Společnost


Národní Pokladnice s.r.o.

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#17056Neoprávněné vymáhání peněz za nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 19 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.07.2017, před 7 lety

Jan Šerák

Znění stížnosti

4.10. 2016 jsem u firmy Národní pokladnice (NP) přes webový formulář zakoupil 2 mince na dobírku (v ceně 390 a 249 Kč). Tu jsem ihned uhradil. 25.11. 2016 jsem na poště zjistil, že tam mám ještě nějakou další zásilku od NP. Tu jsem odmítl převzít, protože nic dalšího jsem si od uvedené firmy neobjednal. Firmu jsem ihned poté e-mailem informoval o zásilce, kterou jsem neobjednal. NP mě poté obratem informovala, že mi již další zásilky nebudou posílat, ale že u nich mám neuhrazenou další fakturu za další minci. Zásilku s další mincí posílali prý ještě před tím balíkem, který jsem na poště odmítl převzít. Žádnou takovou zásilku jsem neobdržel, na poště o ní rovněž nic nevěděli. Žádný záznam o této údajné zásilce neexistuje. Firmu NP jsem o celé situaci informoval. Komunikace s NP skončila a já považoval celou věc za uzavřenou. 28.6. 2017 jsem dostal e-mail od Evy Pokorné z firmy MBA consulting s.r.o, že přebrali neuhrazenou pohledávku od firmy NP. V textu byla uvedena čísla účtů, kam má převést částku 879,- Kč + náklady řízení 1000,- Kč. Ihned jsem firmě odpověděl, že se jedná o nějaké nedorozumění a celou historii jim podrobně popsal. Zároveň jsem si prošel internet a zjistil, jak problematická je firma Národní pokladnice a jaké používá praktiky. Žádnou reakci na moje vyjádření jsem od firmy MBA consulting nedostal. 20.7. 2017 mi volal nějaký pán z firmy MBA consulting a vyhrožoval exekucí. Snažil jsem se mu vysvětlit, že se jedná o fiktivní pohledávku za nedodané zboží. Nyní čekám co se bude dít dál. Jsem velmi překvapen, jaké chování firem je dnes tolerováno. Jak může vymahačská firma převzít pohledávku od jiné firmy, která ji nemůže nijak doložit? Všechny dokumenty, včetně komunikace s firmami Národní pokladnice a MBA consulting mám schovány pro případný soud.


Požadované řešení

V prvé řadě požaduji stažení nesmyslné finanční pohledávky vůči mé osobě a také omluvu. Celou touto záležitostí jsem přišel o mnoho času, který se dal využít podstatně lépe.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2017 15:51, před 7 lety

Pokud se spotřebitel dozvěděl o tom, že se stává nedobrovolným sběratelem kompletní série až z obchodních podmínek nikoli přímo z učiněné objednávky mincí a nebyl tudíž seznámen s konečnou cenou celé sbírky, pak se jedná o tzv. překvapivé ujednání obchodních podmínek. Občanský zákoník v ustanovení § 1753 zakazuje, aby obchodní podmínky obsahovaly překvapivá ujednání, tedy takové pasáže, které by tam nikdo normální nečekal.

Pokud spotřebiteli přijde nevyžádané zboží bez objednávky s tím, že jej má zaplatit, chrání jej ustanovení § 1838 občanského zákoníku. To uvádí, že dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Ze strany společnosti by se v daném případě mohlo jednat o dodávání nevyžádaného plnění, což patří mezi zakázané agresivní obchodní praktiky. Podnět ke kontrole lze podat elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktována ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 09:34, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.