Společnost


Modrá pyramida stavební spořitelna, a.s.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#17006Stížnost na diskriminační jednání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 22 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.07.2017, před 7 lety

Aleš Adámek

Znění stížnosti

Dobrý den, Vážení,


obracím se na Vás s žádostí o zjednání nápravy ve věci refinancování úvěrové smlouvy č. 1905135852.

Jsem bývalý klient KB a klient Modré pyramidy s více jak 20letou historií, včetně mých rodinných příslušníků.

18. 7. 2016 jsem uzavřel dodatek č. 1. ke smlouvě o úvěru výše uvedné s tím, že mi Vaší společností byla nabídnuta úroková sazba 3,49 procenta p. a.

Nebyl jsem s ní spokojen, a proto jsem se rozhodl ukončit spolupráci s Vaší bankovní institucí a úvěr refinancovat.

S tímto sdělením jsem se obrátil 13. 7. 2017 na svoji finanční poradkyni pí B. Ta mně jen stroze sdělila, že podle nových VOP, s nimiž jsem podpisem dodatku č. 1 před

rokem prý vyslovil souhlas a akceptoval je, se toto neobejde bez finančních sankcí, jež jsou součástí závěrečného ujednání onoho dodatku.

Pokládám tedy za zcela neprofesionální a skandálně neetické jednání Vašich pracovnic, že jsem o těchto skutečnostech nebyl při podepisování tohoto dodatku vůbec informán,

naopak jsem byl jen ujišťován o výhodnosti nabízené úrokové sazby.

Dnes jsem se s tímto dokumentem seznámil zevrubně a ke svému zděšení jsem zjistil, že opravdu obsahuje tato diskriminační ustanovení, jež jsou v rozporu s platnými zákony a

právními předpisy České republiky.

S finanční poradkyní pí B. mám domluvenou schůzku na úterý 18. července v 11.00 hod.

Požádám ji o vyčíslení své úvěrové smlouvy a o souhlas s jejím okamžitým doplacením, a to bez jakýchkoliv dalších poplatků a sankcí. Refinancování smluv dalších rodinných

příslušníků bude následovat, neboť jsem tímto jednáním Vašich pracovnic zcela ztratil důvěru k Modré pyramidě jako takové.

Ke svému nemilému překvapení jsem také zjistil, že nejsem zdaleka jediný, kdo se setkal s takto neprofesionálním jednáním a přístupem Modré pyramidy.

Viz např.: http://www.bluetrader.cz/nekale-praktiky-komercni-banky-modre-pyramidy/

Proto budu o Vašem postupu informovat také finančního arbitra.

Děkuji Vám za bezodkladné zjednání nápravy.


S pozdravem a v úctě Mgr. Aleš Adámek


Produkt

Úvěr ze stavebního spoření


Požadované řešení

Zrušení diskriminačních sankcí


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2017 13:27, před 7 lety

Jelikož dodatek ke smlouvě o úvěru byl sjednán ještě před účinností zákona č. 257/2016 Sb. o spotřebitelském úvěru, použijí se na právní vztah založený tímto dodatkem ustanovení zákona č. 145/2010 Sb. o spotřebitelském úvěru a o změně některých zákonů.

Spotřebitel je oprávněn spotřebitelský úvěr zcela nebo zčásti splatit kdykoliv po dobu trvání spotřebitelského úvěru. Pro případ předčasného splacení spotřebitelského úvěru má společnost právo na náhradu nutných a objektivně odůvodněných nákladů, které jí vznikly v přímé souvislosti s předčasným splacením. Výše náhrady nákladů nesmí přesáhnout 1 % z předčasně splacené části celkové výše spotřebitelského úvěru, přesahuje-li doba mezi předčasným splacením a sjednaným koncem spotřebitelského úvěru jeden rok.

Nesouhlasí-li spotřebiteli s postupem společnosti, má možnost obrátit se na finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný pro řešení sporů mezi věřitelem a spotřebitelem při nabízení, poskytování nebo zprostředkování spotřebitelského úvěru (např.: spor o výši poplatku za předčasné splacení úvěru). Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 09:28, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.