Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#17002Nekompletní dodané zboží - reklamace zamítnuta

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.07.2017, před 7 lety

Hana Vidláková

Znění stížnosti

Dne 22.6.2017 jsem on-line zakoupila postel BRIMNES- pohovka se 2 zásuvkami a 2 matracemi v OD IKEA Černý Most v hodnotě 6 570,00 Kč, s dopravou 900,00 Kč. Při doručení objednávky mi byly předány 3 krabice. Bohužel, nemám zkušenost s takovýmto způsobem nákupu a nenapadlo mě vůbec, že by mi polovina objednávky vůbec nebyla doručena, přičemž zkontrolovat si obsah doručeného zboží není reálně možný. Po podepsaní převzetí jsem obdržela zalepenou obálku s dodacím listem. Při kontrole dodacího listu jsem zjistila, že místo napsaných 5-ti položek mi dovezli pouze 3. Po důkladné kontrole 3 krabic jsem zjistila, že chybí dvě matrace v hodnotě dohromady 2580 Kč. Okamžitě jsem kontaktovala dopravce, který mě pouze odkázal na infolinku IKEY, kde mi bylo opakovaně sděleno, že mám podat reklamaci. K dané reklamaci jsem přiložila i fotografie 3 krabic, které mi byly dodány. Má reklamace byla zamítnuta z důvodu mé nepozornosti.
Očekávala bych od tak známé společnosti solidnější chování.
S pozdravem, Hana Vidláková.


Produkt

BRIMNES Pohovka se 2 zásuvkami/2 matracemi, bílá, Moshult tvrdá, Zboží č.: 791.300.27


Požadované řešení

Dodatečné dodání zakoupené položky. Popřípadě vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.7.2017 09:29, před 7 lety

Pokud nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající. Vzhledem k tomu, že zboží bylo reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, platí právní vyvratitelná domněnka, že zboží bylo vadné již při převzetí. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí (tedy, že byly dodány všechny části). Zamítnutí reklamace je proto nutné přesvědčivě zdůvodnit.

Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.7.2017 16:03, před 7 lety

IKEA Česká republika důkladně prověřila okolnosti doručení pohovky BRIMNES. Dle kamerových záznamů dopravce byly do auta obě matrace naloženy a dle slov řidičů jeden nesl krabice ve kterých se nacházela postel a druhý srolované matrace. Postel je v plochých krabicích a matrace jsou srolované jako válec, oba typy balení jsou viditelně rozdílné. Zákaznice ihned při převzetí podepsala dopravní list, kde je zřetelně uveden počet balíků - 5, což není tak velké množství aby bylo možné se domnívat, že se zákaznice přepočítala. Po zavolání zákaznice, dopravce ještě jednou zkontroloval obsah auta a rovněž stav případného přebývajícího zboží, který byl nulový.
Je nám vzniklé situace líto, ale na základě uvedených skutečností IKEA na zamítnutí reklamace trvá. IKEA Česká republika s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.7.2017 21:07, před 7 lety


Hana Vidláková

IKEA doručila mé zboží ve voze, který zastavil uprostřed naší úzké ulice, kde znemožňoval provoz. Dva řidiči popadli krabice, přinesli je do domu a po rychlém mém podpisu opět zmizeli. V takové situaci NEBYLO pro mne možné si své zboží řádně zkontrolovat. IKEA sice dává důraz na to, že postel a matrace jsou odlišně baleny, ale to zaprvé: já NEMŮŽU vědět a zadruhé: jakmile ustala chaotická situace předání, jsem chybu zaregistrovala, obratem telefonicky kontaktovala řidiče a ten mi RADIL PODÍVAT SE DO KRABIC. A až poté, co jsem mu volala zpět, že tam matrace nejsou, mě už jen odkázal na infolinku. Pokud, jak IKEA tvrdí, řidiči vše spořádaně naložili, jak je možné, že ani nevěděli, kde se matrace nachází? Pokud dle kamerových záznamů byly matrace do vozu naloženy, tak v žádném případě u mě nebyly vyloženy! Na což mám dalších 5 svědků, kteří mi to mohou dosvědčit.
Po zamítnutí reklamace jsem společnost kontaktovala e-mailem – bez odpovědi, dále jsem průběžně 5x volala na infolinku – nikdo mi to nezvedl, což také není solidní přístup k zákazníkovi.
Částka postrádaného zboží je pro IKEU jistě mikroskopická, však pro mne, studenta - je bohužel citelná. IKEA pro mne ztrácí důvěryhodnost, nebudu již nadále jejich zákazníkem a takto také poradím všem svým známým a všem spolužákům z ČVUT. Není možné, aby si každou svou objednávku člověk takto obezřetně hlídal a přímo očekával, že bude podveden. Takhle to být jistě nemá!
Jsem odhodlána tuto věc řešit všemi možnými prostředky - vím, že jsem firmu IKEA nepodvedla! Věc budu šířit po sociálních sítích, budu dále informovat vedení firmy, obrátím se na ČOI a dle reakce IKEY provedu případně další kroky.
Děkuji redakci časopisu dTest, že mi dala možnost se tímto způsobem vyjádřit a varovat tak veřejnost.
Hana Vidláková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2017 06:09, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.7.2017 13:06, před 7 lety

IKEA by svého zákazníka nikdy záměrně nepodvedla, čestné jednání je pro IKEA za všech okolností prioritou. Vždy jednáme v souladu s naším nejlepším vědomím a svědomím a vždy se snažíme zákazníkovi vyjít vstříc. Nicméně pohlídat si 5 ks objednávku, kde zákazník podepisuje přebírací protokol s informací o počtu kusů, by nemělo být v zájmu zákazníka nemožné. Pokud se jedná o dodávku např. celé kuchyňské sestavy, tak se samozřejmě při počtu 120 položek chyba může stát a lze ji akceptovat. IKEA si stojí za svým tvrzením a tímto případ uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.8.2017 07:51, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fází se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2017 14:01, před 7 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.