Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 22.11.2013 jsem odeslala doporučenou zásilkou podací na adresu obchodu reklamační dopis současně s protokolem o neopravitelnosti od jejich autorizovaného servisu na projektor Philips PicoPiX PPX2055. Do konce zákonné lhůty 30 dnů, která uplynula 14.12.2013, na reklamaci nijak nereagovali (lhůta započala 14.11.2013, kdy vadný produkt byl přijat autorizovaným servisem).
Poslala jsem tedy mailem žádost o vrácení peněz. Bylo mi sděleno, že zásilka nebyla u nich nalezena a že se ji podle zaslaného podacího lístku budou snažit dohledat. Poslala jsem tedy všechny kopie potřebných dokladů a znovu žádala o okamžité vyřízení reklamace vzhledem k tomu, že už uplynula zákonná lhůta. Jako odpověď mi byl poslán zřejmě automatický mail, že se budou mou věcí zabývat. Na další urgenci jsem už nedostala žádnou odpověď.
projektor Philips PicoPiX PPX2055 - neopravitelná závada v záruční době, protokol vydala firma Micos, s.r.o.
Protože jsem zjistila na internetových diskusích, že je v tomto obchodě běžná praxe, chtěla bych s tím něco udělat, ovšem nevím co... Mám si stěžovat na ČOI? Není přece možné, aby obchod měl neoprávněně v držení cizí peníze.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uplatní reklamaci, je povinností prodejce reklamaci do 30 dnů vyřídit. V případě, že se tak nestane, dochází k porušení § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele dozoruje Česká obchodní inspekce.
Hodnocení:
Komentář: Podala jsem stížnost na společnost Alza, neboť mi nevrátili peníze za reklamované zboží a komunikace na toto téma byla žalostná. Na těchto stránkách jsem zjistila přímý kontakt na pana Lakomého, manažera pro styk se zákazníkem, a napsala jsem přímo jemu. Předal dopis dále a můj problém je najednou vyřešen. Jsem s řešením spokojená. Uvádím odpověď manažera reklamací Alzy k mé stížnosti:
Vážená paní Doskočilová, od kolegy Lakomého jsem obdržel níže sepsanou zprávu o Vaši nespokojenosti. Věřte, že obsah zprávy mě rozhodně nepotěšil a Vaše rozhořčení nad celou situací chápu. Vaši reklamaci jsem nechal ukončit vystavením dobropisu na základě protokolu o neopravitelnosti. Prověřil jsem pozadí celé situace, abych se dopátral, kde došlo k problému, který vyústil v situaci, kdy jsme Vám nebyli schopni v rozumné časové lhůtě vyřešit Váš případ. Zásilka k nám byla doručena skutečně 25.11., tam však veškerá podrobná data končí. Přisuzuju to jako chybu naši interní logistiky, kdy jsem ani nezavedli tuto informaci do našeho systému. Další obrovská a jednoznačná chyba přišla v momentě komunikace s naši společnosti, kdy po přečtení komunikace, která byla z naši strany velmi neosobní, neprofesionální a zcela v rozporu s interními pravidly, které jsou jasně stanoveny. V rámci těchto zjištění, budu spolu s kolegou Lakomým celou situaci řešit nadále, neboť společnost naši velikosti si obdobné pochybení rozhodně dovolit nemůže. Pro rekapitulaci si dovolím shrnout, že máte nyní vystaven dobropis číslo 313231429. Dále vzhledem ke zjištěným skutečnostem Vám nabízím slevu na další nákup ve výši 1000 Kč jako omluvu. Pevně věřím, že i přes tuto negativní skutečnost nám zachováte přízeň. V případě dalších dotazů se neváhejte na mě obrátit.
S úctou, Jan Melicherik - Alza.cz Manažer reklamací