Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, již ani nesbírám nálepky za nákup. Byť máte reklamy ve všech sdělovacích prostředcích na zavazadla Ellehammer, podařilo se mi pouze jednou uvidět malý skořepinový kufr. Nakupuji převážně v Karlových Varech - Drahovicích a místo pro zavazadla zeje neustále prázdnotou. I kdybych chtěla, nemohu zakoupit, protože sice mám body na účtu, dalších 25 nálepek, ale Vámi inzerované zboží jaksi chybí. Na dotaz v prodejně :"zda a kdy zavazadla budou", jsem konkrétní odpověď nedostala. Tuto Vaši akci považuji za klamavou vůči spotřebitelům.
Blanka Pichová
Prosím o odpověď
|
Tweet |
Pokud společnost své zákazníky předem upozornila, že akce je omezena do vyprodání zásob, pak takové ujednání je v souladu s § 1732 odst. 2 občanského zákoníku a tudíž možné.
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.