem

Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.7.2017 22:03, před 8 lety


Ondřej Gerba

Dobrý den,

má zmíněná emailová adresa ondrej.gerba@seznam.cz byla bohužel pro 6 měsíční nečinnost zrušena, proto prosím o zaslání vašeho "Čestného prohlášení" na mou aktivní emailovou adresu gerba@post.cz .

Dále požaduji vyřazení poštovní adresy, telefonního čísla a ostatních osobních dat mého otce, Juraje Gerby z evidence společností Helvetia Direct Marketing s.r.o. a M.B.A. Consulting s.r.o. sídlem Sadová 541, 250 65 Libeznice, což mi pro případ, že nebudou do budoucna žádné další problémy, postačí potvrdit vaší společností zde na stránce d-Test písemně.

S pozdravem,

Ing. Ondřej Gerba

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2017 05:52, před 8 lety

Stížnost opět přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.7.2017 07:23, před 8 lety

Dobrý den,

ano, původní email se nám vrátil zpět. Nyní jsme zaslali vše na novou emailovou adresu. Níže Vám zasíláme potvrzení o výmazu z databáze a po obdržení podepsaného Čestného prohlášení Vám i potvrdíme ukončení vymáhání.

Praha, dne 19.07.2017

Věc: zákaznické číslo 6744260
Produkt: 1900 Omega-3 Cardio


Vážený pane Gerbo,

na základě Vaší žádosti a v souladu s aktuálním zněním zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů Vám tímto potvrzujeme, že jsme k dnešnímu dni provedli výmaz Vašich osobních údajů z aktivní zákaznické databáze. Uchovány zůstanou pouze údaje potřebné pro účetnictví (zákon o účetnictví č. 563/1991 Sb.).

Zároveň Vám tímto garantujeme, že nedojde k zasílání žádných reklamních materiálů ani nabídek společnosti Helvetia Apotheke na adresu v níže uvedeném znění:

Pan
Juraj Gerba
V Aleji 362/1
36006 Karlovy Vary


S pozdravem


Dominika Rathanová

zákaznický servis
Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.7.2017 12:32, před 8 lety


Ondřej Gerba

Dobrý den,

v příloze posílám scen podepsaného Čestného prohlášení mým otcem, Jurejem Gerbou a žádám vás o písemné potvrzení zastavení stíhání mého otce v této věci alespoň zde, na stránkách dTest,

Ing. Ondřej Gerba

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.7.2017 13:15, před 8 lety

Dobrý den,

potvrzujeme ukončení vymáhání pohledávky. Společnost MBA Consulting, s.r.o. nám potvrdila k dnešnímu dni 19.7.2017 vyřazení z jejich evidence. Po panu Jurajovi Gerbovi tedy neevidujeme žádnou pohledávku ani my Helvetia Apotheke, ani inkasní společnost MBA Consulting, s.r.o.

Pokud je to takto pro pana Ing. Ondřeje Gerbu v pořádku, požádáme o uzavření případu zde na dTestu. Pokud je potřeba, můžeme toto potvrzení zaslat i písemně na adresu pana Juraje Gerby.

S pozdravem

Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.7.2017 14:08, před 8 lety


Ondřej Gerba

Hodnocení:

Komentář: Se vstřícností subjektu sice spokojen jsem,ale myslím že to bylo jen díky zveřejnění této záležitosti zde na d-Testu.Na základě přehrání samotného telefonického rozhovoru jejich konzultantkou se svým 79-letým otcem jsem dál přesvědčen o nekalých obchodních praktikách tohoto subjektu. Sama konzultantka hovořila špatně česky s nějakým východním přízvukem, otec jí špatně rozumněla ona ho sama naváděla na odpověď "ANO" po každé její vyslovené větě, i když jí otec vlastně nerozumněl. Takový to druh nepovažuji za férový a doufám, že i s ním se parlament ČR na svých budoucích zasedáních nějak vypořádá a postaví ho mimo zákon a senioři snad přestanou být chutnou lovnou zvěří.