Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, Vážení,
obracím se na Vás s žádostí o zjednání nápravy ve věci refinancování úvěrové smlouvy č. 1905135852.
Jsem bývalý klient KB a klient Modré pyramidy s více jak 20letou historií, včetně mých rodinných příslušníků.
18. 7. 2016 jsem uzavřel dodatek č. 1. ke smlouvě o úvěru výše uvedné s tím, že mi Vaší společností byla nabídnuta úroková sazba 3,49 procenta p. a.
Nebyl jsem s ní spokojen, a proto jsem se rozhodl ukončit spolupráci s Vaší bankovní institucí a úvěr refinancovat.
S tímto sdělením jsem se obrátil 13. 7. 2017 na svoji finanční poradkyni pí B. Ta mně jen stroze sdělila, že podle nových VOP, s nimiž jsem podpisem dodatku č. 1 před
rokem prý vyslovil souhlas a akceptoval je, se toto neobejde bez finančních sankcí, jež jsou součástí závěrečného ujednání onoho dodatku.
Pokládám tedy za zcela neprofesionální a skandálně neetické jednání Vašich pracovnic, že jsem o těchto skutečnostech nebyl při podepisování tohoto dodatku vůbec informán,
naopak jsem byl jen ujišťován o výhodnosti nabízené úrokové sazby.
Dnes jsem se s tímto dokumentem seznámil zevrubně a ke svému zděšení jsem zjistil, že opravdu obsahuje tato diskriminační ustanovení, jež jsou v rozporu s platnými zákony a
právními předpisy České republiky.
S finanční poradkyní pí B. mám domluvenou schůzku na úterý 18. července v 11.00 hod.
Požádám ji o vyčíslení své úvěrové smlouvy a o souhlas s jejím okamžitým doplacením, a to bez jakýchkoliv dalších poplatků a sankcí. Refinancování smluv dalších rodinných
příslušníků bude následovat, neboť jsem tímto jednáním Vašich pracovnic zcela ztratil důvěru k Modré pyramidě jako takové.
Ke svému nemilému překvapení jsem také zjistil, že nejsem zdaleka jediný, kdo se setkal s takto neprofesionálním jednáním a přístupem Modré pyramidy.
Viz např.: http://www.bluetrader.cz/nekale-praktiky-komercni-banky-modre-pyramidy/
Proto budu o Vašem postupu informovat také finančního arbitra.
Děkuji Vám za bezodkladné zjednání nápravy.
S pozdravem a v úctě Mgr. Aleš Adámek
Úvěr ze stavebního spoření
Zrušení diskriminačních sankcí
|
Tweet |
Jelikož dodatek ke smlouvě o úvěru byl sjednán ještě před účinností zákona č. 257/2016 Sb. o spotřebitelském úvěru, použijí se na právní vztah založený tímto dodatkem ustanovení zákona č. 145/2010 Sb. o spotřebitelském úvěru a o změně některých zákonů.
Spotřebitel je oprávněn spotřebitelský úvěr zcela nebo zčásti splatit kdykoliv po dobu trvání spotřebitelského úvěru. Pro případ předčasného splacení spotřebitelského úvěru má společnost právo na náhradu nutných a objektivně odůvodněných nákladů, které jí vznikly v přímé souvislosti s předčasným splacením. Výše náhrady nákladů nesmí přesáhnout 1 % z předčasně splacené části celkové výše spotřebitelského úvěru, přesahuje-li doba mezi předčasným splacením a sjednaným koncem spotřebitelského úvěru jeden rok.
Nesouhlasí-li spotřebiteli s postupem společnosti, má možnost obrátit se na finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný pro řešení sporů mezi věřitelem a spotřebitelem při nabízení, poskytování nebo zprostředkování spotřebitelského úvěru (např.: spor o výši poplatku za předčasné splacení úvěru). Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.