Společnost


PEARS HEALTH CYBER, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#1700Nevrácení platby za stornovanou objednávku (důvody na straně prodejce)

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

15 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.12.2013, před 11 lety

Klára Goldová

Znění stížnosti

Dne 11.12. jsem objednala zboží přes eshop lekarna.cz v celkové hodnotě 2146 Kč. Zboží jsem platila partnerovou kartou Ticket benefits card (platební karta, na kterou zaměstnavatel posílá peníze jako formu benefitů a je použitelná pouze ve vybraných provozovnách a obchodech, nicméně platba s ní probíhá přes standardní platební bránu pro kreditní karty na internetu). Stav objednaného zboží byl v eshopu uveden buď skladem, nebo skladem u dodavatele. 13.12. mi volala paní z lekarna.cz, že jednu položku (která činila hodnotou více jak polovinu objednávky) nemají a dlouhodobě mít nebudou a zda chci dodat zbytek objednávky. Ptala jsem se, jestli mi tedy dokáží vrátit peníze jen za část objednávky, na to paní řekla, že ne, že to bych musela celou objednávku stornovat. To jsem také udělala, následně mi přišel email s potvrzením storna objednávky a druhý email, kde jsem byla v kopii a kde paní z lekarna.cz žádá firmu provozující ticket benefits card o připsání peněz zpět na kartu. Následně ale začaly problémy, které jsme řešili telefonicky a po emailu: peníze zpět na kartu prý vrátit nejdou (neumí to prý technicky), tudíž mi poslali slevový kód do jejich ehopu v celkové hodnotě objednávky, abych si za něj u nich vybrala něco jiného. S tím jsem ovšem opakovaně nesouhlasila, neboť si chci stejné zboží koupit jinde (tam kde jej mají dostupné) a cítím se tímto jednáním poškozena. Lekarna.cz mě přece nemůže takto nutit, když není schopna dodat vybrané zboží, abych si u nich vybírala něco, co nechci. Dle mého názoru je toto jednání v rozporu s občanským zákoníkem.
Jelikož se jedná o benefitní kartu, nabízela jsem prodejci (když technicky nezvládá poslat peníze zpět na kartu), ať mi pošle příslušnou částku v poukázkách ticket benefits, které mohu taktéž uplatnit jinde, toto prý ovšem také nelze. V tuto chvíli lekarna.cz neodpověděla na můj poslední email a v komunikaci se začala vymlouvat na to, že nejsem majitelem karty (samozřejmě mám od partnera veškerá práva s ní nakládat a k pousmání je, že toto prodejce začal vidět jako problém až poté, co na můj email poslal slevový kód v hodnotě celé objednávky. Zároveň se dle lekarny.cz mám obrátit přímo na firmu zřizující ticket benefits card. Já jsem ale objednávku platila u nich, ne u třetího subjektu. Navíc formu plateb a vrácení peněz zpět by dle mého názoru měl mít obchodník technicky i smluvně ošetřeny dříve než možnost takové platby zveřejní na internetu a pokud je něco odlišného, mělo by se to objevit v obchodních podmínkách.
Zaslaný slevový kód jsem nevyužila a nikdy využít nehodlám. U tohoto prodejce mé nákupy tímto jednání definitivně skončily a až navrátí platbu, kterou zadržuje, tak doufám skončí i společná komunikace.


Požadované řešení

Navrácení peněz za celou objednávku na kartu, kterou bylo placeno.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2014 17:03, před 11 lety

V případě, že z důvodu překážky na straně prodejce došlo ke zrušení smlouvy, má spotřebitel nárok na vrácení uhrazené částky stejným způsobem, jak bylo placeno. Je možné dohodou stanovit odlišný způsob vrácení částky, ale bez souhlasu spotřebitele by jej prodejce neměl zavazovat k dalšímu nákupu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
4.1.2014 00:23, před 11 lety


Klára Goldová

Hodnocení:

Komentář: Peníze na kartu byly připsány zpět společností, která dodává tyto platební karty ještě před oficiálním řešením této stížnosti. Ze strany eshopu lekarna.cz jsem ale neobdržela žádnou odpověď, vyjádření či vyrozumění o výsledku. Toto jen potvrzuje moje rozhodnutí u tohoto prodejce v budoucnu nic neobjednávat, pracovníci, se kterými jsem tam komunikovala mi přišli naprosto nekompetentní a neprofesionální. Nicméně vyřešení celé záležitosti dalo za pravdu mně jako spotřebiteli, a to je pro mě naprosto postačující. Na závěr bych chtěla podotknout, že jsem opravdu ráda a velmi si cením toho, že existuje tento portál jako pomoc pro spotřebitele, kteří jsou v koncích při jednání s obchodníky. Děkuji.