Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#17009Nedodání "Balíku do ruky"

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

16 minut 42 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
18.07.2017, před 8 lety

Tomáš Klean

Znění stížnosti

13.7.2017 mi odosielateľ poslal balík čskou poštou. Zaplatil som si službu balík do ruky a čakal som na ďalší postup. 14.4.2017 som dostal email od českej pošty, s tým, že zásielka bude doručená dňa 17.7.2017 mezi 8:00-14:00. Tak som čakal na kuriéra. Dňa 17.7.2017 okolo 10:00 kuriér dorazil pred dom. Vôbec mi nezavolal ani ma nijak nekontaktoval. Len som počul auto, tak som sa vyklonil cez okno a uvidel som vozidlo českej pošty. Rozhodol som sa zísť dole, čo tvralo asi 20 sekúnd. Na moje prekvapanie ze celých 20 sekúnd stihol kuiriér odísť bez jediného slova, či pokusu o kontaktovanie adresáta. Ďalším prekvapneím bolo keď okolo 11:45 som obdržal sms správu, že balík je uložený na pošte XY, pretože adresát nebyl zastižen. Pýtam sa, ako je toto možné ? Kuriér si môže svojvoľne ukladať balíky a nerzoviezť ich ? Aj napriek tomu, že adresát čaká 4 hodiny doma na toho kuriéra ? Takto funguje štátny podnik ? Pointa je v tom, že česká pošta si nechá od ľudí zaplatiť službu "balík do ruky" a následne tie balíky nerozvezie. To mu hovorím verejný podvod. Pretože je to vedomé správanie, či už kuriérov, alebo ich nadriadených.

Ďalšia poznámka sa týka telefónnych čísel. Volal som na call centrum českej pošty, kde mi posunuli číslo na Depo 72, Brno-Slatina, odkiaľ cestoval môj balík. Tam som sa nevedel 3 hodiny dovolať. Nakoniec sa mi to podarilo, a pani mi drzo povedala, že si mám vyzdvihnúť balík na pošte ( Lístok v schránke o uložení zásielky samozrejme nemám). Hneď na to som ju vyviedol z omylu, že to takto nefunguje. Prisľúbila mi že to preverí a zavolá späť. Prešo takmer 24 hodín a nikto sa neozval a ani nereaguje na mobil.


Produkt

číslo zásielky : DR5893295903C


Požadované řešení

Vrátenie peňazí za službu balík do ruky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.7.2017 09:52, před 8 lety

Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.

Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.