Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#17034Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.07.2017, před 7 lety

Veronika Pánová

Znění stížnosti

Dne 11.8.2015 jsem si zakoupila telefon Lenovo v Alze. V červnu 2017 mi přestal fungovat port jack s tím, že když se zapojí sluchátka, telefon hraje z reproduktoru. Závada není způsobená nefunkčností mých sluchátek. Pán v Alze zkoušel i jiná a závada trvala. Telefon byl odeslán na reklamaci. Zhruba po 3 týdnech mi přišlo upozornění, že je telefon opravený a můžu si ho vyzvednout. Reklamace nebyla uznána. Telefon jsem druhý den vezla zpět, protože závada přetrvávala. Telefon se opět poslal na reklamaci. Dnes jsem si ho byla vyzvednout z již druhé - neuznané reklamace. Telefon jsem zkoušela přímo na prodejně a závada stále přetrvává. Pán, se kterým jsem závadu řešila, mi řekl, že mě chápe, ale že se musí ztotožňovat s rozhodnutím technika přímo z Lenova. Telefon jsem na reklamaci ihned poslala znovu, po třetí. Je v záruce a proto nevidím důvod, abych si opravu platila v neznačkovém servise sama. Bylo mi naznačeno, že mám vlastně smůlu, že mi peníze vrátit nemůžou. Takže mi nezbývá, než telefon do nekonečna posílat na reklamaci, dokud mi jí neuznají? Přijde mi absurdní že jsem dvě měsíce bez telefonu a nikdo není schopný ho opravit. Ptala jsem se, zda může Alza kontaktovat přímo Lenovo a apelovat na mojí opravu, tak mi bylo řečeno, že ne. Telefon je tudíž na třetí reklamaci a pokud mi přijde neopravený, budu nucena ho tam poslat po čtvrté a peníze mi nikdo nevrátí.


Produkt

Mobilní telefon Lenovo S 90 Champagne Gold Dual SIM


Požadované řešení

Jak už jsem zmínila přijde mi absurdní, že je telefon 2 měsíce v servise a nikdo na něm nic neopraví, protože tvrdí, že s ním nic není. Ve zprávách z Alzy je evidentní, jaký problém s telefonem je. Jelikož je telefon v záruce a je potřetí na reklamaci, ráda bych dostala za něj vrácené peníze. Jedná se o stejnou závadu, která nebyla odstraněna. Konečné vyjádření Alzy na pobočce, že mám vlastně smůlu, protože nikdo nemůže nic dělat při neadekvátní.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2017 15:37, před 7 lety

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2017 08:56, před 7 lety

Spotřebitelka nás informovala, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.