Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na základě naší objednávky nám p. Adam Kinter (IČO 710 50 868) dne 23. 6. 2017 dodal 4ks ovladačů k elektrickému ovládání brány a garážových vrat. Za dodání ovladačů účtoval částku 5.000,-Kč, na kterou však odmítl vydat doklad, a to ani přes telefonickou a písemnou urgenci (email), což je porušení § 16 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Ovladače navíc dodal bez návodů k použití a správné údržbě v českém jazyce (porušení § 9 a § 11 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele). V obchodních podmínkách neinformoval řádně spotřebitele o právech při uplatnění reklamace, což je porušení § 13 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Vzhledem k tomu, že ovladače nefungují, byl telefonicky požádán o vyřízení reklamace. Toto však odmítl (porušení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele), protože údajně odjížděl na dovolenou a zároveň odmítl poslat do e-mailu termín, kdy se bude reklamací zabývat. Tedy nevystavil doklad o přijetí reklamace se zákonem stanovenými údaji. Aktuálně se odmítá reklamací zabývat, předčasně ukončuje telefonní hovory, resp. hovory z našeho čísla vůbec nepřijímá
Vrácení částky 5.000,-Kč
|
Tweet |
Pokud bylo reklamované zboží spotřebitelem odesláno k reklamačnímu řízení za využití poskytovatele poštovních služeb, má se za to, že zásilka došla druhé straně třetí den ode dne odeslání. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace, pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má pak právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace
Pokud podnikatel nepřijme reklamaci, porušuje zákon o ochraně spotřebitele a tím se dopouští správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.