Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 22.6.2017 jsem on-line zakoupila postel BRIMNES- pohovka se 2 zásuvkami a 2 matracemi v OD IKEA Černý Most v hodnotě 6 570,00 Kč, s dopravou 900,00 Kč. Při doručení objednávky mi byly předány 3 krabice. Bohužel, nemám zkušenost s takovýmto způsobem nákupu a nenapadlo mě vůbec, že by mi polovina objednávky vůbec nebyla doručena, přičemž zkontrolovat si obsah doručeného zboží není reálně možný. Po podepsaní převzetí jsem obdržela zalepenou obálku s dodacím listem. Při kontrole dodacího listu jsem zjistila, že místo napsaných 5-ti položek mi dovezli pouze 3. Po důkladné kontrole 3 krabic jsem zjistila, že chybí dvě matrace v hodnotě dohromady 2580 Kč. Okamžitě jsem kontaktovala dopravce, který mě pouze odkázal na infolinku IKEY, kde mi bylo opakovaně sděleno, že mám podat reklamaci. K dané reklamaci jsem přiložila i fotografie 3 krabic, které mi byly dodány. Má reklamace byla zamítnuta z důvodu mé nepozornosti.
Očekávala bych od tak známé společnosti solidnější chování.
S pozdravem, Hana Vidláková.
BRIMNES Pohovka se 2 zásuvkami/2 matracemi, bílá, Moshult tvrdá, Zboží č.: 791.300.27
Dodatečné dodání zakoupené položky. Popřípadě vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající. Vzhledem k tomu, že zboží bylo reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, platí právní vyvratitelná domněnka, že zboží bylo vadné již při převzetí. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí (tedy, že byly dodány všechny části). Zamítnutí reklamace je proto nutné přesvědčivě zdůvodnit.
Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
IKEA Česká republika důkladně prověřila okolnosti doručení pohovky BRIMNES. Dle kamerových záznamů dopravce byly do auta obě matrace naloženy a dle slov řidičů jeden nesl krabice ve kterých se nacházela postel a druhý srolované matrace. Postel je v plochých krabicích a matrace jsou srolované jako válec, oba typy balení jsou viditelně rozdílné. Zákaznice ihned při převzetí podepsala dopravní list, kde je zřetelně uveden počet balíků - 5, což není tak velké množství aby bylo možné se domnívat, že se zákaznice přepočítala. Po zavolání zákaznice, dopravce ještě jednou zkontroloval obsah auta a rovněž stav případného přebývajícího zboží, který byl nulový.
Je nám vzniklé situace líto, ale na základě uvedených skutečností IKEA na zamítnutí reklamace trvá. IKEA Česká republika s.r.o.
IKEA doručila mé zboží ve voze, který zastavil uprostřed naší úzké ulice, kde znemožňoval provoz. Dva řidiči popadli krabice, přinesli je do domu a po rychlém mém podpisu opět zmizeli. V takové situaci NEBYLO pro mne možné si své zboží řádně zkontrolovat. IKEA sice dává důraz na to, že postel a matrace jsou odlišně baleny, ale to zaprvé: já NEMŮŽU vědět a zadruhé: jakmile ustala chaotická situace předání, jsem chybu zaregistrovala, obratem telefonicky kontaktovala řidiče a ten mi RADIL PODÍVAT SE DO KRABIC. A až poté, co jsem mu volala zpět, že tam matrace nejsou, mě už jen odkázal na infolinku. Pokud, jak IKEA tvrdí, řidiči vše spořádaně naložili, jak je možné, že ani nevěděli, kde se matrace nachází? Pokud dle kamerových záznamů byly matrace do vozu naloženy, tak v žádném případě u mě nebyly vyloženy! Na což mám dalších 5 svědků, kteří mi to mohou dosvědčit.
Po zamítnutí reklamace jsem společnost kontaktovala e-mailem – bez odpovědi, dále jsem průběžně 5x volala na infolinku – nikdo mi to nezvedl, což také není solidní přístup k zákazníkovi.
Částka postrádaného zboží je pro IKEU jistě mikroskopická, však pro mne, studenta - je bohužel citelná. IKEA pro mne ztrácí důvěryhodnost, nebudu již nadále jejich zákazníkem a takto také poradím všem svým známým a všem spolužákům z ČVUT. Není možné, aby si každou svou objednávku člověk takto obezřetně hlídal a přímo očekával, že bude podveden. Takhle to být jistě nemá!
Jsem odhodlána tuto věc řešit všemi možnými prostředky - vím, že jsem firmu IKEA nepodvedla! Věc budu šířit po sociálních sítích, budu dále informovat vedení firmy, obrátím se na ČOI a dle reakce IKEY provedu případně další kroky.
Děkuji redakci časopisu dTest, že mi dala možnost se tímto způsobem vyjádřit a varovat tak veřejnost.
Hana Vidláková
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
IKEA by svého zákazníka nikdy záměrně nepodvedla, čestné jednání je pro IKEA za všech okolností prioritou. Vždy jednáme v souladu s naším nejlepším vědomím a svědomím a vždy se snažíme zákazníkovi vyjít vstříc. Nicméně pohlídat si 5 ks objednávku, kde zákazník podepisuje přebírací protokol s informací o počtu kusů, by nemělo být v zájmu zákazníka nemožné. Pokud se jedná o dodávku např. celé kuchyňské sestavy, tak se samozřejmě při počtu 120 položek chyba může stát a lze ji akceptovat. IKEA si stojí za svým tvrzením a tímto případ uzavíráme.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fází se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.